Onko täällä muita, joiden kihlaus on kestänyt (liian) kauan?

  • Viestiketjun aloittaja Teemuilija
  • Ensimmäinen viesti
Mies vetosi rahatilanteeseen meidän naimisiin menon kanssa. Oltiin melkein viisi vuotta kihloissa ja sitten sanoin että jos se on kerran rahasta kiinni niin mennään keskenämme sitten, ilman suuria juhlia, meikkejä, pukuja, ruokia, valokuvauksia jne. Mentiin kirkkoon tytyn ja veljeni kanssa, olin sillon viimesilläni raskaana, ja yllätettiin kaikki :)

Sitten juhlistettiin avioliittoa samalla kun vietettiin vauvan ristiäisiä :) :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja airiin:
mies tahtoo elää kevytavioliitossa? sori, mutta enoo koskaan tajunnu pitkiä kihlauksia, koska kihlauspäivänähän pitäs sopia hääpäivä.
Miten niin pitäis? Kuka niin sanoo?

Me oltiin kihloissa 9 vuotta, enne kuin mentiin naimisiin. Meidät vihittiin kuopuksen ristiäisten yhteydessä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja airiin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja airiin:
mies tahtoo elää kevytavioliitossa? sori, mutta enoo koskaan tajunnu pitkiä kihlauksia, koska kihlauspäivänähän pitäs sopia hääpäivä.
Niin,ja morsiammen suku maksaa häät :D
no ei välttämättä, mutta mitä virkaa on mennä kihloihin? sehän ei ole juridisesti mitään mutta lupaus mennä naimisiin. ja jos ei ole menossa naimisiin, niin miksi mennä kihloihin??? minusta parempi olla ilman sormuksia tai sitten olla tosiaan menosa naimisiin. tämä mun mielipide.
Minkä takia parempi?
Kihlaus on siis avioliittolupaus. Aikataulusta ei mun mielestä ole määräyksiä ;)
 
vieras
Seurustelimme 5vuotta jonka jälkeen kihlauduimme jota kesti vuosi.Sitten olikin vuorossa häät ja lapset. Kihlaus oli lupaus naimisiin menosta ja loppuelämämme yhteisestä taipaleesta.
 
exän kans olin kihloissa 7 vuotta eikä häitä ollut näkösälläkään. sit ku tein eroa mies alkoi puhumaan "jos me ens kesänä mentäis naimisiin".. turhan myöhään vaan tuli mulle tuo.. nyt olen uuden miehen kanssa naimisissa (pian 7 vuotta ollaan oltu), kihloissa oltiin vajaa vuosi ennen kuin mentiin naimisiin. Isoja häitä emme pitäneet vaan esikoisen ristiäisten yhteydessä vihittiin ja samalla juhlittiin, vain lähimpien perheenjäsenten kanssa...
 
Mun eka kihlaukseni kesti 4½ vuotta, ja päättyi siihen kun sanoin silloiselle avomiehelle että kiitos ja hei, hymyillään kun tavataan.

Tokalla kerralla päätin jo etukäteen, että kihlaus on päätös naimisiinmenosta, ja sitä se olikin, sillä häiden suunnittelu (ajankohdan suunnittelu lähinnä ) aloitettiin heti kihlauksen jälkeen. 6 kk oltiin kihloissa, ja niinkin "pitkään" vain siksi että oltiin 3 kk siitä ajasta eri maissa.
 
Noh, mitäs mieltä ootte avioehdosta?? JOS me joskus mennään naimisiin niin me halutaan molemmat ehdottomasti avioehto. En oikeen ymmärrä niitä ihmisiä jotka on avioehtoa vastaan,sehän tuntuu ihan siltä että toinen haluais vaan toisen omaisuuden jos ero tulee.
 
vieras
Emme tehneet koska se mikä on hankittu yhdessä niin se myös sit yhdessä jaetaan jo niin pahasti asiat menisi. Mut kaikki ei tähän varmasti pysty niin silloin avioehto on paikallaan. Jos meistä jompikumpi ois tuota ehdottanut niin häät ois jäänyt pitämättä. Osaamme kyllä hoitaa omat asiat ilman kyseistä lappusta. Nyt avioliitossa ollaan oltu 17 vuotta ja hyvin menee!
 
Mustapantteri
Ei olla kihloissa vielä, jos joskus mentäis.. Itse haluaisn! Jos mennään kihloihin niin haluan käydä sopimaan jo vihkipäivästäkin, koska kihlat on lupaus avioliitosta! Ja minä tahdon avioehdon, vaikka ei itselläni olekaan mitään omaisuutta, mutta miehen suvulla on, paljonkin! Ja tällä haluan todistaa sen että en ole haluamassa miehen suvun omaisuutta ja rahoja...
 
Ei mun mielestä avioehdon ottaminen ole luottamuksesta kiinni, vaan siitä että haluaa turvata oman omaisuutensa. Kukaan ei ikinä voi luvata että liitto kestää ikuisesti,vaikka sillä hetkellä niin tuntuiskin,vaikka se kumppani ois kuin ihana ja rehellinen ym... eikä ikinä uskois hänestä mitään pahaa,niin ihmisillä on monesti tapana muuttua eron tullessa ja sillon se niin ihana kumppani voi olla ihan kaikkea muuta ja sillon on se avioehto ihan paikallaan...

Mulla ei oo mitään kummoista omaisuutta mutta silti jos mentäs naimisiin ja mies ei haluis avioehtoo niin jäis häät pitämättä.
 
vieras
Juu eipä tehty avioehtoa. Ei ole sellaista omaisuutta mikä pitäisi turvata. Ja jos tilanne muuttuu niin voihan sen tehdä matkan varrella. Ymmärrän sen tekemisen jos mammonaa on tai se tilanne muuttuu mutta muutenhan tuo hieman naurattaa, ainakin tällaista tavallista tallaajaa....voishan tuon ostamani auton raadosta tehdä paperin..hih.
 

Yhteistyössä