Onko täällä ketään joka tietäis iho-ongelmista jotain?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Siis tilanne on se, että mulla on atooppinen iho, mutta mietin että voisko mulla olla joku sieni tms ihossa silmän alla ja kulmien välissä. Iho hilseilee ja punoittaa noista kohdista.
Välillä saan sen pois, ja sit taas viikon päästä se palaa takaisin.
Haluisko joku yrittää auttaa?
 
ap
Tässä näkyy molemmat. Terve vaan tutut jos tunnistatte.
http://i784.photobucket.com/albums/yy125/pienitypy/DSC01518.jpg

Tuossa nenän vieressä silmän alla ja tuossa nenän yläpuolellä ja kulmien alkupäässä.. ihan semmonen iho, kun lapsella on kun se on hieronut räkää pitkin naamaa, ja se on kuivunut. Siis ihan semmonen lohkeileva ihokerros ois lähdössä siitä irti. Kutisee ihan hulluna.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja atoopikko:
Onko sitä muualla kuin silmien lähellä,voisiko joku silomämeikki aiheuttaa tuon,joku uusi kasvorasva?
Atopian takia mä en käytä mitään meikkiä enkä rasvoja tossa silmän ympärillä. En ookoskaan käyttäny, ja nyt vasta viimeisen ½ vuoden aikana tästä on tullut ongelma.
Voiko olla joku sieni mikä uusiutuu? Vai voisko tähän käytää kortisonia, tms. Protopicia kokeilin, turvotti koko silmänympärysihon pöhöttyneeksi.

Siis mulla on taipeissa atooppista ihottumaa, ja kaulalla hiukan. Samoin sielä päänahassa.
 
atoopikko
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja atoopikko:
Onko sitä muualla kuin silmien lähellä,voisiko joku silomämeikki aiheuttaa tuon,joku uusi kasvorasva?
Atopian takia mä en käytä mitään meikkiä enkä rasvoja tossa silmän ympärillä. En ookoskaan käyttäny, ja nyt vasta viimeisen ½ vuoden aikana tästä on tullut ongelma.
Voiko olla joku sieni mikä uusiutuu? Vai voisko tähän käytää kortisonia, tms. Protopicia kokeilin, turvotti koko silmänympärysihon pöhöttyneeksi.

Siis mulla on taipeissa atooppista ihottumaa, ja kaulalla hiukan. Samoin sielä päänahassa.
Psori on yksi vaihtoehto,kokeile lipolan perusvoidetta,se meillä on auttanut hyvin.
 
Samis
Täällä samanlainen! Atopiataipumusta, sitä kautta ohut iho hilseilee ja kuivuu "yliherkästi". Mietoa kortisonia kuurina, viikko, viikko taukoa jne. sitten tarvittaessa. Lisäksi apteekista saatava Avenen hoitovoide auttoi. Tsemppiä!
 
Samis
ps. kaikki nivea tms. tyyppiset voiteet heitä mäkeen!! Niissä hajusteita sun muuta ylimäärästä vaikka millä mitalla. Kysäseppäs apteekista tota Avenea, tosi moni paha atoopikko saanut apua. Löytyy myös kroppavoiteita sun muuta. Perusvoiteet myös toki hyviä! Locobase repair yks parhaimmista.
 
psori
Lipolan on hyvä voide,kevyt,eli käy myös ihan meikinalusvoiteesta.Kaikkia hajustettuja kannattaa välttää jos on yhtään allergiataipumusta.Hajuttomat voiteet ehdottomasti.
Monet shampoot ja ylipäätäänn hiustenhoitotuotteet aiheuttaa allergisia reaktioita,itse esim. en voi käyttää garniershampoita,harvat muotovaahdot sopii ja hiuskiinteet.Hiusväreistä puhumattakaan.
 
hei
No mä oon saanu oman naamani hurjasti parempaan kuntoon kylmäpuristetulla kookosöljyllä. Alkoi auttamaan todella nopeasti.
Laitan sitä siis kasvoihin illalla puhdistuksen jälkeen ja toisinaan aamullakin. Imeytyy hyvin eikä jää lillumaan iholle.

Käytän myös niin, että laitan teelusikallisen muutaman kerran päivässä kahvikupilliseen.
Suosittelen!! Googleta niin saat lisää tietoa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Samis:
ps. kaikki nivea tms. tyyppiset voiteet heitä mäkeen!! Niissä hajusteita sun muuta ylimäärästä vaikka millä mitalla. Kysäseppäs apteekista tota Avenea, tosi moni paha atoopikko saanut apua. Löytyy myös kroppavoiteita sun muuta. Perusvoiteet myös toki hyviä! Locobase repair yks parhaimmista.
Kiitos vinkeistä mutta olen käyttänyt tuota avenea ja mun silmät turposi siitä melkein umpeen :(
Sitä repairia mulla on, mutta sekään ei auta.
 
j
Ihan tyypillisen atoopinkon nassulta näyttää.Valitettavasti mulla ei ole tarjota tuohon mitään pelastuskeinoa.Ainoastaan kortisooni itselläni auttaa.Ja laitan siis myös silmien ympärille jos on tarvis vaikka tiedän että niin ei saa tehdä.
 

Yhteistyössä