Onko täällä muita jotka ostaa/joutuu ostamaan joululahjat käytettynä/kirppiksiltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 3 äitee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juu, itsekkin mietin tuossa sitä puolta, että kuinka paljon tulee vähemmän roskaa kun käytettynä ostaa... eipä ole hitsin vaikeesti avattavia lelulaatikoita =) Voi sitä roskan määrää.

Niinpä:) Lapset tykkää, kun saavat heti alkaa leikkimään uusilla leluilla, eikä tarvi näperrellä niitä pois pakkauksista. Ihan hirveitä jotkut barbi ,lps jne... pakkaukset. Meillä petsejä tulossa pakettiin, eipä juuri muuta eroa uusiin, kuin tuo paketti. Muutama barbi myös, parilla nukella pitää vähän tukkaa kammata, muuten uudenveroisia.

Viime jouluna saivat sukulaisilta paljon paketteja, niitä sitten poltettiin pari päivää. Nyt ollaan sanottu, että ei tarvitse ostaa mitään. Tai ei ainakaan mitään uutta :) Me satsataan sitten hyvään ruokaan :)

täällä on, eikä siinä ole mielestäni yhtään mitään ikävää, päinvastoin!
Maailma hukkuu tavaraan ja kierrätys kannattaa! Usein kirppiksiltä löytyy aivan tosi kelpokäyttöistä tavaraa. Ostan siis lähes kaiken itselle ja lapselle kirppikseltä.
Ja pihi kun olen, en edes raaski ostaa kalliilla uusia kamppeita, vaikka varaa oliskin!
Kirppiksiltä tekee sitäpaitsi usein aivan ihania löytöjä joita et muualta löydäkään! <3

ainakin siis täällä Helsingissä kirppiksillä on tosi hyvää tavaraa, usein merkkituotteitakin. En tiedä muista kaupugeista, mutta muutaman pikkukaupungin kirppiksellä käyneenä tarjonta oli kyllä kuin venäjän orpokodista...

Mä ostan lähes kaikki lahjat käytettyinä :)

Vain muutaman ostan uutena, siis sellaiset, mitä ei käytettynä saa kun ovat vasta tulleet myyntiin tai mitä ei muutoin käytettynä löydy. Pikku-legot ovat olleet nyt hankalia löytää, eikä ole Nintendo Wiitäkään vastaan tullut. Nettikirppiksillä niitä on, mutta en tiedä uskallanko ostaa 180 konetta, kun uudesta ei tarvitse paljon enempää maksaa ja se varmasti toimii + on takuu. Pet shopeilla on nyt joku uusi "hoitaja" ja sellaisen paketin kävin kaupasta ostamassa.

Enkä mä osaa nähdä tätä huonona asiana. Esikoinen (8v) tietää että olen ostanut lahjoja kirppikseltä, eikä hän näe siinä mitään pahaa/väärää tms. Hän on iloinen siitä, että hän saa jotakin, on se jokin sitten uutta tai käytettyä. Me on melko paljon juteltu kotona kierrättämisestä ja tyttö on itsekin ihan innoissaan siitä, miten hän on osallistunut luonnon säästämiseen kirppistelemällä ja lajittelemalla roskat kotona oikein.

Pienet taas ovat niin pieniä, etteivät asiaa vielä edes ymmärrä. Mutta pyrkimys on kasvattaa heidät kuten isompikin, eli että kiettätys on POP :D

Tässä blogissa on vino pino lahjaksi ostettua tavaraa, eli kyllä sieltä kirppikseltä mun mielestä ihan ehdottomasti kannattaa lahjoja haalia :)

Chef shoppaa osa 2

Viimeksi muokattu:
Todellakin, en itsekkään edes raaskisi kaupasta varmaan ostaa, vaikka rahaa olisikin. Kirppiksel on niin paljon hyvää/uudenveroista tavaraa halvalla... tai ainakin PALJON halvemmal kuin kaupassa. Tosin on niitäkin jotka pyytää jopa enemmän kuin kaupassa maksaa =)

Juu, suurimman osan ostan kirppareilta. Varaa olisi kyllä ostaa uutenakin, mutta mun mielestä on fiksumpaa suosia kierrätystä ja toki siinä säästää myös rahaa. Viimeksi ostin kirpparilta Little people koulubussin (+ 3 ukkelia + pyörätuoli) 3 eurolla (uutena vissiin maksaa n. 30€), jonka ajattelin pakettiin laittaa. Samoin olen myös ostanut lahjaksi muutaman dvd:n ja kirjojakin.

[QUOTE="Veera";22473447]Minä en vaan kertakaikkiaan kykene ajattelemaan, että kirpputorilta voi ostaa lahjan. Lahjan pitää olla uusi ja käyttämätön.[/QUOTE]

Höpöhöpö ja vielä kerran todellakin höpö.
Ihmeellistä ajattelua.

CHEF: Nyt on monessakin paikkaa tarjouksessa tuo Wii hintaan 199€ joten älä missään nimessä maksa tuota hintaa käytetystä!

Ja mä en kirppikseltä osta mitään likaista tai nyhjääntynyttä vaatetta/lelua.

CHEF: Nyt on monessakin paikkaa tarjouksessa tuo Wii hintaan 199€ joten älä missään nimessä maksa tuota hintaa käytetystä!

Ja mä en kirppikseltä osta mitään likaista tai nyhjääntynyttä vaatetta/lelua.

Mä en ole nähnyt sitä, kuin halvimmillaan 219€ + postit...ja Prismassa se on 229€, mutta sieltä saa 10% bonareina takaisin, joten sitä kautta sille jää hintaa vielä vähän päälle 200€.

Mutta en tosiaan maksa käytetystä lähes samaa, kun ei ole takuuta tms.

Minä ainakin ostan kirpparilta tai huuto.netistä lahjoja, jos vaan löytyy sopivaa ja siistiä! Mitä järkeä on ostaa uutena, jos saa hyväkuntoisena käytettynä paljon halvemmalla? Yhtä suuren ilon ne lahjat tuovat lapselle, ovat ne sitten ostettu uutena tai käytettynä. Tosin mun lapset ovat kyllä sen verran pieniä, että eivät todellakaan vielä ymmärrä onko joku ostettu kaupasta uutena vai kirpparilta käytettynä.

Meillä on ylimääräinen wii, muutama peli,ja pari ohjainta. ajattelin myydä 150 eurolla ostettu 2009 netanttilasta. asun raisiossa ja just katoin että käyttöohjeetkin taitaa olla tallessa. ja tätä on TODELLA VÄHÄN käytetty,kun meillä on playstation,xbox 360 ja vanha 16 bittinen nintendokin :)

Meillä on ylimääräinen wii, muutama peli,ja pari ohjainta. ajattelin myydä 150 eurolla ostettu 2009 netanttilasta. asun raisiossa ja just katoin että käyttöohjeetkin taitaa olla tallessa. ja tätä on TODELLA VÄHÄN käytetty,kun meillä on playstation,xbox 360 ja vanha 16 bittinen nintendokin :)

Laitappa yksäriä tai sähköpostia: chefshoppaa (at) gmail.com, niin kattellaan :) Onko sulla siis ne ohjaimet, jotka on tulleet mukana, vai oletteko ostaneet lisäohjaimia?

Chef: Noita käytettyjä kannattaa kysellä peliliikkeistä (esim. gamestop), niistä saa käytetyillekin normaalin takuun ja hinnat on edullisia. Itse ostettiin Wii tuolta ja edellinen omistaja oli ostanut netistä siihen pelejä, jotka sitten jääneet siihen. Saatiin siis kaupan päälle monta peliä :D

[QUOTE="mä";22478841]Chef: Noita käytettyjä kannattaa kysellä peliliikkeistä (esim. gamestop), niistä saa käytetyillekin normaalin takuun ja hinnat on edullisia. Itse ostettiin Wii tuolta ja edellinen omistaja oli ostanut netistä siihen pelejä, jotka sitten jääneet siihen. Saatiin siis kaupan päälle monta peliä :D[/QUOTE]

Tällainen olikin mulle ihan uutta :) Pitää ukolle tästä sanoa, mutta se kyllä oli melkolailla sen uuden kannalla. Toisaalta, jos tuohon saa takuunkin, niin sitten ei varmaan ongelmaa ole :)

Kuulkaas, se on loukkaus lapsia kohtaan jos lahja on käytrtty, se kertoo että sen ostaja on pelkkä hitonmoinen pihi. Jos lapsi saa tietää että ne on kirppikseltä sille tulee sellanen olo että vanhempia ei vois vähempää kiinostaa vaikka lahja olis p**kana

mun mielestä jos rahaa on vähän ja lahjoja pitää hankkia niin ehdottomasti kirpparilta. olen itse ostanut kirpparilta lahjoja. jostain syystä täälläpäin pidetään korkeita hintoja josta menee kirppistelystä maku. kirpputorilla pitäisi olla edullista ja suht koht hyvää tavaraa ei lumppuja tai rikkinäisiä likaisia tavaroita.
itse myin halvalla ja sain tavaraa hyvin kaupaksi

Mä oon ostanut nyt 4v. täyttävälle tytölleni paaaljon lahjoja kirpparilta, todella vähän oon ostanut uutta ikinä, ja en usko että häntä haittaa pätkän vertaa, mistä lahja on kotoisin. Sellaisia ostan, joita kaupastakin voisin ostaa, kirpparilta vaan saa halvemmalla, eli voin ostaa hänelle samalla rahalla useampia lahjoja, eikä tule turhaa pakkausjätettäkään.

• Tykkää
Reactions: chef
[QUOTE="Veera";22473447]Minä en vaan kertakaikkiaan kykene ajattelemaan, että kirpputorilta voi ostaa lahjan. Lahjan pitää olla uusi ja käyttämätön.[/QUOTE] Oletan,että oma 2v ei tajua lahjansa olevan käytetty, saa siis kirpparilta löydetyn parkkitalon.

Mulla olis rahaa ostaa uutenakin, mutta ostan mielelläni omille lapsille kirppareiltakin esim. uudenveroisia lautapelejä, vaatteita ja Pleikkaripelejä. Loput lahjat suureksi osaksi ostan alennusmyynneistä, mutta jos on ihan joku tietty toive enkä sitä löydä edullisesti mistään, niin vain sitten normihinnoin :)

Minusta tämä on järkevää. Käytän rahani mieluummin vaikka matkusteluun, säästöön lasten opiskeluja varten yms.

Yhteistyössä