Onko täällä sairaanhoitajia paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Työ: riippuu, missä olet töissä. Itse isolla päivystävällä vuodeosastolla-raskasta niin henkisesti kuin fyysisesti

Oppisopimuskoulutuksesta ei ole varmaa tietoa, onko sinulla aiempaa terveydenhuoltoalan koulutusta (esim. lähihoitaja)?

Viihdyn työssäni, tosin jatko-opiskelin aikuisiällä, olen nyt virkavapaa ja teen toisenlaista työtä, sh:na ehdin olla 16 vuotta. Käsittääkseni opinnot kestää nykyään 3,5 v, on AMK tutkinto.

En ole vielä opiskeluja aloittanut, ensi tammikuussa alkaa koulu vasta, mutta sen verran voin kertoa että ei voi oppisopimuksella opiskella. Useempaan kertaan otettu selvää asiasta. :) Ainoa mahdollisuus amk:ssa ja 3,5vuotta kestää koulu =)

3,5v AMK:ssa. Oppisopimuksesta en tiedä, lähihoitajaksi voi ainakin opiskella oppisopimuksella. Työ on sellaista kun siitä haluaa. Siis valinnan varaahan nykyään on, mutta yhtä raskasta on joka paikassa. itse ollut Teholla, joka oli ihan kamalaa, lasten infektio-osastolla joka oli todella raskasta, autististen ja kehitysvammaisten hoitajana ja siellä viihdyin hyvin, mutta olihan sekin henkisesti raskasta ja fyysisesti. Nyt olen vuodeosastolla ja olen viihtynyt hyvin.

Olen lähihoitaja:)
Oppisopimuksella opiskelin ja nyt haluaisin opiskella sairaanhoitajaksi,mutta enpä pysty täyspäiväisesti opiskelemaan:(
Pakko käydä töissä että rahat riittävät:(
Tuskinpa pystyy opiskelemaan sitten työn ohellakaan,harmi:(

Alkuperäinen kirjoittaja Hei:
Oppisopimuksella opiskelin ja nyt haluaisin opiskella sairaanhoitajaksi,mutta enpä pysty täyspäiväisesti opiskelemaan:(

Pystyy työn ohella aikuiskoulutuksena kuten minä parhaillaan. Olen maanantain ja tiistain koulussa ja sit töissä. 3,5 vuotta kestää.

Millainen työ?
Olisko mahdollista opiskella oppisopimuksella?
Palkka?
Miten olette viihtyneet?Ja kauanko opiskelut kestää?:)

Työnkuva riippuu niin paljon siitä mihin suuntautuu/menee töihin, että on vaikea vastata millaista työtä...Esim. itse olen suuntautunut mielenterveystyöhön ja työskennellyt sairaalassa, mutta on tosi kaukana esim. jonkun kirurgisen hoitajan työstä.

Oppisopimuksella ei voi opiskella. Amk-tutkinto nykysin ja kestää 3,5 vuotta. Vaatii pohjakoulutuksena toisen asteen ammatin tai lukion.

Palkka vaihtelee jonkun verran paikkakunnan mukaan ja nykysin voi vaihdella senkin mukaan mihin liittoon kuuluu/kuuluuko mihinkään. Syksyllä liitot tappeli palkka-asioista ja kävi niin, että palkka voi vaihdella samassa työpaikassa. En tosin tiedä onko kaikkialla niin! Mulla on palkka etelä-suomen sairaalassa jhl:n jäsenenä 1902e/kk ja lisiä sitten siihen päälle.

Mä tykkään työstäni. Sairaanhoitaja olen kyllä ollut vasta 2-vuotta ja senkin melkein kotona lapsen kanssa, että en ole ehtinyt kyllästymään ;) Lähihoitaja olen ollut 8 vuotta, että hoitotyötä olen kyllä tehnyt aiemminkin.

Sairaanhoitajaksi voi opiskella työnkin ohella, aikuiskoulutuksena. Ainakin meidän amk:ssa voi (olen jo valmistunut). Viikko koulua ja kaksi itsenäistä opiskelua tyyliin.

Yhteistyössä