Onko täällä ketään joka PÄÄASIASSA syöttää vauvalleen valmissoseita???

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Tumpula
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kiva kun kerroit tarkemmin, mutta eikö se alussa mee roskiin melkein täys purkki kun eka päivinä vain lusikallinen päivässä? Eikai ne montaa päivää aukastuna säily jääkaapissakaan?
Vai kuinka monta päivää annetaan vain lusikallinen kerran päivässä?
Riippuu lapsesta. Mä annoin muutaman päivän jälkeen niin paljon kuin ipana jaksoi syödä.
Aika kauan ne purkit säilyy avattuna kun ei syötä suoraan purkista.
 
:wave: Esikolle tein itekin soseita. Kakkonen oli niin herkkä että yökkäs jos oli jotain karkeempaa eli se söi sit enimmäkseen vaan soseita. Ja tää nuorin on syöny kyllä aika pitkälti valmiita purkkiruokia. En hirveesti tykkää ruuanlaitosta enkä oo jaksanu stressata sillä itteeni niin on sit syöny valmiita. Nyt alkaa jo olla aika tasan nuo kotitekoset ruuat ja purkit. Ja mun lapsista tervein on se joka on saanu eniten purkkiruokaa ja vähiten äidinmaitoa.
 
Juu
Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kiva kun kerroit tarkemmin, mutta eikö se alussa mee roskiin melkein täys purkki kun eka päivinä vain lusikallinen päivässä? Eikai ne montaa päivää aukastuna säily jääkaapissakaan?
Vai kuinka monta päivää annetaan vain lusikallinen kerran päivässä?
Riippuu lapsesta. Mä annoin muutaman päivän jälkeen niin paljon kuin ipana jaksoi syödä.
Aika kauan ne purkit säilyy avattuna kun ei syötä suoraan purkista.
Juu, meillä kans alkoi heti maistua ja annoinkin sitten syödä niin paljon kuin jaksoi :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja huono äiti:
Ja aika halvoista osista (=paljon työtä ) pitää mun laskujen mukaan soseet tehdä, että tulisi merkittävästä halvemmaksi kuin purkkiruuat...
Niissä kaupan soseissa kun pääasiassa on suurustettua vettä (ks. tuoteselosteet), niin onhan sen ihan selvä että itse tehty täyttä tavaraa oleva sose on "kalliimpaa"...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Täällä minä!:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkä ikäiselle muuten ootte aloittanu nuo valmispiltit ja millä niistä ja kuinka aloititte, MIMMOSILLA MÄÄRILLÄ? Mäoon saanu niin sekavia ohjeita että kertokaa, please kun kohta pitäs aloitella.
No niissähän on ikäsuositukset ja niiden mukaan me mentiin, kun on hoikka tyttö eikä maitoa itseltä tullut. Eli ensin perunoilla ja muilla yhden lajin jutuilla, sitten hedelmäsoseilla, 5 kk:n iässä sitten lihoilla jne...
Tää on just niin ympäripyöree vastaus :(
Paljonko annoit päivässä perunaa ensin, miten ja missä ajassa suurensit ja kauanko pelkkää perunaa? (keitit ja muusasit siis itse?)
Entä sitten kun hedelmäsosetta - lusikallinen joka syöttökerralla vai vain parilla, milloin meni koko purkki kerralla jne.?
No me siirryttiin aika nopeasti (joidenkin mielestä liiankin nopeasti) jo isompiin annoksiin... Pottua maisteltiin pari lusikallista noin kolmen päivän ajan, jonka jälkeen otin jo lisäksi porkkanan. Näiden yhdistelmä alkoi tytölle masitua niin hyvin, että olisi varmaan vedellyt niin paljon kuin olisi antanut.

Nyt soseita syöty vajaan kuukauden ajan ja pilttipurkillinen (se pieni) menee jo helposti kerralla. Tai jos itse teen, niin pienoinen pottu ja porkkana soseena... Alkuun hirvitti itseä nuo määrät, mutta nyt luotan siihen , että tyttö itse tietää paljonko jaksaa. Kyllä sen näkee, kun leikkimiseksi menee, ettei enää ole nälkä.

Ai meneekö teillä (jo kuukauden jälkeen) purkillinen joka syötöllä, siis montako purkkia päivässä?
Ja lisäksikö joka kerralla vielä maitoa? Paljonko maitoa vielä vetää päälle?
 

Yhteistyössä