Onko täällä huumenuorten vanhempia tai ammatti-ihmisiä?

• Viestiketjun aloittaja toivon vastausta, olen niin ahdistunut
  • Ensimmäinen viesti
toivon vastausta, olen niin ahdistunut
Onko ainut mahdollisuus olla vain kova ja näyttää ovea kun kaksi kertaa lähtenyt kesken hoidon? Pahennanko asiaa paapomalla? Yrittää lopettaa yksin mutta eikö silloin ehdoton edellytys ole oma asunto, eihän aikuinen voi asustella toisten nurkissa kun lapsiaankin pitäisi tapailla.

vieras
Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta eikös sieltä irti huumeista ry:ltä saa tukea ja tietoa omaisetkin.... Kovasti toivon sinulle jaksamista ja voimaa!!! Älä jää yksin asian kanssa vaan ota rohkeasti yhteyttä yhdistykseen! Halit!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta eikös sieltä irti huumeista ry:ltä saa tukea ja tietoa omaisetkin.... Kovasti toivon sinulle jaksamista ja voimaa!!! Älä jää yksin asian kanssa vaan ota rohkeasti yhteyttä yhdistykseen! Halit!
Niin kai täytyy ottaa mutta haluaisin nyt pika-apua. Kiitos sinulle!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja toivon vastausta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin kai täytyy ottaa mutta haluaisin nyt pika-apua. Kiitos sinulle!
En todellakaan osaa sanoa muuta kuin ajatuksiani, mutta luulen ettei paapominen todellakaan auta vaan tekee enemmän hallaa lapsellesi ongelmineen... JOs hän aina voi luottaa että otat hänet vastaan avosylin, tulipa kotiin minkäkuntoisena tahansa, ei hän koskaan haluakaan päästä aineista eroon. Lapsellasiko siisn on lapsia? Asuvatko samassa taloudessa?

Vaikeita asioita todella, kun haluaa vain auttaa lastaan, mutta minusta ei ole äidin tai isän velvollisuus huolehtia aikuisesta lapsesta, jos tämä itse sabotoi mahdollisuutensa parantua, karkaamalla hoidoista... Onko tilanne nyt akuutti?

Olen läheinen huumenuorelle.Mitä sitä ei äitinä tekisi lapsensa vuoksi,mutta sinunkaan voimasi eivät ole loputtomat.Se on raskasta seurata vierestä kun toinen yrittää eikä pakosta siihen yksin pysty.Se on positiivista että on edes yrittänyt hoitoa(eli tahtoa löytyy) sehän ei aina ekasta kerrasta lähde sujumaan.Eikä pakosta toisestakaan.Aikuisen ihmisen on otettava itsestään ja elämästään vastuu ja "paapomalla"se periaatteessa estyy kun ei tarvi yrittääkkään.Se on surullista olla läheinen ja nähdä se tuska kun toinen tosissaan yrittää.Minun piti periaatteesa katkaista välit kokonaan ja on siinä monet itkut itketty.Ainoastaan puhelinyhteys enää joskus.

vierailija
en tieda huumejutuista, mutta yleensa nuorisoa paapomalla vain tyontaa heita kauemmas.paras suhtautuminen joka ongelmassa on "puolikova" : sinut hyvaksyn, tekojasi en.toivotan sinulle paljon voimia.

Teet selväksi ,että olet tekemisissä silloin kun on selvänä ja että rakastat häntä!Ja ajat pihalle kämpästäs ja autat löytään hoitopaikan(monesti nistille on vaikeaa arkipäivän asiat..virastot yms.)
Määkin onnistuin aikonaan pari kertaa lopettaan yksin ja aina retkahdin...hoitoja takana kolme ja rankkoja hoitoja siis!Jossainvaiheessa mitta tuli täyteen ja lopetin aikusten oikeesti,kun parhaimmat kaverit oli kakolan ja riksun ruunia ja hämeenlinnan ruusuja! :whistle:
Oon siis ent.heroinisti.Varmasti sulla rankkaa,jos joudut sivusta kattoon toisen riutumista,mutta se oma pohja on kuitenkin löydettävä!Kärsivällisyyttä ja teet selväksi,että olet käytettävissä,kun yrittää selvinpäin....mun anoppi oli aikonaan todella ihana,oli aina tarvittaessa käytettävissä ja se oli sellanen turvapaikka jossa sai olla oma ittensä,mutta ei me siellä asuttu tai saatu rahaa tmv.Mutta ainakun yritettiin hän tuli vastaan ja autto! =)
Ja nyt oltu selväänhauliin lähes 10v!! =)

Kiitos paljon teille vastanneille. On tämä niin vaikeaa kun tahtoisi auttaa mutta siitä ei ole apua ja en usko yksinäänkään selviävän ongelmastaan kuten nyt kuvittelee.
Mielestäni olisi mentävä vaan uudelleen hoitoon ja selvittäävä. On taas tyhjän päällä ja sanoin ukaasin että hoitoon tai hommaa oman asunnon mutta eipä hän ole kiinnostunut omaan asuntoon kun tietää ettei rahat riitä vuokraan eikä elämiseen.
En toivoisi pahimmalle vihamiehellenikään moista vaikka ei tietääkseni vihamiehiä ole. Mutta äidin sydäntä niin riepoo, rakas lapseni.

Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Teet selväksi ,että olet tekemisissä silloin kun on selvänä ja että rakastat häntä!Ja ajat pihalle kämpästäs ja autat löytään hoitopaikan(monesti nistille on vaikeaa arkipäivän asiat..virastot yms.)
Määkin onnistuin aikonaan pari kertaa lopettaan yksin ja aina retkahdin...hoitoja takana kolme ja rankkoja hoitoja siis!Jossainvaiheessa mitta tuli täyteen ja lopetin aikusten oikeesti,kun parhaimmat kaverit oli kakolan ja riksun ruunia ja hämeenlinnan ruusuja! :whistle:
Oon siis ent.heroinisti.Varmasti sulla rankkaa,jos joudut sivusta kattoon toisen riutumista,mutta se oma pohja on kuitenkin löydettävä!Kärsivällisyyttä ja teet selväksi,että olet käytettävissä,kun yrittää selvinpäin....mun anoppi oli aikonaan todella ihana,oli aina tarvittaessa käytettävissä ja se oli sellanen turvapaikka jossa sai olla oma ittensä,mutta ei me siellä asuttu tai saatu rahaa tmv.Mutta ainakun yritettiin hän tuli vastaan ja autto! =)
Kiitos kaunis. Hän vaan aina meille tulee kun asiat päin honkia ja valehtelee rahan tarvetta, on vaikka olevinaan muualla ja kukkaro hävinnyt. Junalippu luvattu hommata mutta raha ei lähetetä.
Tottahan heillä turvapaikka täytyy olla, anoppisi on ollut viisas ihminen. Turvapaikan minäkin tarjoan lapselleni mutta laitan kovan että uudelleen hoitoon tai sitten yksin yrittää selvitä ja saa asunnon.
Nostan hattua Sinulle kun olet selvinnyt, paljon se vaatii. Onnea elämääsi. Toivon samaa tyttärelleni.

Kiitos kaunis. Hän vaan aina meille tulee kun asiat päin honkia ja valehtelee rahan tarvetta, on vaikka olevinaan muualla ja kukkaro hävinnyt. Junalippu luvattu hommata mutta raha ei lähetetä.
Tottahan heillä turvapaikka täytyy olla, anoppisi on ollut viisas ihminen. Turvapaikan minäkin tarjoan lapselleni mutta laitan kovan että uudelleen hoitoon tai sitten yksin yrittää selvitä ja saa asunnon.
Nostan hattua Sinulle kun olet selvinnyt, paljon se vaatii. Onnea elämääsi. Toivon samaa tyttärelleni.
Tee ittellesi selväksi,että se hemmetin huume pistää muksun valehteleen jne. Hän on kuitenkin se sama pikku-tyttö kuin ennenkin,vain vähän hukassa!Hakeudu itse jaksaaksesi vaikka narkomaanien läheisten ryhmään tai jossei paikkakunnaltasi löydy niin al-anoniin(alkoholistien läheiset)Saat ittellesi voimia sieltä ja neuvoja!
:hug:
Mää en usko,että lapsesi sulle tahallaan tekee noin,vaan syy on kamassa,mikä saa koko maailman vääristymään! :( Voimia sulle kovasti!Ole rakastava mutta tiukka kaman suhteen ja tarjoa raitistumiseen apuja!

En minäkään usko että tahallaan, on vain niin hukassa.
Tee ittellesi selväksi,että se hemmetin huume pistää muksun valehteleen jne. Hän on kuitenkin se sama pikku-tyttö kuin ennenkin,vain vähän hukassa!Hakeudu itse jaksaaksesi vaikka narkomaanien läheisten ryhmään tai jossei paikkakunnaltasi löydy niin al-anoniin(alkoholistien läheiset)Saat ittellesi voimia sieltä ja neuvoja!
:hug:
Mää en usko,että lapsesi sulle tahallaan tekee noin,vaan syy on kamassa,mikä saa koko maailman vääristymään! :( Voimia sulle kovasti!Ole rakastava mutta tiukka kaman suhteen ja tarjoa raitistumiseen apuja!
En minäkään usko että tahallaan mutta tarve vain kova. Siinä olisi elämäntyöni jos hänet saisin ohjattua kuiville ja olemaan äiti lapsilleen. Onneksi lapslla on hyvä isä joka heistä huolehtii ja mekin.
On tää vain niin vaikeaa ja raskasta. On vielä uusi asia mutta kait minunkin on mentävä jonnekin puhumaan kun saa jo ahdistuskohtauksia.

uskis jeesukselle
sanoisin että pyydä jumalalta apua,hän ei ehkä vastaa sillälailla kun toivomme mutta vastaa varmasti.oma kokemus vuosien päihteiden käytöstä... ja vanhempana isä/äiti tekee mitä vaan lapsensa puolesta.rakasta lastasi.kuten varmaan tett ilman minun neuvoakin.

Yhteistyössä