Onko täällä moottoripyöräileviä naisia paikalla?

  • Viestiketjun aloittaja a-kortti
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kiitos rohkaisusta. Ajoin sunnuntaina pätkän tiellä ,se meni mukavasti.
Tänään oli toinen harjoitus tiellä , meni todella huonosti mielestäni. Nyt se kaarre pelko nosti taas päätään ... Yritin muistaa kaikki opastukset ja ohjeet , mutta ei auttanut . :-( Tuli oikein mieleen , että kun ois simulaattori missä vois kokeilla kaarre ajoa ,alkais luottamaan ,että kyllä se pyörä pysyy pystyssä ....
Mut vinkkejä otetaan vastaan edelleen...
Ja millaisia kokemuksia muilla on harjoittelusta .... Menikö ihan iisibiisi ....vai vaatiko enemmän harjoitusta ?
 
Vierailija
Olen 48 v. nainen ja ostin pari viikkoa sitten ensimmäisen moottoripyörän, Virago 535. Olen vain 157 cm, halusin siis matalan pyörän. Kävin keväällä ottamassa autokoulussa kaksoistunnin ajoharjoitusta. Harjoittelin kevarilla, eikä jalat kunnolla ylettyneet maahan. Päätin sitten ostaa oman ja jatkaa harjoituksia sillä. Menimme mieheni kanssa parkkipaikalle ja ensimmäinen harjoittelu oli kamalaa. Olin ihan varma, että en uskalla lähteä liikenteeseen koko kesänä. Kolmannen harjoittelukerran jälkeen uskaltauduin tekemään pikkulenkin maantiellä. Jännitti sikana. Minuakin jännittää liikennevalot, liikkeellelähtö ja varsinkin risteyksestä oikealle kääntyminen. Risteyksissä jätän eteen sen verran tilaa, että voin ajaa vähän suoraan ennen kääntymistä, se auttaa. Vieläkin jännittää, mutta koko ajan vähemmän. Olen tehnyt muutaman 15-50 km lenkin. Joskus pyörä on sammunut risteykseen, mutta ei se ole kuin hetken viivästys. Olen kovasti yrittänyt harjoitella vastaohjausta ja se todella antaa varmuutta kaarteissa. Tsemppiä sulle ja mulle. Jatketaan harjoituksia, täytyy vaan yrittää pysyä ajaessa rentona, sujuu paljon paremmin ja käydä jossain parkkipaikalla harjoittelemassa pyörän käsittelyä.
 
vierailija
Hei ! Ihanaa kun olette vastanneet . Minä olen 47 v ja nyt olen ajanut myös muutaman 20-50 km lenkin teillä , homma on alkanut luistaa samaa tahtia , kun ilmat lämpenee. Hirveä hinku ajamaan joko ajan . Vieläkin jännitän kaarteessa ,mutta rennommin menee jo .Juu ja joskus sammuu risteykseen , mutta ei enää monesti ole käynyt niin . Eilen ajoin yksinäin kaksi tuntia , kävin tankkaamassa myös , kokemus sekin ☺
Sanon niille, jotka ovat tunteneet yhtä vaikeaksi aloituksen , että se kannattaa kyllä , sitkeästi vaan ja omaan tahtiin . Ensin jossain kentällä , parkkipaikalla . Hitaasti ajaminen on vaikeampaa , jos sen osaat ,osaat ajaa kovempaakin . Harjoittelu kannattaa, sitten nauttimaan ajamisesta . kiitos vielä kerran kaikille vastanneille ja nyt töistä kotiin ja baanalle !
 
vierailija
Hieno lukea, että muutkin 40+ ikäiset ovat mp-ajotaidon omaksuneet. Itsellä kortin suoritus meneillään. Ei ole helppoa ei. Suurin este oppimiselle on pelko. Etenkin kaarteisiin ajot. Johtunee siitä, että pyörän käsittelytaidot ei vielä ole sisäistettynä. Pikkukevarilla käsittelyharjoitukset meni ok, mutta isolla pyörällä tulikin sitten mätkähdettyä pujotteluharjoituksessa asfaltille. Ei auta kuin ottaa aika lisä ja jatkaa treeniä. Rentouden kun saisi homman niin luottamuskin ehkä kasvaisi. Järki sanoo, että on uskallettava estettä väistäessä kallistaa/työntöohjata, mutta pyörän voima pelottaa. Vielä en luovuta, mutta kaikki vinkit vastaanotetaan!
 
Ninjatar
Arvon MP-siskot kertokaa.
Haittaako jos ajan prätkälläni nopeusrajoitusten mukaan?
Tiedän että saan muiden motoristien vihat niskoilleni, mutta antaako laki siihen mahdollisuuden?
Että ajaisin 80 km/h alueella ihan vaan 8kymppiä..enkä 120 km/h pujotellen autojen seassa ohituskielto alueella.
Tuleeko sakot?
 

Yhteistyössä