Onko täällä muita jotka ostaa/joutuu ostamaan joululahjat käytettynä/kirppiksiltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 3 äitee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3

3 äitee

Vieras
Meillä tilanne se että rahaa ei vaan ole laittaa lahjoihin. Itse olen jo usean kuukauden ostanut kirppikseltä lahjoja lapsille. Nyt pitäisi alkaa tekemään inventaariota alakerrassa mitä on / ja mitä vielä tarvitsisi löytää... Pienimmälle ei oikein ole mitään lahjaa vielä, enkä oikein tiedä mitä tarvitsisikaan 1,5v. kun isommilta sisaruksilta on niin paljon leluja säästössä. Joku fisher pricen little people juttu olis varmaan kiva, kun samaa sarjaa on sisaruksilta siirtynyt...

Joulua siis odotellessa..

Ostan jos on "kuin uutta" tavaraa. Varsinki kirjoja saa hyvin kirppareilta! Ei mun lapset ainakaan välitä onko se käytetty vai ei, en tosin ostakaan sen kuntoista että näkyvissä ois edellisen omistajan rajut leikit.

Alkuperäinen kirjoittaja 3 äitee;22473318:
Meillä tilanne se että rahaa ei vaan ole laittaa lahjoihin. Itse olen jo usean kuukauden ostanut kirppikseltä lahjoja lapsille. Nyt pitäisi alkaa tekemään inventaariota alakerrassa mitä on / ja mitä vielä tarvitsisi löytää... Pienimmälle ei oikein ole mitään lahjaa vielä, enkä oikein tiedä mitä tarvitsisikaan 1,5v. kun isommilta sisaruksilta on niin paljon leluja säästössä. Joku fisher pricen little people juttu olis varmaan kiva, kun samaa sarjaa on sisaruksilta siirtynyt...

Joulua siis odotellessa..

vaikka minut on kasvatettu penniä venyttäen ja joskus makaronia ja pelkkää sileeää ruskeaa kastiketta syöden ja lapsena sokerivettä juoden kun maito oli loppunut, on aina äiti panostanut jouluun jollain tapaa! Vaikkakin lahjat oli halvempia niin silti mieleisiä, ja saman olen itsekin huomannut.Raha ei kasva meilläkään puussa mutta jostain päästä on säästettävä kyllä on varaa aina ostaa jotain pientä. Kun avaa ne silmät ja tutkiskelee halpaa voi varmasti luoda lapsilleen ja itselleen hyvän joulumielen. Minä olen pitkin syksyä Esimerkiksi Tiimarin alehyllyiltä kaivanut erinäisiä joulukoristeita kuuseen ja muualle asuntoon pilkkahinnoin. Joulu suklaita oon tehnyt yleensä riisi-muro suklaa sydeemillä itse pieniin karamellivuokiin.
piparit leivotaan itse.
Glögi on se mitä ostetaan kaupasta ja sekin lidlistä.

Me säästetään jossain aina. Se kun osaa tarpeeksi kunnolla käyttää niitä silmiä ja omia aivojaan saa ne rahat riittämään.

Meillä on auto, mutta monesti asiat hoidetaan kävellen, koska siinäkö oikeasti miettii miten paljon säästääkään bensaa, ja luontoa kun voi käydä hoitamassa asiat HYVÄLLÄ säällä jalkaisin.
Asumme Lapissa ja lähemmäs 30 pakkasissa auto on pakollinen kauppareissuille yms.

Ei muutako tuumasta toimeen ja alat ensin vaikka ihan huviksesi vertailla hintoja ja mietit todella, "jos minä ostan tämän niin mitäköhän muuta saisin tähän samaan hintaan ja KUINKA paljon jos ottaisinkin eri tuotteita" :) kyllä se siitä!

En ole ostanut vaan olen ostanut pitkin vuotta alennusmyynneistä ja juuri hyödynsin avajaistarjousta kun oli legot -50%. Tosin, jos kirpparilla vastaan tulisi sellaienen mitä olen ollut muutenkin etsimässä niin voisin ostaa... täälä vaan on todella vähän kirppareilla myynnissä lasten leluja ja kirjoja, enimmäkseen aikuisten vaatteita niin on kirppiskäynnit jääneet senkin takia aika vähäiseksi.

no halvalla sa paljon pikkupaketteja. msik sen pitää kallista krääsää. Tiimariiin kiertelemään, vihkoja kyniä kumeja pakettiin hiuslenksuja tytöille jne.

ja toki kirpparilta voi läytää hyvää, mutta sitten sen pitää olla uutta vastaaavassaa lkunnossa jos ei eriksen lahjan saja halua jotkain sellaista mitä ei enää myydä

Minkäikäisiä isommat lapset? Voisin kuvitella, että oma 5 vuotiaani ei ainakaan vielä edes osaisi ajatella, että onko joku lahja uusi vai käytetty, vaan olisi ihan iloinen lahjastaan. Ja voithan laittaa sille 1,5 vuotiaalle pakettiin jonkun niistä isojen sisarusten vanhoista leluista? Tuon ikäinen ei taatusti ymmärrä vielä lahjoista tuon taivaallista, mutta kiva niitä on availla.

Hienoa, että olet kuitenkin jo ajoissa ollut liikkeellä ja tehnyt kirppareilta löytöjä :)

[QUOTE="vieras";22473339]Minun äiti osti ennen ja voin sanoa et mikä pettymys oli saada käytetty lahja...[/QUOTE]

me saatiin siskon kans potukelkka lapsena lahjaksi, voi sitä riemua kun se avattiin. mitä siitä vaikka oli yhteinen ja käytetty ( isäni oli itte sen maalannut vihreäksi) se oli meille kuin uusi ja TARPEELLINEN

Pakkoko niitä on niin paljon ostaa? 1,5v ei varmaan tajua juuri lahjojen laatua tai määrää. Laitat kaiken pakettiin mitä vaatetta jne ostat. Minä ainakin tekisin niin. Joku pieni kiva juttu mistä lapsi tykkää riittää kyllä 1,5v:lle ihan hyvin.

Meillä kaksi kappaletta 2,5 ikäisiä ja rahasta ei ole mitenkään erityisen tiukkaa tällä hetkellä. Silti yhteensä joululahjoihin menee 50euroa. Muutama muumipalapeli, yöpuvut molemmille ja yksi duplopaketti yhteiseksi. Ei kaikkia leluja ole pakko saada juuri jouluna.

Meillä lapsi vasta 1 vuotias, joten paljon lahjoja en ostele. Muutaman paketin. Mutta tulevat joulut vähän hirvittää, kun lapsi alkaa ymmärtää joulun idean ja näkee serkkujen lahjaröykkiöt... Mun mielestä kirpparilta voi löytää ihan hyviä ja uudenveroisiakin leluja. Olen ostanutkin paljon kirpparileluja lapselle. Mutta kyllähän se kiertelyä vaatii ja vie enempi aikaa kuin että hakis kaupasta uusia.

Mulla on ihan varaa ostaa lahjat uutena, mutta ei se poista sitä että yritän tehdä ihania löytöjä kirppikseltä. Mulla on yksi synttärilahjapaketti jo jemmassa kirpparilta.

jos lahja on haluttu ja hyväkuntoinen, niin mikä siitä uudesta tekee erilaisemman kuin kirpparilta ostetusta? Mutta mulla on vasta 4.5vee joka ei todellakaan arvioi lahjan ikää vaan sisältöä.

Kuulostaa siltä että sinulla on jo nyt paljon lahjoja ostettuna, pitääkö niitä olla niin paljon? Voihan sitä ostaa vähän, mutta uutta ja sitä mitä on toivottu. Ja omia vanhoja kirpparille. Kirppareilla on paljon hyvääkin tavaraa. Varsinkin leluja.

Aikanaan kun olin lapsen kanssa kahden minulla ei ollut varaa ostaa tytölleni joululahjaa, sain seurakunnalta lahjan ja sieltä löytyi nuhruinen ja likanen pehmolelu, ja voin kertoa että kyllä 5v sen verran tajusi että miksi sai jokun vanhan ja likasen lelun :(
Kun olisikin ollut edes uutta vastaava ja puhdas!
Mutta täysin nukkainen nuhruinen ja likainen :(
No onneksi minä sain joululahjaksi tutultani muutaman euron jotta pääsin ostamaan alesta oikean joululahjan.

Lapsille olen ostanut lähinnä yhteislahjoja kirppikseltä... seuraavia olen löytänyt

Monopoly pelin
alias pelin
afrikantähti pelin
Duploja käytettynä
Tytölle kohta 6v.prinsessajuttuja käytettynä.. kruunuja yms.
Pojalle 3v.nyrkkeilysetin... tämä taitaa olla uusi?
Pari kirjaa
Pojalle spiderman rooliasun
"Kenguru" hattu ja häntä... rooliasuksi siis
Muovailu muotteja...

Eipä sit muuta, näillä mennään.

Itse olen ostanut moilemmille tytöille joululahjaksi kirjat kirpparilta (1€ kpl). Myös "käsilaukut" ja niihin hiuspantoja ja muita tyttöjen juttuja :) (noin 5 € yhteensä) Niin ja käyttämättömän kummitusportaat pelin ostin lapsille yhteiseksi (4€) ja Nalle Puh PC pelin (1€)
Vielä varamaan teen lisää löytöjä :)
Kirpparilahjojen lisäksi ostan sitten yhdet suuremmat lahjat kaupasta. Niitä haukkuvia, käveleviä ja läähättäviä koiria ovat toivoneet 69€ kpl

minä ostan kirppareilta lahjoja vaikka vara oisi uutenakin ostaa..toki muutaman lahjan ostan kaupasta.ei oo mitää järkee maksaa hirveitä hintoja uutena kun saa paaaaljon halvemmallakin. ja ompahan enimmät myrkyt muovileluista haihtunut!;)

kierrätys kunniaan!!

[QUOTE="nyt harmaana";22473586]Aikanaan kun olin lapsen kanssa kahden minulla ei ollut varaa ostaa tytölleni joululahjaa, sain seurakunnalta lahjan ja sieltä löytyi nuhruinen ja likanen pehmolelu, ja voin kertoa että kyllä 5v sen verran tajusi että miksi sai jokun vanhan ja likasen lelun :(
[/QUOTE]

Toi oli varmasti tosi kurjaa lapsellesi! Mutta aloittaja nyt ei varmastikaan ole laittamassa nuhjuisia, rikkinäisiä yms. leluja lapsilleen lahjaksi.

Lapsille olen ostanut lähinnä yhteislahjoja kirppikseltä... seuraavia olen löytänyt

Monopoly pelin
alias pelin
afrikantähti pelin
Duploja käytettynä
Tytölle kohta 6v.prinsessajuttuja käytettynä.. kruunuja yms.
Pojalle 3v.nyrkkeilysetin... tämä taitaa olla uusi?
Pari kirjaa
Pojalle spiderman rooliasun
"Kenguru" hattu ja häntä... rooliasuksi siis
Muovailu muotteja...

Eipä sit muuta, näillä mennään.

No tossahan sulla on jo lahjoja vaikka kuinka :)

Sille 6-vuotiaalle, joka on jo sen verran iso, niin voisin ostaa vielä jonkun kivan pienen jutun UUTENA. Esim. tykkääkö tuon ikäiset vielä PetShopeista. 4-5e:lla kun saa sellaisenkin kaupasta uutena. Joku pieni erityinen juttu, jota on toivonut. Tai vaikka joku, mitä muutenkin tarvitaan, joku Hello Kitty shampoo? Tai vastaava? Semmoinen ison tytön juttu :)

Meillä myös lahjat kirppiksiltä ja huutiksesta. Lapset ei tee eroa uuden ja käytetyn välillä. Meillä ei ole rahasta tiukkaa, voisin ostaa kaikki uutena, mutta miksi? Muoviroina ei yhden lapsen leikeistä mene miksikään. Jos voin omalla toiminnallani ja esimerkilläni opettaa lapseille miten maapallon jätekuormaa vähennetään, niin tässä on yksi hyvä tapa siihen. Opettaa lapsille pienestä pitäen että kaikkea ei tarvitse saada uutena.

[QUOTE="zzzz";22473849]Meillä myös lahjat kirppiksiltä ja huutiksesta. Lapset ei tee eroa uuden ja käytetyn välillä. Meillä ei ole rahasta tiukkaa, voisin ostaa kaikki uutena, mutta miksi? Muoviroina ei yhden lapsen leikeistä mene miksikään. Jos voin omalla toiminnallani ja esimerkilläni opettaa lapseille miten maapallon jätekuormaa vähennetään, niin tässä on yksi hyvä tapa siihen. Opettaa lapsille pienestä pitäen että kaikkea ei tarvitse saada uutena.[/QUOTE]

Juu, itsekkin mietin tuossa sitä puolta, että kuinka paljon tulee vähemmän roskaa kun käytettynä ostaa... eipä ole hitsin vaikeesti avattavia lelulaatikoita =) Voi sitä roskan määrää.

Yhteistyössä