Onko täällä sellaisia jotka eivät osta kirppikseltä vaatteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nyt ilman
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nyt ilman

Vieras
Itse en ole koskaan ostanut mitään kirppikseltä. Kerran pari olen ollut mummini kanssa kiertelemässä kirppiksellä, hän kun kiertää joka ikisen kissanristiäisen muutenkin. Jotenkin siellä kierteleminen oli aika hmm, miten sen nyt sanoisi, ahdistavaa. En kyllä tiedä että miksi.

En todellakaan ole mikään rikas, ihan normaali työssäkäyvä keskituloinen immeinen. Silti haluan ostaa lapsilleni ja itselleni vaatteet uusina. Kavereiltani ja sukulaisiltani saatan kyllä ottaa käyttökelpoisia vaatteita lapsille, niitä kun kuluu paljon.

Muita...?

oon kierrelly mutta vaatteita en oo löytäny sieltä.
lehtiä oon ostellu kyllä ja yhdet luistimet likalle.
nii ja vhs filmejä =)
jos löytyis joku hieno vaate niin varmasti ostaisin,mutta eipä vielä oo tullu eteen. mies tykkää kierrellä ja kattella krääsää. ettii löytöjä harrastukseensa.

Minä en kamalan mielelläni osta vaatetta kirpparilta, mutta esim. tutuilta ja sukulaisita kyllä kelpaa kierrätetty. Jotenkin kirpparivaate tuntuu epähygieeniseltä... vaikka ei välttämättä olekaan. Viimeksi kävin toissaviikolla parilla isolla kirpparilla, ja totesin että voi ihme miten ihmiset kehtaa likaista vaatetta myydä. Varsinkin aikuisten vaatetta myyvillä pöydillä leijui vanha hien haju, ja yhdessä pöydässä missä myytiin lastenvaatetta, oli sellainen oikein vahva pissan haju.

Muuta, sellaista "kovaa" tavaraa kirpparilta voi ostaakin.

En edes käy kirpputoreilla, korkeintaan kerran kerässä Hietsussa kiertelemässä hyvällä säällä. En todellakaan osta vaatteita, korkeintaan jotain kulhoja/lasia tms. jos sattuu omaa sarjaa tai muuten kivaa löytymään.

Ahkerasti käyn kirpputorilla, mutta vaatteita en varmaan ole ikinä sieltä ostanut. Eikun olenpas. Tytölle kerran farkut, joissa oli vielä lappu kiinni. Kaikkea muuta sieltä sitten jääkin käteen. Mutta jos vastaan tulisi hyväkuntoinen ja kaikinpuolin kiinnostava vaate, niin saattaisin ostaakin.

Mitä eroa on kaverilta saadussa tai kirpparilta ostelussa, ei jymmarra? Mä ostan kyllä uutenakin, mutta paljon myös kirppareilta tai saan lahjoituksena tutuilta. Eikä meillä ainakaan ole kyse siitä etteikö olis varaa ostaa uutena, minusta se on vaan turhaa. Kierrätys kunniaan. Itse en kyllä MYY mitään käytettyä, vaan enimmäkseen lahjoitan sitten tutuille tai Karjalaan.

Yhteistyössä