Onko täällä ketään joka ei rokotuta lapsiaan ollenkaan - edes normirokotteilla neuvolassa ?

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Siis oletteko tosissanne ettette anna edes jäykkäkouristusrokotetta pikkulapsille???? :eek: Lapsethan möyrivät ties missä, saavat naarmuja ja haavoja jotka ei taatusti ole puhtaita! Jonkun onfluenssapiikin vielä ymmärrän mutta en tota. Hyvää päivää sentään...
Lisätäänpä tähän, jos joku ei tiedä. Jäykkäkouristus- eli tetanusbakteeria on Suomen maaperässä ja sen voi saada jo siitä, että koskee maahan haavaisella kädellä.

By th way: aikuistenkin pitäisi muistaa uusia se 10 vuoden välein.
 
apua
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja vm-68:
Alkuperäinen kirjoittaja miettikäähän:
onhan se helppo olla rokottamatta lapsiaan kun 98% muista vanhemmista lapsensa rokottaa. Helppo siellä seassa on sitten olla, mutta eipä siinä paljon matkustella tai muita ajatella.On aina riski, että näiden muutamien takia jo suomestakin hävinneet tartuntataudit tulee takaisin. Tätä on jo liikkeellä eli tuberkuloosia tavataan jo paljon.
Tubi on tullut tänne Venäjältä joten sinne rajat kiinni=/. Suomessa ei calmetoida enää niiden vakavien sivuvaikutusten vuoksi,ei siksi että sitä olisi vastustettu vapaamatkustajien taholta;)

Onko nuo kulkutaudit sitten niin kamalia,sama kai se on saako sen immuniteetin sairauksista vai rokotteesta? Sairastaessa ei ainakaan tule myrkkyjä elimistöön.
ajattelisin että tässähän se on yks syy , kun ollaan jo niin vieraantuneita monista kulkutaudeista. kun ei oo niitä itse nähty IRL niin on helppo ajatella että ei ne ole niin kamalia tai mikäs siinä sairastaessa..
joo. Kyllä olisi niin järjettömän hienoa sairastaa jäykkäkouristus tai vaikka isorokko. Voi järjenvaloa!
 
vm-68
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja vm-68:
Alkuperäinen kirjoittaja miettikäähän:
onhan se helppo olla rokottamatta lapsiaan kun 98% muista vanhemmista lapsensa rokottaa. Helppo siellä seassa on sitten olla, mutta eipä siinä paljon matkustella tai muita ajatella.On aina riski, että näiden muutamien takia jo suomestakin hävinneet tartuntataudit tulee takaisin. Tätä on jo liikkeellä eli tuberkuloosia tavataan jo paljon.
Tubi on tullut tänne Venäjältä joten sinne rajat kiinni=/. Suomessa ei calmetoida enää niiden vakavien sivuvaikutusten vuoksi,ei siksi että sitä olisi vastustettu vapaamatkustajien taholta;)

Onko nuo kulkutaudit sitten niin kamalia,sama kai se on saako sen immuniteetin sairauksista vai rokotteesta? Sairastaessa ei ainakaan tule myrkkyjä elimistöön.
ajattelisin että tässähän se on yks syy , kun ollaan jo niin vieraantuneita monista kulkutaudeista. kun ei oo niitä itse nähty IRL niin on helppo ajatella että ei ne ole niin kamalia tai mikäs siinä sairastaessa..
Mä olen ainakin ne itse sairastanut eikä ne musta mitään kamalia ollut,ihan kuin joku normi kuumesairaus. Ihan turhaa asian suurentelua mainita niitä täällä Suomessa tappaviksi kulkutaudeiksi. Toista se on jossain Afrikassa jossa hygieniataso on olematonta.
Noi sairastaa sairastamalla,turha lietsoa paniikkia sen suhteen.
 
kerro
Alkuperäinen kirjoittaja vm-68:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja vm-68:
Alkuperäinen kirjoittaja miettikäähän:
onhan se helppo olla rokottamatta lapsiaan kun 98% muista vanhemmista lapsensa rokottaa. Helppo siellä seassa on sitten olla, mutta eipä siinä paljon matkustella tai muita ajatella.On aina riski, että näiden muutamien takia jo suomestakin hävinneet tartuntataudit tulee takaisin. Tätä on jo liikkeellä eli tuberkuloosia tavataan jo paljon.
Tubi on tullut tänne Venäjältä joten sinne rajat kiinni=/. Suomessa ei calmetoida enää niiden vakavien sivuvaikutusten vuoksi,ei siksi että sitä olisi vastustettu vapaamatkustajien taholta;)

Onko nuo kulkutaudit sitten niin kamalia,sama kai se on saako sen immuniteetin sairauksista vai rokotteesta? Sairastaessa ei ainakaan tule myrkkyjä elimistöön.
ajattelisin että tässähän se on yks syy , kun ollaan jo niin vieraantuneita monista kulkutaudeista. kun ei oo niitä itse nähty IRL niin on helppo ajatella että ei ne ole niin kamalia tai mikäs siinä sairastaessa..
Mä olen ainakin ne itse sairastanut eikä ne musta mitään kamalia ollut,ihan kuin joku normi kuumesairaus. Ihan turhaa asian suurentelua mainita niitä täällä Suomessa tappaviksi kulkutaudeiksi. Toista se on jossain Afrikassa jossa hygieniataso on olematonta.
Noi sairastaa sairastamalla,turha lietsoa paniikkia sen suhteen.
Mitkä olet sairastanut? Jäykkäkouristuksen, tuberkuloosin, vai minkä????
 
vieras minäkin
Kyllä esim kurkkumätä voi olla lapsella kuolettava.Tätäkin esiintyy rajan takana Venäjällä, josta se helposti kulkeutuu Suomeen.Entäpä jos lapsesi kuolee?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras minäkin:
Kyllä esim kurkkumätä voi olla lapsella kuolettava.Tätäkin esiintyy rajan takana Venäjällä, josta se helposti kulkeutuu Suomeen.Entäpä jos lapsesi kuolee?
Ongelmana kurkkumädän hoidossa on se ettei sitä osata Suomessa helposti diagnosoida. Jos tapauksia on yksi kymmenesssä vuodessa niin ei lääkärillä tämä mahdollisuus tule heti mieleen.
 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja vm-68:
Tetanusrokotteen voi antaa vielä silloinkin kun haava tulee,näin sanoi mulle neuvolalääkäri kun eri rokotevaihtoehtoja tuoton tetanusjuttuun kyselin=)
En ole ottanut yhtään rokotetta sitten kouluaikojen -93. Eikä kaksi nuorinta lastani myöskään.
 
vm-68

Mä olen ainakin ne itse sairastanut eikä ne musta mitään kamalia ollut,ihan kuin joku normi kuumesairaus. Ihan turhaa asian suurentelua mainita niitä täällä Suomessa tappaviksi kulkutaudeiksi. Toista se on jossain Afrikassa jossa hygieniataso on olematonta.
Noi sairastaa sairastamalla,turha lietsoa paniikkia sen suhteen.[/quote]

Mitkä olet sairastanut? Jäykkäkouristuksen, tuberkuloosin, vai minkä???? [/quote]

Sikotauti,tuhkarokko,vihurirokko,tulirokko,vesirokko,ja lisänä avotubi calmetterokotteesta johtuen=(
 
näin
Alkuperäinen kirjoittaja miettikäähän:
onhan se helppo olla rokottamatta lapsiaan kun 98% muista vanhemmista lapsensa rokottaa. Helppo siellä seassa on sitten olla, mutta eipä siinä paljon matkustella tai muita ajatella.On aina riski, että näiden muutamien takia jo suomestakin hävinneet tartuntataudit tulee takaisin. Tätä on jo liikkeellä eli tuberkuloosia tavataan jo paljon.
Peesi!
 
Selittäkääpäs nyt miten se, että ihminen on psykofyysinen olento, liittyy siihen, että rokote on virusainesta, ja tämän tarkoitus on siis kehittää valkosoluja tiettyyn tautiin, jotta lapsella on valkosoluja sitten vastustaa tautia. Oikeasti en ymmärrä miten psyykkistä tai sosiaalista hyvinvointia voidaan hoitaa niin, että ne valkosolut aktivoituu...??? Kertokaa viisaammat.. Ymmärrän kyllä, että homepatialla voidaan vaikuttaa sairauksiin, jotka osittain ovat psyykkisiä ongelmia, vaikkapa unettomuus, mutta rokotteet on pelkkää kemiaa...
 
tuhlaajatytär
Olen ottanut itse rokotteet, samoin lapseni. Terveenä ollaan pysytty.Voidaan rauhassa matkustella eikä tarvitse pelätä turistien tuomia tauteja. Vaikka moni ikäpolvestani on sairastanut silloiset lastentaudit(vesi, tuhka, tulirokko, sikotauti) niin eivät kaikki ole selvinneet niistä niin helposti. Esim tuttuni kärsii lapsettomuudesta, jota epäillään jostain rokosta aiheutuneen. Suomessa levisivät kaikki nämä taudit uudelleen, jos ei rokotettaisi!!!
 
merri
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja apua:
joo. Kyllä olisi niin järjettömän hienoa sairastaa jäykkäkouristus tai vaikka isorokko. Voi järjenvaloa!
Höhlä! Eihän isorokkoa edes ole olemassa nykyään... :xmas:
ei ole, mutta voisi olla ilman ihmisten valveutuneisuutta. Ja on sitä Isorokkoa edelleen joidenkin maiden laboratorioissa.
 
äippäli puree kynsiään
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
:wave: Kaksi ensimmäistä saivat osan rokotteista, esikoinen jopa calmeten, nyt rokotukset heillä siis lopetettu. Kolmas ei ole saanut mitään rokotuksia.

Perusteluja on paljonkin, suurin osa niistä on rokotusten haittavaikutuksista. Esim. mpr-rokotteen kohdalla on meneillään paljon tutkimuksia missä epäillään sen olevan osallinen esimerkiksi autismiin.
MIKÄ ON MPR ROKOTE JA MINKÄ IKÄISELLE ANNETAAN ?!
 
vieraana
Alkuperäinen kirjoittaja äippäli puree kynsiään:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
:wave: Kaksi ensimmäistä saivat osan rokotteista, esikoinen jopa calmeten, nyt rokotukset heillä siis lopetettu. Kolmas ei ole saanut mitään rokotuksia.

Perusteluja on paljonkin, suurin osa niistä on rokotusten haittavaikutuksista. Esim. mpr-rokotteen kohdalla on meneillään paljon tutkimuksia missä epäillään sen olevan osallinen esimerkiksi autismiin.
MIKÄ ON MPR ROKOTE JA MINKÄ IKÄISELLE ANNETAAN ?!
1,5-vuoden iässä ja 6-vuotiaana.
 
just me
Alkuperäinen kirjoittaja merri:
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja apua:
joo. Kyllä olisi niin järjettömän hienoa sairastaa jäykkäkouristus tai vaikka isorokko. Voi järjenvaloa!
Höhlä! Eihän isorokkoa edes ole olemassa nykyään... :xmas:
ei ole, mutta voisi olla ilman ihmisten valveutuneisuutta. Ja on sitä Isorokkoa edelleen joidenkin maiden laboratorioissa.

Eiköhän nuo viisaat senkin vielä päästä sieltä labrasta irralleen että pääsevät myymään pandemiarokotteita koko maailmalle=(
 
jaa
Alkuperäinen kirjoittaja äippäli puree kynsiään:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
:wave: Kaksi ensimmäistä saivat osan rokotteista, esikoinen jopa calmeten, nyt rokotukset heillä siis lopetettu. Kolmas ei ole saanut mitään rokotuksia.

Perusteluja on paljonkin, suurin osa niistä on rokotusten haittavaikutuksista. Esim. mpr-rokotteen kohdalla on meneillään paljon tutkimuksia missä epäillään sen olevan osallinen esimerkiksi autismiin.
MIKÄ ON MPR ROKOTE JA MINKÄ IKÄISELLE ANNETAAN ?!
sikotauti, tuhkarokko, vihurirokko. Täällä 1,5v neuvolassa.
 
vm-68
Alkuperäinen kirjoittaja Mie80:
Selittäkääpäs nyt miten se, että ihminen on psykofyysinen olento, liittyy siihen, että rokote on virusainesta, ja tämän tarkoitus on siis kehittää valkosoluja tiettyyn tautiin, jotta lapsella on valkosoluja sitten vastustaa tautia. Oikeasti en ymmärrä miten psyykkistä tai sosiaalista hyvinvointia voidaan hoitaa niin, että ne valkosolut aktivoituu...??? Kertokaa viisaammat.. Ymmärrän kyllä, että homepatialla voidaan vaikuttaa sairauksiin, jotka osittain ovat psyykkisiä ongelmia, vaikkapa unettomuus, mutta rokotteet on pelkkää kemiaa...
Itse en käytä homeopaattisia valmisteita mutta en halua häiritä rokotteilla myöskään lasten kehitteillä olevaa immuunijärjestelmää vaan annan sen kehittyä itsekseen kaikessa rauhassa. Muksut saavt sitten aikoinaan itse päättää ottavatko rokotteet vai ei.
Itse sain kaikki rokotteet rytäkällä ekaluokalla VAIKKA olin jo sairastanut esim kaikki rokkotaudit,eli ei ollut paljon järjenvaloa silläkään terkalla =D Calmeten sain vauvana ja siitä avotubin johon eivät edes lääkärit osanneet sanoa miten sitä hoidetaan =( Nyt on komea arpi siitä muistona :S
 
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja miettikäähän:
onhan se helppo olla rokottamatta lapsiaan kun 98% muista vanhemmista lapsensa rokottaa. Helppo siellä seassa on sitten olla, mutta eipä siinä paljon matkustella tai muita ajatella.On aina riski, että näiden muutamien takia jo suomestakin hävinneet tartuntataudit tulee takaisin. Tätä on jo liikkeellä eli tuberkuloosia tavataan jo paljon.
Peesi!
Mutta kun ei tuberkuloosia vasten enää edes rokoteta kaikkia....
 
onko se niin vaikea ymmärtää
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja miettikäähän:
onhan se helppo olla rokottamatta lapsiaan kun 98% muista vanhemmista lapsensa rokottaa. Helppo siellä seassa on sitten olla, mutta eipä siinä paljon matkustella tai muita ajatella.On aina riski, että näiden muutamien takia jo suomestakin hävinneet tartuntataudit tulee takaisin. Tätä on jo liikkeellä eli tuberkuloosia tavataan jo paljon.
Peesi!
Mutta kun ei tuberkuloosia vasten enää edes rokoteta kaikkia....
ei niin, koska silloin kun rokotettiin niin se saaatiin hävitettyä suomesta kokonaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
:wave: Kaksi ensimmäistä saivat osan rokotteista, esikoinen jopa calmeten, nyt rokotukset heillä siis lopetettu. Kolmas ei ole saanut mitään rokotuksia.

Perusteluja on paljonkin, suurin osa niistä on rokotusten haittavaikutuksista. Esim. mpr-rokotteen kohdalla on meneillään paljon tutkimuksia missä epäillään sen olevan osallinen esimerkiksi autismiin.
Oletko ajatellut, että antaisit mpr:n kolmessa osassa? Tutkimus missä mpr:n yhteyttä autismiin tutkittiin muistaakseni painottui siihen, että samassa rokotteessa tulee kerralla niin paljon tavaraa. Ei niinkään siihen sisältöön. Saatan muistella omiani, mutta yritin aikoina etsiä tuota tietoa, kun mpr-rokote oli meillä ajankohtainen.

Meillä tyttö on rokotettu ohjelman mukaisesti, lisänä vielä hepatiittiB ja pnemokokki. HepatiittiB ja pneumokokki antavat verikokeiden mukaan hyvän suojan ainakin 10-vuodeksi. Vesirokko-, rs- tai rotarokotetta meillä ei ole.

Sikarokotetta (tai kausiflunssaa) ei oteta. Perusteena on mulle se, että rokote on uusi eikä sen tehoa/hyötyä vielä tarpeeksi tiedetä. Nytkin pähkäillään kestääkö suoja 2 kuukautta vai kuinka pitkään (THL ilmoitukset).

Itse olen sairastanut sikotaudin, vesirokon, tulirokon ja vihurirokon. Mitään traumoja ei niistä tullut. Kai... :D
 
vieras
Täällä yksi. Lapset terveitä, ei antibioottikuureja tms. eikä mitään muitakaan ongelmia. Vesirokon ovat sairastaneet ja kerran norovirus riehui. Sikainfluenssaakaan ei tullut, vaikka täällä epidemia jo lähes ohi.

Viime vuoden influenssapiikin ottaneet saavat muuten herkemmin sikainflun tänä vuonna.. :)

Meidän ratkaisumme on ollut meille hyvä, en halua myrkyttää vauvaa tai isompaakaan lasta, ellei ole pakko.
 
kkk
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Tästä tuli mieleen ystäväni joka ei ole rokotuttanut lapsiaan. Oli nyt sitten tullut päiväkodissa puhetta asiasta ja hoitajat olivat sanoneet, että ovatkin miettineet miten heidän lapset ovat aina niin terveitä. Hoitajat olivat kuulemma huomanneet saman ennenkin, että rokotetut sairastelee paljon enemmän. Ja onhan se tosiaan ihan loogistakin, kun ei kehittymässä olevaa immuunipuolustusta heti kättelyssä tuhota :/

Meillä on lapset rokotettuja ja itseäni kyllä siitä tyhmyydestä syytän näin jälkikäteen. Olisin edes ottanut ensin selvää mitä rokotteet sisältää :(
Mistäs päiväkodin henkilökunta tietää lasten rokotukset?

 

Yhteistyössä