Onko täällä opettajia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yksi ope
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Yksi ope

Vieras
Kiinnostaisi tietää, kuinka moni pysyy opehommissa pitkän kesäloman vuoksi?

Mulla painaa kesäloma aika paljon vaa'assa, enkä ole vielä ollut siitä valmis luopumaan. Silti uranvaihto käy mielessä usein. Oon loppulukukaudesta aina niin poikki. En haluaisi arvioida lapsia ja koen jatkuvaa riittämättömyyden tunnetta. Ikinä ei ehdi kohdata lapsia kunnolla ja kauheesti pitäisi lasten ehtiä oppia vuoden aikana. Koen myös, että vanhemmat odottavat opettajilta ihan hirveästi, samoin yhteiskunta.
Olen pikkupaikkakunnalla opettajana. Ystäväni asuu sillä paikkakunnalla (onneksi minä en!) ja kertoo, miten paljon opettajista ja koulusta juoruillaan... Viihdyn kuitenkin lasten parissa ja koen olevani hyvä opettaja. Kun voisi vain opettaa ilman kaikkea muuta työhön liittyvää.Ja sitten on tämä joka keväinen lahjojen tuonti. Se on tuntunut mukavalta kiitokselta siihen asti, kun rupesin lukemaan näitä kaikkia kirjoituksia siitä, että miksi ihmeessä opettajille annetaan lahjoja.

Kertoo varmaan jotain, että heinäkuun puolessa välissä mietin tälläisiä juttuja...

jos vain mahdollista lähteä Helsinkiin ja jos yhtään kiinnostaa, suosittelen steinerpedagogiikan opiskelemista Snellman-korkeakoulussa. Sopisi tosi hyvin sulle! Ei numeroarviointeja ja yksilöllisyyttä kunnioittavaa touhua. Itse olen löytänyt taas sen alkusyyn omalle työlleni, kun hakeuduin steinerpedagogiikan pariin. Työ on tyydyttävää ja inspiroivaa. Steinerpuolella on myös vanhempien ja opettajan suhde ihan toista luokkaa, kuin peruskoulun puolella!

Voimia sulle, teet äärettömän tärkeää ja hienoa työtä :)

Alkuperäinen kirjoittaja R.S.: