Onko täällä muita jotka pelkäävät ovikelloa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "wieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

"wieras"

Vieras
Sätkähdän aina kun se soi, syke nousee ja alan välillä ihan vapisemaan. Pelästyn siis niin kovin sitä.

Nyt kun lapsilla alkanut käymään kavereita, niin tämä on vähentynyt, päivisaikaan en pelästy enää ollenkaan, mutta jos esim 7 jälkeen illalla soi, pelästyn satavarmasti.

Kun lapset olivat pieniä, ovikellomme ei soinut ikinä niin, etten tietäisi sen kohta soivan

[QUOTE="Vieras.";29572255]:D Miksi et??:D[/QUOTE]

Ei siellä ole mitään miksi avata. Kuitenkin joku kaupustelija tai kerjäläinen tai muuten vaan ärsyttävä ihminen. Mulla ei ole ovisilmää ja en halua avata tuntemattomille ovea. Ei ole ensimmäinen kerta jos joku raiskari yrittäisi sisään ja mulla on toi vauvaki tossa turvattomana.

Kyllähän sitä pikkasen saattaa riippuen siitä mitä oli tekemässä, säpsähtää. Saa soida koska soittajalla ei ole mitään asiaa minulle. Sovin tapaamiset aina ennalta.

No ei todellakaan tule noin vahvaa olotilaa, mutta kyllä mä usein mietin et "kuka helvetti siellä nytki on", ja useimmiten se on vuokraisäntä tai joku kaupustelija :D Kyllä mä avaan vaikken ketään odottaisikaan saapuvaksi.

[QUOTE="nåp";29572252]Mä en avaa jos en odota ketään vierasta.[/QUOTE]

Meillä mies oli ennen tollanen "Älä avaa!!" Jos ovikello soi. Mutta mä avaan silti aina :D

Mä en mielellään mene avaamaan, jos mies on kotona niin se saa avata. En niinkään pelkää, mutta mies osaa paremmin häätää kaikki kaupustelijat ja yleensä pimputtaja on naapuri, jolla on miehelle asiaa.
Sukulaisten, ainakin isäni ja anopin, "ennalta-arvaamattomat" kyläilyt tunnistaa siitä että kumpikin kokeilee ensin kahvaa ja sitten vasta soittaa kelloa :D

Miksi teillä on ovikello jos ovea ei avata ja pelästytään jos kello soi? Tutut osaa kyllä soittaa puhelimella kun ovat oven takana

No mulla taustalla ehkä se, että teininä ovikelloa soitettiin tosi kovasti ja kun menin avaamaan, niin joku nainen ihan paniikissa sanoi, että nyt äkkiä kaikki ihmiset ja eläimet ulos, talossa on tulipalo (kerrostalossa siis asuttiin) olin yksin kotona ja tietysti teinille aika iso hommeli tuollainen.

Toiseksi joskus aikuisena ovikello soi ja kurkkasin ovisilmästä ja siellä oli poliisi, kyseli entistä asukasta. Pelästytti tietysti poliisin näkeminen omalla kotiovella.

Sitä vain säpsähtää aina ja syke nousee, tulee pala kurkkuun ja alan ihan vapisemaan.

[QUOTE="wieras";29572241]Sätkähdän aina kun se soi, syke nousee ja alan välillä ihan vapisemaan. Pelästyn siis niin kovin sitä.

Nyt kun lapsilla alkanut käymään kavereita, niin tämä on vähentynyt, päivisaikaan en pelästy enää ollenkaan, mutta jos esim 7 jälkeen illalla soi, pelästyn satavarmasti.

Kun lapset olivat pieniä, ovikellomme ei soinut ikinä niin, etten tietäisi sen kohta soivan[/QUOTE]

TV-lupatarkastajien aiheuttamat traumat kymmenissä tuhansissa ihmisissä voivat jatkua vuosikymmeiniä. Onneksi tarkastukset ovat nyt ohi. Ainoa mitä vielä joutuu pelkäämään, on ulosottomies, ja se onkin sitten pahempi asia...

Itelläni kävi kerran eksän kanssa niin, että mun asunnon ovikello soi illasta, avasin ihan normaalisti kun luulin eksäni olevan siellä. Noh, olipahan sit eksän kavereita jotka tuli asuntoon väkivalloin ettimään eksääni.
Sen jälkeen en ole koskaan ovikellon soidessa avannu ovea ikinä, ellen todellakaan tiedä kuka on oven takana. Ihan sama oliko soittaja poliisi vai kuka, niin en avaa. En edes mene ikkunaan katsomaan kuka siellä voisi olla.

[QUOTE="vikke";29572629]ota ovikellon sulake pois illalla päältä[/QUOTE]

meillä on aina kaikki piuhat irti, mutta pakko tunnustaa, kyllä mä kunnioitan ja jopa vähän pelkään sitä ***keleen värkkiä vähän silti, jos rehellinen olen :( .

Ja jotkut eivät tajua kyllä sitäkään vihjettä, että kellot on pimeenä, vaan alkavat kellonpuutteessaan hakkaamaan ovea niin maan perusteellisesti. :laugh: :headwall:

No en sitä ääntä pelkää vaan juuri sitä että se soi. Jos olen yksin kotona, en mene avaamaan, jos mies on kotona, niin minä luikin piiloon ja mies saa avata (en pakota, mutta hän haluaa että avataan)...

No en sitä ääntä pelkää vaan juuri sitä että se soi. Jos olen yksin kotona, en mene avaamaan, jos mies on kotona, niin minä luikin piiloon ja mies saa avata (en pakota, mutta hän haluaa että avataan)...

Ei siitä ole niin kauan, kun juoksin vessaan piiloon (!!!!) keskellä päivää kun joku hakkasi tuota ovea. :ashamed:
Ja olin siellä aika kauan hipihiljaa - pitkän ajan päästä uskalsin hiipata "kyttäämään" oliko jotain jälkiä tms vierailijoista ja yritin miettiä keitä ovat.

Voi hemmetti ku on tervettä porukkaa. Meillä ei ovikelloa soitella. Siitä vain kävellään sisään. Ovi ei ole lukossa ikinä. Tulkaa pois sieltä kaupungista, jos noin ihmistä pelkäätte!

Mä säikähdän, koska se on kova ääni, ja koirakin rupeaa haukkumaan niin maan perkeleesti. Eikä siellä ole ketään, kenelle oikeasti haluuan avata oven, ainakaan illalla. Ja mullakin on ollut muutamat kerrat hulluja siellä oven takana, siitä se lähti. Ennen en koiraa en siis avannut ovea, mutta nyt on pakko tuon hurden takia. Ei lopeta haukkumista.

[QUOTE="aapee";29572691]Mulla ehkä se jännitys, että mitä asiaa sillä ihmisellä on[/QUOTE]

Sama minulla, tästä syystä en myöskään tykkää jos minulle soitetaan ilman, että tiedän suunnilleen miksi hän soittaa. :D Se on jo ehkä aika pimeää! Tykkään, että asiat hoidetaan mieluummin tekstareilla... Vaikka itse kyllä innokkaasti soittelen aina muille, mahtaakohan heitäkin ahdistaa yhtä paljon :P

• Tykkää
Reactions: lasipää edellä
Sama minulla, tästä syystä en myöskään tykkää jos minulle soitetaan ilman, että tiedän suunnilleen miksi hän soittaa. :D Se on jo ehkä aika pimeää! Tykkään, että asiat hoidetaan mieluummin tekstareilla... Vaikka itse kyllä innokkaasti soittelen aina muille, mahtaakohan heitäkin ahdistaa yhtä paljon :P

Sama juttu, en tykkää yhtään vastata vieraisiin numeroihin. Jos joku tuttu soittaa niin ei haittaa.
NIIIN monesti ollut esim. lapsen koulusta joku terveydenhoitaja ja kertonut että lapsi loukannut ja lähtenyt päivystykseen, ei mitenkään kivoja puheluita

Voi hemmetti ku on tervettä porukkaa. Meillä ei ovikelloa soitella. Siitä vain kävellään sisään. Ovi ei ole lukossa ikinä. Tulkaa pois sieltä kaupungista, jos noin ihmistä pelkäätte!

:D:D Voi hemmetti ku on tervettä porukkaa :D:D

maalla rakastetaan joidenkin mökkejä niin paljon, että a. vieraat ihmiset tunkevat tontille ja b. ihan siihen rannan tuntumaan tullaan kun on oikeus c. joidenkin verkot käydään vissiin repimässä jos huvittaa ja aluehan on sitäpaitsi kalastuskiellossa tjsp.

:O

ja tämä kaikki mellastus silloinkin, kun mökkeilijät paikalla...

Yhteistyössä