Onko täällä äitejä, jotka imettää yli puolitoistavuotiasta?

  • Viestiketjun aloittaja imettäjä
  • Ensimmäinen viesti
imettäjä
Itse imetän vielä 1 v 9 kk vanhaa lastani, aamulla pari minuuttia, päiväunille pari minuuttia ja illalla iltaunille pari minuuttia. Olen lukenut, että jotkut pitävät tällaista ihan sairaana touhuna. Kannattaako pitää tämä "salaisuutena" leikkipuistoissa yms. kerhoissa jos tulee puheeksi ylipäänsä imetys? Vai pidetäänkö mua ihan hulluna? Imetys siksi, koska se rauhoittaa unille käynnin ja on tosi tärkeä hetki lapselle. Alkoi juomaan tavallista maitoa vasta puolitoista vuotiaana, korviketta ja tavallista maitoa tarjottu aina puolivuotiaasta (siis puolivuotiaasta tarjottiin korviketta lisäksi ja 1 vuotiaana tavallista maitoa lisäksi), ei ole kelvannut. Sylkenyt vain pois.
 
Imetän 1 v 7 kk vanhaa ja en pidä sitä mitenkään outona. Ystävissä ja sukulaisissa on yhtä pitkään imettäneitä, ja myös niitä jotka ovat lopettaneet paljon aiemmin. Se on meidän perheen sisäinen asia, enkä sitä sen enempää huutele, mutten kyllä vaikene jos kysytäänkään =) Ja tässä vaiheessa se on lähinnä vain sitä lähelläoloa, josta molemmat nautitaan, ja tapahtuu pari-kolme kertaa päivässä, tärkein on se iltaunia edeltävä.
 
vieras
Enää en imetä, mutta ihan julkisesti myönnän imettäneeni kuopusta päälle 2 v:ksi asti. Taisi olla noin 2v1kk, kun lopetettiin. Ja kakkosta imetin 1v8kk, melkein 1v9kk.
 

Yhteistyössä