ONKO TÄÄLLÄ MUITA YKSITYISYRITTÄJÄN/MAATALOUSYRITTÄJÄN VAIMOJA?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zuku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

zuku

Aktiivinen jäsen
10.06.2007
4 256
0
36
Mä olin TODELLA TODELLA yllättynyt :o kun mulle selvisi että jos mies on maatalousyrittäjä=kotona töissä, minä en saa jäädä palkalliselle vapaalla, kun lapsi on sairaana, koska katsotaan että mies voi lasta hoitaa!!! :kieh: :kieh: :kieh: AI VOI VAI??
miten isäntä ottaa sairaan lapsen rattoriin istumaan..ok rattori hommat voi jättää ehkä yhdeksi päiväksi väliin, jos ei ole kevät/syys hommistä kyse..mutta entä navetta aikana..ei esim. alle 3v lasta voi jättää kahdeksi tunniksi yksin kotiin!!
ts.olkaa onnellisia te vanhemmat joille sairaanlapsen hoito päivä on palkallinen päivä!!
ONKO KUKAAN LÄHTENYT TÄTÄ ASIAA SELVITTÄMÄÄN ETEENPÄIN? MIHIN VOIS TÄSTÄ ASIASTA OTTAA YHTEYTTÄ/LÄHTEEKÖ JOKU KAVERIKSI!?!? :headwall: :headwall:

se kyrsiiki..ku yksityis yrittämiseen kannustetaan, mut loppupeleissä siitä ei ole kuin haittaa..esim.mä en voi jäädä työttömäksi ku katsotaan että miehen yritys työllistäisi minut..vaikka minulla ihan eri alan ammatti!!
Mun mielestä yksityis yrittäjillä ja heidän perheillään pitäisi olla samat edut kuin muillakin työn raatajilla...

ei ole isyyslomaa/vanhenpain vapaata jne. jne. jen. lomista nyt puhumattakaan.. en mä ole mitenkään katkera..olen ihan tyytyväinen elämän tilanteeseen, mut pientä parantamisen varaa olisi! Ja meillähän sinänsä tilanne hyvä, ku "vain" toinen sidottuna yritykseen

ihan totta, poikani ei saanut työttömyyskorvausta, kun olivat katsoneet minun firmani pystyvän työllistämään poikani... ihan niinku se firma olis jotenkin tae leveästä leivästä

Täällä yksityisyrittäjä... :wave:

Todellakin sillä on hyvät ja ne huonot puolet... Ei kesäloma- , ym. lomarahoja... Ei sairaslomaa...
Mutta sen takia näin, että saan itse valita työajat ja perheen eduksi tämä tietenkin...
Lapset pieniä ja HALUAN olla kotonakin, enkä AINA töissä...
Voih niitä IHANIA kotiäiti-vuosia... :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja catlady:

Todellakin sillä on hyvät ja ne huonot puolet... Ei kesäloma- , ym. lomarahoja... Ei sairaslomaa...
Mutta sen takia näin, että saan itse valita työajat ja perheen eduksi tämä tietenkin...

=) ihanaa kun olet löytänyt tuollaisen alan missä pystyy itse määrittämään työn tahdin..!!
no itsehän mieheni on tähän hommaan alkanut! mut se vain välistä ottaa päähän, et ku mulla ei ole "mitään tekemistä" yrityksen kanssa..ni silti se vaikuttaa TOSI paljon mun työ elämään..ihan rahallisesti ajateltuna

se tässä on iso + että minulla on harvoin sellaisia öitä joita viettäisin yksin kotona.. ja mies on kuitenki aina aika likellä, jos apua tarvii..

Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Alkuperäinen kirjoittaja catlady:

=) ihanaa kun olet löytänyt tuollaisen alan missä pystyy itse määrittämään työn tahdin..!!
no itsehän mieheni on tähän hommaan alkanut! mut se vain välistä ottaa päähän, et ku mulla ei ole "mitään tekemistä" yrityksen kanssa..ni silti se vaikuttaa TOSI paljon mun työ elämään..ihan rahallisesti ajateltuna

se tässä on iso + että minulla on harvoin sellaisia öitä joita viettäisin yksin kotona.. ja mies on kuitenki aina aika likellä, jos apua tarvii..

Tsemppiä teille selvitä sairas-päivistä!!! :hug:

Täällä ei ENÄÄ saa kotipalvelusta lastenhoitoapua, niin kuin joskus neljä vuotta sitten sai...
Pääsi äiti hammaslääkäriin esim. kun mies oli töissä ja kotiäidin piti huoltaa itseään... ;)

Säästöbudjetti kunnassamme saneli näin, että kotipalvelu on enää vain vanhuksille (ja niillekin juuri ja juuri riittää hoitajia) ... :(

Naapurikunnassa sai KOTIÄITI kotihoitajan kotiinsa kolmena päivänä, kun oli kipeä ja miehensä töissä...
Kotihoitaja oli kaikkina päivinä 8 tuntia ja siivosi, laittoi ruoat ja vei lasta pihalle... :whistle: Hinta on täällä meillä päin jotain 4 euroa/tunti + matkat (2,5e) ... Otettais mielellään lasten sairastuessa sellainen hoitaja kotiin... Kunnan vaihto ei ole hyvä ajatus, kun minulla ei ole ajokorttia ja sitten tarvittaisiin toinen autokin jo jne... :/

mieheni on maatalouslomittaja (koulutukselta maatalousyrittäjä) tääl mein kotikaupungissa... mies o lomittanu muutamaa isäntää (tilaa) ku on pitänyt isyyslomaa tai äiti joka on ollut äitiyslomalla.. ja monesti mies on kaupunki (lomatoimisto) soittanu töihin tilalle ku lapsi on sairastunu ja pitää käyttää lääkärissä jne jne.. täällä päin ainakin on mahdollisuus maatalousyrittäjien lapsensa/lapsiensa sairastumisen takia saada lomittaja tilalle, tietty se on sillo sijaisapua...
ja meil on sit sillee et jos lapsi sairastuu, toinen on kotona, joko minä tai mies. mein työt meneee niin et minä käyn töissä 03.00-05.00 ja mies lähtee sit viiden jälkeen navetalle, toinen aina kotona.. ja sitten kun helmikuu tulee ja mein juniori syntyy niin mies jää isyysvapaalle, ihan virallisesti sille kelan kautta (vai miten se menee)...
mutta eikös ne ole niin et kaikkihan on vain järjestely ja sovittelu kysymys...

Yhteistyössä