Onko tää kenenkään mielestä normaalia?

Tässä kun töissä olen niin joskus tulee seurattua tuota naapurin touhua (kauppoja siis on vierekkäin)
Esim tänään noin 5 v poika repii kädestä just kävelemään oppinutta siskoansa ja yrittää nostaa pystyyn kun tää tyttö vaan itkee. Sitten kun se saa sen pystyyn niin ottaa syliin ja alkaa käveleen ympäriinsä ja loppujen lopuksi laittaa tän tytön ns puistonpenkille.

Ja äiti vaan katsoo vierestä.

Mitäs jos toi poika kaatuis, 5 vuotiaalla tuskin on hirveesti voimaa raahata reilun vuoden ikäistä tyttöä kovin pitkään.

Äsken tuo sama tyttö törmäs meidän kaupan oveen ja alko itkeen, isä vaan nauraa ja kysyy tytöltä mitä tapahtui?

Itsellä mulla ei ole lapsia niin en ala mitenkään tuomitsemaan, mutta mun mielestä tää ei vaikuta ihan normaalilta :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja KolmeKertaa:
Kyllä ne isot pieniä retuuttaa, ei sille juuri mitään voi. Pienet oppii kyllä aika pian sanomaan vastaan/taistelemaan vastaan.
Olen huomannut...
Yritän kuitenkin puuttua, koska eihän se oikein ole. Ei ainakaan nyt, kun pienempi on 10 kk ja toinen lähes 4-vuotias.
 
vieras
No lapset, varsinkin vasta kävelemään oppineet, kaatuilee ja törmäilee jatkuvasti! Ei sitä voi jokaisesta iskusta ja muksahduksesta ruveta hysteeriseksi. Mä en yleensä edes huomioi lapsen kaatumista millään tavoin ellei lapsi ala itkemään. Sitten yleensä vaan otan syliin ja sanon, ei hätää ei sattunut ja lasken maahan ja sama vauhti jatkuu. Kyllä mun mielestä 5v jaksaa hetkittäin kantaa 1v hyvin. On retuuttamista ja on retuuttamista. Jos 5v selvästi vaan haluaa "auttaa" tai "leikkiä" pienemmän kanssa niin annan olla. Mutta jos 5v selvästi tekee kiusaa ja tahallaan satuttaa, niin siihen puutun.
 
Kyllä varmaan jos kotona esim on niin en uskokkaan että sitä voi hirveästi estää. Mutta kun nyt tässä kadulla on esim mukulakiviä niin niihin nopeesti saattaa kompastua. Ja lapsi törmäs lasioveen kun se on niin kirkas ettei lapset välttämättä sitä huomaa, kova kolahdus kuulu ja lapsi itkee ja isi nauraa :$ En ainakaan tuttavapiirissä tollasta ole hoksannut.
 

Yhteistyössä