Onko täällä meitä köyhempiä???

• Viestiketjun aloittaja "hhh"
  • Ensimmäinen viesti
"hhh"
Juu ollaan pienituloisia ja lapsia meillä on kaksi. Meille jää kuukaudessa vuokranmaksun ja laskujen jälkeen 1000e ruokaan ja muuhun. Siitä mene 500 ruokaan, bensaan 20e,hygieniaan ehkä 20e ja loput käytetän vaatteisiin, elokuviin yms. Mutta ei ole koskaan varaa lähteä ulkomaille, ei ole varaa ostaa kerralla lasten talvivaatteita esim. ei ole varaa muutenkaan tehdä asioita kuin tarkan suunnittelun jälkeen. Ja ei ole varaa hankkia kolmatta lasta:(Elämme köyhyysrajalla, juuri sen yläpuolella. Lehdestä luin juuri mitä on köyhyysraja 4 henkisellä perheellä.

"vieras"
Ollaan vielä köyhempiä, mulla jää vuokran (900e/kk ) jälkeen käteen vajaa 600e/kk josta maksan pakolliset laskut eli netti, puhelin, bussikortti ja sähkö sekä elämisen perustarpeet ruokineen.

2lapsen yh olen

"hupsista"
Jos lapset ovat pieniä ja jää 1000 euroa kuussa laskujen jälkeen, niin se on paljon. Noillahan matkustaa ja lomailee vaikka kuinka paljon. jos taas lapset ovat jo koululaisia ja kalliit harrastukset, niin ei ole kehumista noilla tuloilla- vanhemmat eivät silloin itselleen paljon ostele vaatetta tai elokuvia.

Kun olen koulussa (nyt kesätöissä ) niin saadaan yhteensä n.1200€. Siitä menee jo vuokraan 468€. Päälle vielä sähkö, vesi, saunamaksu, netti, puhelin, lainanlyhennys, matkakortin lataus ja ruoka.

Eletään köyhyysrajan alapuolella.

niinkö
Mä olen mielestäni hyvä tuloinen yh. Mulla jää 3 teinin kuluihin asumisen, puhelinten, sähkön ja vakuutusten jälkeen kyllä noin 1500e mutta siitä menee auton osamaksuun 230e, harrastuksiin noin 100-200e, sitten lukiolaisten bussiliput ja kirjat ( eri lukioissa, eri kirjasarjat), bensa ( ajan työssä omalla autolla), lääkkeet, netti, TV. Eikä teinien vaatteetkaan mitään halpoja ole. Ja me just oltiin matkalla. Ja mielestäni pärjätään aika hyvin.

fff
No hohhoi! Meillä mies käy töissä ja minä olen äitiyslomalla. Kaksi lasta, eikä meille jää tonnia kuussa rahaa! Ja kohta jää vielä vähemmän, kun jään kotiin hoitamaan lapsia. Köyhyysrajalla, ja pah! Linkitätkö tännekin kyseisen taulukon, missä sanotaan että noilla tuloilla on köyhä??

Isä
revi siitä, että mä käyn töissä, netto on 1100 euroa ja eukko käy koulussa, kesäsin ei tuu ku lapsilisä kolmesta likasta... Siitä vuokranmaksu, laskut sun muut, ni jää käteen 700€unukkia...

"aapee"
Hyvänen aika, ei ollut tarkoitus kuulostaa provolta. Luin perhe lehdestä että 4 henkisen perheen köyhyysraja on NETTONA 2400e kuukaudessa. Ja en tiedä onko tuossa siis lapsilisät mukana vai pelkät palkkatulot tai tuet?Me saamme n. 2450e kuussa eli köyhiä ollaan melkein virallisesti

[QUOTE="aapee";24206796]Hyvänen aika, ei ollut tarkoitus kuulostaa provolta. Luin perhe lehdestä että 4 henkisen perheen köyhyysraja on NETTONA 2400e kuukaudessa. Ja en tiedä onko tuossa siis lapsilisät mukana vai pelkät palkkatulot tai tuet?Me saamme n. 2450e kuussa eli köyhiä ollaan melkein virallisesti[/QUOTE]

Hassua vain kun jotkut ihmiset ottaa asuntolainaa tuollaasilla tuloolla... Ei köyhät mitään asuntoja/taloja ostele.

Muoks. Itteasiassa tiedän nelihenkisen perheen joka on ottanut 2000 euron tuloolla lähes 100 000 euron talolainan.

Viimeksi muokattu:
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Isä;24206775:
revi siitä, että mä käyn töissä, netto on 1100 euroa ja eukko käy koulussa, kesäsin ei tuu ku lapsilisä kolmesta likasta... Siitä vuokranmaksu, laskut sun muut, ni jää käteen 700€unukkia...
Miten sulla noin surkee palkka on? Vai onks sun veroprosentti joku 80?

Isä
[QUOTE="vieras";24206832]Miten sulla noin surkee palkka on? Vai onks sun veroprosentti joku 80?[/QUOTE]

Kaupungilla oon röissä... pitkää olin työtön ja tää o joku vidun kokeilu, työt loppuu syssyllä eikä oo ees 100rosenttia palkka eikä tyäaika, vaa alle, vero on 9%...

Yhteistyössä