Onko täällä muita kuukasvoisia? eli ihmisiä joilla on/on ollut suuren kortisonimäärän aiheuttamaa kuukasvoisuutta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja moonface
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

moonface

Vieras
Olisi kysymyksiä:

-Millaisella annoksella olette?
-Miten nopeasti kuukasvoisuus hävisi? Kuinka pienellä annoksella sitä ei enää ollut?
.Miten saatte itsenne hyväksymään kuukasvoisuuden?

Vastaan itse
-annos on 6mg/vrk (ei ole enää suuri, muttao li pahimmillaan muistaakseni 48mg/vrk)
-ei ole hävinnyt
-Itseäni masentaa kovasti kuukasvoisuus. Sillä olen taistellut ylipainoa vastaan kauan, ja nyt vihdoin olen hoikemmassa kunnossa muuten, mutta kasvot ovat kuin pallo :(

Apua, siitä on niin pitkä aika. Sairastin siis kilpirauhasen tulehdusta ja söin siihen kortisonia. Annostus oli 2 tbl päivässä 2 viikkoa, jonka jälkeen sitä laskettiin hitaasti puolittamalla. Itseäni kuukasvoisuus ei häirinnyt koska olin muutenkin todella turvonneessa kunnossa. Sairastan nykyään kilpirauhasen vajaatoimintaa ja siihenkin kuuluu välillä kasvojen turvotus.

Söin kortisonia 60 mg aloitusannoksella. Lopetuksineen kaikkineen kortisonia käytin noin reilu puoli vuotta, jonka aikana kyllä selvästi kasvot alkoivat pyöristymään ja rasvaa kertymään soliskuoppiin, kaulaan, niskaan. Selkään kasvoi myös mustia karvoja. Lääkkeen lopetuksen jälkeen meni ehkä toinen puoli vuotta, kun naamasta ym. muualta alkoi pöhö hävitä. Vaikea oikeastaan tarkalleen sanoa kuinka kauan meni, kun ylimääräinen suli jotenkin hiljalleen pois.

Äijä kiskoi 80 mg/vrk ja nyt on pudotettu hissuksiin 25 mg/vrk. Pää on aivan turvoksissa ja hengitys hankaloitunut. Elokuusta käyttänyt ja näyttää siltä, että loppua ei ole tiedossa... Vähän turvotus vähentynyt annoksen pienentämisen myötä, mutta helvetillisiä finnipaiseita pukkaa selkään ja rintakehään. Luusto taitaa hapertua suojalääkityksestä huolimatta.

Näyttää siis kuspäiseltä hamsterilta tai pöhöttyneeltä rupisammakkoLoirilta, mutta mitä väliä? Sama äijähän se yhä on.

Kortisonia olen reuman takia syönyt nyt 30vuotta, välillä isommilla ja välillä pienemmillä annoksilla. Nyt annos 10mg/vrk ja mulla ainakin vielä tollakin annoksella posket on pyöreät ja kaksoisleuka sellainen "kova" uloke tossa leuan alla.. karvoja on ja kun muutenkin olen tumma niin ne tosissaan myös häiritsee välillä kun viikset ja kulmakarvat on kuin itänaapurin kuulantyöntäjänaisilla.

Yhteistyössä