Onko täällä partiomerkeistä tietäviä paikalla?Sudenpennun merkin paikka hukassa...?

Saapasjalkakissa

Aktiivinen jäsen
02.06.2004
3 490
0
36
Siis mulla on nyt tässä tämmönen ongelma...
Neiti sai viimeks partiosta Altti partiolainen merkin...
No google osas kertoa että tämä merkki on siis varsinais-suomen yksi aluemerkeistä?!? Kai?!?
Mut mulla ei oo nyt mitään hajua mihin se kuuluu kiinnittää... ????
Vasempaan hihaan?? Mihin kohtaan???

Siis voiko olla taas tääki näin vaikeeta.... Aina mä oon näiden merkkien kanssa ihan sekasin... :D

Ja piirimerkki on se varsinais-suomen joku tms? Ku meillä ei oo semmosta merkkiä ollenkaan...
ja sitte on joku paikkakuntamerkkiki olemassa (tms) eikä meil oo semmostakaan (tuskin näin pienellä paikalla ees omaa on?!?)

En ole ennen törmännyt aluemerkkeihin, ja todella vaikea sanoa mihin kohtaan sen edes laittaisin... etenkin nyt kun se maatunnus merkkikin muuttui ja tulee myös sinne vasempaan hihaan... ehkä laittaisin tuon vasempaan hihaan, ensin olkasaumaan paikkakuntatunnus, sit ehkä laittaisin aluetunnuksen, piiritunnuksen (ja sehän nyt muuttui, kun varsinais-suomi ja satakunta meni kimppaan, eli vanhaa ei kannata edes hommata) ja sitten tulis maatunnus... noin se olis looginen järjestys. Kannattaa varmaan kysyä omalta johtajalta miten se kuuluu. Tai piiristä.

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
En ole ennen törmännyt aluemerkkeihin, ja todella vaikea sanoa mihin kohtaan sen edes laittaisin... etenkin nyt kun se maatunnus merkkikin muuttui ja tulee myös sinne vasempaan hihaan... ehkä laittaisin tuon vasempaan hihaan, ensin olkasaumaan paikkakuntatunnus, sit ehkä laittaisin aluetunnuksen, piiritunnuksen (ja sehän nyt muuttui, kun varsinais-suomi ja satakunta meni kimppaan, eli vanhaa ei kannata edes hommata) ja sitten tulis maatunnus... noin se olis looginen järjestys. Kannattaa varmaan kysyä omalta johtajalta miten se kuuluu. Tai piiristä.

No voi rähmä,että sekin noin hankala sitte... ÄH...
Kyllä maar se on soitettava sitte jollekkin noista johtajista...
Kiitoksia nyt kuitenkin....

Onko tää sitte jotenkin harvinaisempaa nää aluemerkit (vai mitä nää nyt ois nimeltään???) kun ei kukaan oo ennen törmänny? :o

No, meillä Saviseudulla ei ainakaan ole, enkä ole kuullutkaan, vaikka ollaan ihan teidän alueen naapurissa. Mutta sen verran kiinnostuin tästä, että pitää oikein ruveta taas ihmisten hihoja tiiraamaan. Se uus piirimerkki on minusta aika hassun näkönen, tulee pihlajakarkin kettu lähinnä mieleen, mutta kai se sitten kuvaa lounais-suomen partiolaisia hyvin!! :D Ovela kuin kettu tjms... ;)

Mä en kertakaikkiaan nyt käsitä.... Siis kuuluukohan toi paitaan laisinkaan :o
En saanut vielä ketään mistään kiinni, mahtaako niilläkin olla joku elämä jossain päin :o (puhuu partiojohtajista)
Missään en oo ees kuvaa nähny tosta merkistä mut nimen oon nähny vaan mainittavan,eikä missään lue, mihin se kuuluu... :headwall:

Ainoastaan tuossa on maininta kyseisestä Altista...
http://wiki.partio.net/Varsinais-Suomen_Partiopiiri#Aluejako
Että mikä hitto toi nyt sit lie on...

Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:
Mä en kertakaikkiaan nyt käsitä.... Siis kuuluukohan toi paitaan laisinkaan :o
En saanut vielä ketään mistään kiinni, mahtaako niilläkin olla joku elämä jossain päin :o (puhuu partiojohtajista)
Missään en oo ees kuvaa nähny tosta merkistä mut nimen oon nähny vaan mainittavan,eikä missään lue, mihin se kuuluu... :headwall:

Ainoastaan tuossa on maininta kyseisestä Altista...
http://wiki.partio.net/Varsinais-Suomen_Partiopiiri#Aluejako
Että mikä hitto toi nyt sit lie on...

Kyllähän niitä uusia merkkejä tulee koko aika, meillä ainakin sanotaan lippukunnassa, että "äitien riesaksi", tosin me annetaan aina uusien merkkien kanssa ompeluohjeet kotiin mukaan, niin ei äitien tarvitse niin paljon soitella (ja myös isät soittelee) ompeluohjeita. Ja meillä vaikka olis merkki vähän väärässä paikassakin, niin ei se ole niin tarkkaa...

Tuleeko ne kuitenkin noihin collegepaitoihin samalla tavalla... Meillä siis se sininen collegepaita neidillä?
Ei oo vielä kuulunu mitään partiojohtajalta... illalla ois vaan tuo kirkko mihin pitää pukeutua tohon partioasuun...

Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:
Tuleeko ne kuitenkin noihin collegepaitoihin samalla tavalla... Meillä siis se sininen collegepaita neidillä?
Ei oo vielä kuulunu mitään partiojohtajalta... illalla ois vaan tuo kirkko mihin pitää pukeutua tohon partioasuun...

Lippukuntamerkki ja aluemerkki on eri merkit... tuossa näkyis olevan tuo heidän oma lippukuntamerkki tuolla miehellä ilmeisesti hihassa, en saa ihan selvää.