onko täälä muita??

kyselisin vain että onko muita jolla loppu raskaudessa noussut verenpaine huimasti??
mitä ovat asialle tehneet?? ovatko käynistäneet helposti??

itellä verenpaine 135/100 ja äippäpolille meno edessä ja viikkoja 37+4 että voivatkos jo käynnistää vai täytyyköhän jäädä vain vuodelepoon..

vastailkaa jos tietoa.

mun työkaverilla oli kanss tuota, sille todettiin raskausmyrkytys, ja eilen aamulla lapsi leikattiin pois kolme viikkoa ennen laskettua aikaa, tyttö tuli :heart: :D ....eli kuuntele mitä lekuri sulle sanoo...kyllä ne tietää..
itse olen rv9 vasta :D

mulla oli paineet koholla 35+viikoilla ja alkuun oli ihan seuranta linjalla yli viikon ja sit kun turvotuksia saatiin pois niin paineet asettui.
oleellista noissa rr-rajoissa on se että mikä on oma lähtötasosi.mulle sanottiin aikanaan että sekä ylä- että alapaine saa nousta 30 ennenkuin asia on huolestuttava.
eli jos vaikka lähtötaso on 120/60 niin huolestuvat jos on 150/90.tosin eihän kenelläkään paineet sais olla kovin korkeat oli sitä raskaana tai ei.

Minulla myös nous verenpaineet esikoista odottaessa ja todettin raskausmyrkytys, minulla se tapahtui vaan jo viikolla 30. Ja lapsi leikattiin pois siitä viikon päästä. Mutta jos ei muuta oiretta ole kuin toi verenpaine niin voi olla että seuraavat jonku aikaa sitä.
HeMa millä konstilla sait sen turvotuksen laskemaan? Kiinnostais jos se auttais paineiden laskuun.

Ite sain viikoilla 37 verenpainelääkkeet,riippuu aika paljo paikasta mitä tehdään.Itellä ei oo muita oireita,pelkästään korkee verenpaine.Paineet tippu hyvin tabuilla.

Vimpula 39+6

Muoks.Yläpaine ei sais nousta ku ton 30,alapaineen raja on pienempi vaan 15...Mulla ongelmia oli just ton alapaineen kans,hipoi liki 110

Mulla sama tilanne. Normaalisti paineet ollut luokkaa 110/70 ja nyt toissapäivänä viimesessä lääk.neuvolassa oli 139/91. Lisäksi multa löytyy turvotusta aika kivasti, pään- ja silmien särkyä ja välillä silmissä näkyy semmosia lenteleviä tähtiä. Sain ajan huomiselle aamulle ä-polille. Neuvolassa lääkäri ainaki mainitsi osastolle jäämisen ja jopa synnytyksen käynnistämisen.. Saa nähdä mitä huomenna sit sanotaan polilla. Olisin kans kiinnostunut kuulemaan muiden kokemuksia!

tänään rv 36+4

mut laitettiin turvotusten takia juomakuurille eli mun piti juoda 3-4 litraa vettä päivässä.eli aikamoinen määrä.
2 päivää tein näin ja heti silloin jo paino laski kilon ja verenpaineet asettui kohtuulliselle rajalle.
kyllähän mulla edelleen niitä turvotuksia oli loppuun asti mutta ei niin pahasti ja painonnousu pysähtyi tolla juomisella.

joo muistin väärin ton alapainerajan,tais tosiaan olla et saa nousta vaan sen 15.

Yhteistyössä