Onko täällä muita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaikki kohdillaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaikki kohdillaan

Vieras
Onko palstalla muita joilla on jo ennen neljääkymmentä ikävuotta vakaa avioliitto, lapset tehty, omakotitalo velaton, vakituinen työpaikka ja arvostettu asema yhteisössä? Kovasti vaikuttaa, että muilla alle nelikymppisillä on vielä kauheat velat ja työkuviot epäselvät ja lapset ihan pikkuisia. Nuoruus meni juhliessa ja opiskellessa ja nyt ollaan väsyneitä vanhoja jo ennen kuin ollaan vanhoja. Itsellä tuli juhlimisen sijaan yhdistettyä perheen perustaminen ja opiskelu ja kotona oleilun lomassa aika käytettiin työnhakuun ja harrastuksiin ja kun nyt on ehditty töissäkin olla on lainatkin enää muisto ja rahat karttuu nyt säästötilille!

Mulla muuten, mutta talosta on velkaa vielä hiukan. Täytin 40 syksyllä, lapset 14 ja 17, avioliitto kestänyt jo 18 vuotta. Vakituinen unelmatyö ollut jo muutaman vuoden, sisäisenä siirtona pääsin tähän toimipisteeseen, samassa firmassa ollut jo kauan.
Rymysin ja juhlin riittävästi 14-22-vuotiaana ja sit oli aika rauhoittua.

Olen nyt 35v ja talo on oma sekä auto pihassa. Lapset toinen koulussa ja toinen menee. Työkuviot oli selvät kunnes irtisanouduin ja alan miettimään uusia kuvioita. Juuri siksi ettei rahallisesti ole riippuvainen vakipaikasta. Mies kyllä käy vakitöissä. Jotenkin haluaisin löytää sen unelmapaikan kun kaikki muut on kohdillaan.

Kaikki ei halua samanlaista peruselämää kuin sulla. Itse en kyllä ole vielä lähellekään neljääkymmentä, mutta sun saavutuksesi ei ole mun tavoitteita. Itse olen matkustanut lähes 40 maassa jo nyt (tämä on mun intohimo elämässä), mulla on kaksi lasta, ammatti joka mahdollistaa etätyöskentelyn ja ulkomailla asumisen sekä ihana mies. Asuntolainaa ei ole kun ei ole asuntoakaan, enkä sitä ainakaan toistaiseksi ole kaivannut. Asema jossain yhteisössä ei myöskään ole mulle tärkeä.

Yhteistyössä