Onko täällä sellaisia, jotka ootte saanu lapsille lahjoja lasten joulupuu - keräyksestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katmat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

katmat

Aktiivinen jäsen
22.01.2008
2 265
1
36
Ajattelin vaan kysyä sellaista, että minkä tyyppisiä lahjoja olette saaneet (lapsen ikä ja lahja jonka sai)? Oletteko olleet tyytyväisiä?

Itse osallistun joka vuosi kyseiseen keräykseen ostamalla 2-3 lahjaa eri ikäisillle lapsille ja monesti on vaan askarruttanut se, että mikä olis sellaista mieluista ja järkevää, mitä voisi ostaa. Tänään juuri ostin täksi talveksi, 11v pojalle sopivan kokoisen hupparin ja 10v tytölle hopeisen, enkeliaiheisen kaulakorun. Kun sitä aina toivoisi, että lahja olisi mieluinen, mutta valinta on niin vaikeaa kun ei tiedä lahjan saajasta kuin iän ja sukupuolen ja mahdollisesti vaatekoon.

Viime jouluna sain mun pienet pojat melkein 2v play doh muovailuvaha setin missä oli erivärisiä vahoja ja pizzaleivonta/leikkaus tarvikkeet ja oli todella tyytyväinen :D 5v sai ärskit merirosvo-pääkallo pussilakanan ja tyynyliinan ja tykkäs niistä tosi paljon ja tykkää vieläki :D joku :heart: ihminen oli ne lahjottanu :D

meidän lapset sai -06 lahjat.tuolloin saajia oli 2,pojat.ihan tyytyväisiä oltiin...en tarkkaan muista.pienempi sai ainakin jonkun auton...tai molemmathan sai kaksi pakettia...mitenkä,jostain kumman syystä mulla on jotain pyyhkiytynyt pois muistista.se oli silloin vähän rankkaa aikaa....yksi oli joukosta poissa :/

Tyhmänä kysyn, saatko etukäteen tietää millaiselle lapselle ostat? Vai ostatko ja laitat siihen sitten tiedon, mitä paketissa on? Itseäkin kiinnostaisi lahjoitus, mutta en oo vielä ottanut aisasta selvää.
Ja tuo 11v pojan koko voi heittää tosi paljon, mutta jos tietoihin laittaa minkä kokoinen huppari, niin sittenhön menee oikein..

Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
Ajattelin vaan kysyä sellaista, että minkä tyyppisiä lahjoja olette saaneet (lapsen ikä ja lahja jonka sai)? Oletteko olleet tyytyväisiä?

Itse osallistun joka vuosi kyseiseen keräykseen ostamalla 2-3 lahjaa eri ikäisillle lapsille ja monesti on vaan askarruttanut se, että mikä olis sellaista mieluista ja järkevää, mitä voisi ostaa. Tänään juuri ostin täksi talveksi, 11v pojalle sopivan kokoisen hupparin ja 10v tytölle hopeisen, enkeliaiheisen kaulakorun. Kun sitä aina toivoisi, että lahja olisi mieluinen, mutta valinta on niin vaikeaa kun ei tiedä lahjan saajasta kuin iän ja sukupuolen ja mahdollisesti vaatekoon.

voi noi on ainakin aivan ihanat lahjat.luulisi noista olevan tyytyväinen ,kuka saakin sit =)
jos vaatetta laittaa,niin vois kait koon laittaa.
siskon poika sai yks vuosi,eikä siinä olleet sukat mahtunut lähellekkään

3 v tyttö sai my little ponyn + pony-pyyhkeen ja tykkäsi

9 v tyttö sai korun (vastaavan mitä suunnittelit) ja tykkäsi

11 v poika sai lahjakortin urheiluvaateliikkeeseen ja osti just alesta hupparin + pipon ja tykkäsi

Alkuperäinen kirjoittaja kysyn:
Tyhmänä kysyn, saatko etukäteen tietää millaiselle lapselle ostat? Vai ostatko ja laitat siihen sitten tiedon, mitä paketissa on? Itseäkin kiinnostaisi lahjoitus, mutta en oo vielä ottanut aisasta selvää.
Ja tuo 11v pojan koko voi heittää tosi paljon, mutta jos tietoihin laittaa minkä kokoinen huppari, niin sittenhön menee oikein..

juu tuon pojan lapussa luki sen koko, toivon todella, että koko olisi oikea.
Täällä on parina viikonloppuna ostoskeskuksessa ihmiset, joilta voi mennä kysymään, että minkä ikäiset lapset olis vailla lahjoja. Korttipinosta saa valita minkä ikäiselle lapselle haluaa lahjan ostaa ja sitten kun on sen ostanu, niin vie lahjan näille ihmisille ja antaa sen lapun, josta näkee kelle se on. Jotkut ostaa myös lahjoja summissa ja menevät sitte näiden ihmisten luo ja kysyvät olisko heillä sen ikäistä lasta, jolle lahja sopisi. vaatteet on isommille lapsille aina hankalia ostaa, mutta en oikein keksinyt muuta tuon ikäiselle pojalle, joten toivon, että kokovalinta on oikea. Jos lapsen kokoa ei ole lapussa mainittu, en uskalla ostaa vaatetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Mä sain valita etukäteen minkä ikäiselle (tyttö/poika) teen paketin. Mutta minusta niihin toivotaan myös tietoa sisällöstä niin, että lappu voidaan irroittaa ennen antamista.

Eli siis jos ostan ja laitan päälle irroitettavan lapun, niin menee sopivalle. Hyvä. Lapset kun ovat niin eri kokoisia. Esim mun poika 185 cm ja saman ikäiset joukkuekaverit osa just 140 cm.

Viime jouluna meidän pojat (7v ja 5v) saivat molemmat saman lahjan, legopaketin jossa oli ajoneuvo. Arvo taitaa olla jotain 6-9e

Hassua, että molemmat sai saman ajoneuvonkin vielä :D taisi olla sama henkilö ostanut ne :)

Tykkäsivät kovasti, suosittelen tuollaisen ostoa

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Mä sain valita etukäteen minkä ikäiselle (tyttö/poika) teen paketin. Mutta minusta niihin toivotaan myös tietoa sisällöstä niin, että lappu voidaan irroittaa ennen antamista.

Eli siis jos ostan ja laitan päälle irroitettavan lapun, niin menee sopivalle. Hyvä. Lapset kun ovat niin eri kokoisia. Esim mun poika 185 cm ja saman ikäiset joukkuekaverit osa just 140 cm.

Joo toi kokoasia on vaikea. Mä teen 4-vuotiaalle tytölle ja pojalle paketin. Pojan pakettiin pistän 110cm vaatteet ja tytön 116cm. Ne kun on livenä ihan saman kokoiset esim housut. Toisaata oma 3.5vee käyttää jo paljon 110cm vaatteita eikä oo mikään jättiläinen. No toivotaan että mielummin reilut kun pienet tässä tapauksesa :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ketkä niitä lahjoja voi saada?

meidän kaupungissa niitä saa kaikkien niiden perheiden lapset, jotka on sossun pitkäaikaisasiakkaita (toimeentulotuki). en tiedä onko sama kriteeri joka paikassa. Täällä sossu valitsee lapset, joille lahjoja viedään, eli keräykseen ei ns voi ilmoittautua sen kummemmin. Mullakin yksi kaveri, jotka on toimeentulotukiasiakkaita, saivat viime vuonna paketit ja koko juttu oli heille ihan yllätys, eivät tienneet ollenkaa olevansa sellaisella listalla. Ja hän oli kysyny, että miksi hekin saavat niin oli sanottu tuo syy, jonka kerroin (eli kaikille pitkäaikaisasiakkaille).

mekin varmaan saadaan myöskin tänä vuonna, koska ollaan tt-tuen pitkäaikaisasiakkaita. Viime vuonna tosin kuuluttiin vielä lastensuojeluun, tänä vuonna ei, eli en tiedä vaikuttaako sekin vielä jotain

Tänä vuonna tulisi tosi tarpeeseen :/ toivon todella että pojat saisi paketit

Alkuperäinen kirjoittaja se 8v ja 6v poikien äiti:
mekin varmaan saadaan myöskin tänä vuonna, koska ollaan tt-tuen pitkäaikaisasiakkaita. Viime vuonna tosin kuuluttiin vielä lastensuojeluun, tänä vuonna ei, eli en tiedä vaikuttaako sekin vielä jotain

toivottavasti saatte paketit. :hug: kyllä lapsille pitää ees yksi lahja jouluna olla.

Meillä oli niin että joulukuusesta haetaan lappuja jossa lukee vaikka "tyttö 4 v". Ja sitten ostetaan se lahja ja kiinnitetään se lappu siihen. Ja kuulemma lastensuojelun ja sossun asiakkaille, paikallinen sossu ja MLL valitsee.

Minä ostin 9- ja 5 vuotiaille pojille ja kahdelle 4-vuotiaalle tytölle tänä vuonna.

toivottavasti saatte paketit. :hug: kyllä lapsille pitää ees yksi lahja jouluna olla.

Ihania ihmisiä on kyllä olemassa :) Aion itsekkin osallistua tuohon keräykseen, sitten kun rahatilanne on parempi. Euron laitoin tuohon plussan pottiin kun ei ollut rahaa enempää, hyvä kiertämään edes jollain tavalla

Alkuperäinen kirjoittaja 8v ja 6v:

Ihania ihmisiä on kyllä olemassa :) Aion itsekkin osallistua tuohon keräykseen, sitten kun rahatilanne on parempi. Euron laitoin tuohon plussan pottiin kun ei ollut rahaa enempää, hyvä kiertämään edes jollain tavalla

mä aina toivon niin kovasti, että mun ostamat lahjat olis mieluisia niille, ketkä ne saa. Jotenki helpottais, jos siinä lapussa olis sukupuolen ja iän lisäksi AINA myös vaatekoko sekä mahdollisia lahjatoiveita. En sitte tiedä onko se sillai liian vaikea toteuttaa.

lahjatoiveet voi olla vaikea toteuttaa, koska lahjansaajat eivät välttämättä ole edes tietoisia koko lahjasta, meillekkin soitettiin viimeksi, että lahjat olisivat odottamassa. Eipäs kun saatiin me edellisvuonnakin :D perhetyöntekijät olivat tuoneet ne oven taakse ja luulin, että ne oli heiltä, mutta olivat varmasti tästä samaisesta keräyksestä, nyt vasta tuli mieleen. Siellä oli silloin isommalle ISO prätkähiiripaketti (siis sellainen maksaa ainakin 20e) ja pienemmälle joku auto.

. Tänään juuri ostin täksi talveksi, 11v pojalle sopivan kokoisen hupparin ja 10v tytölle hopeisen, enkeliaiheisen kaulakorun. Kun sitä aina toivoisi, että lahja olisi mieluinen, mutta valinta on niin vaikeaa kun ei tiedä lahjan saajasta kuin iän ja sukupuolen ja mahdollisesti vaatekoon.

Kertooko ne sen siinä lapussa? Just ajattelin, et miten voi muuten tietää, et minkä kokoista ostaa. Lapset on niin eri kokoisia (ja varsinkin pojat) tossa iässä.

Kaveri osti viime vuonna 10 vuotiaalle tytölle sydäntyynyn ja värityskirjan. Mä olin vähän, et :o . Ei musta ihan järkevää kymmenvuotiaalle.

Yhteistyössä