Onko täällä muita fiilis syöppöjä ja miten siitä pääsee eroon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saiccu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Saiccu

Aktiivinen jäsen
22.03.2005
4 195
0
36
Mä syön vaikkei olisi nälkä ja etenkin iltaisin mutustelen jotain. Ja varsinkin syön silloin kuin pieni sika, jos mies on töissä tai itselläni on jostain syystä -ei niin kivat fiilikset- olotila. :snotty:

Mikä olisi hyvä naposteltava syöpölle, joka olisi samalla terveellistä eikä lihottaisi? Mulla tää syöpöttely on niin inhottava tapa eikä sillä ole nälän kanssa mitään tekemistä...

Ai juu, mä oon sitten ihan oikeasti allerginen pähkinöille, omenalle, raa`alle porkkanelle ja kiiwille, eli älkää niitä ehdotelko. Appelsiinia en taas muuten vain voi sietää. :saint: :xmas:

varsiselleriä. Syöminen kuluttaa enemmän kaloreita kuin siitä saa. Popcornia, itse tehtynä. Popcornikoneella saa aika vähärasvaisiakin vielä.

Aina kun tekee mieli syödä, juo lasillisen vettä.

Päiväkirjaan ajatusten purkaminen voisi kanssa auttaa, sitähän lohduttelee kurjaa oloaan syömisellä. Pää pitäisi siis saada kuntoon, ettei tarvitsisi ulkoista lohduketta pärjätäkseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Rusinoita, mehua, jäisiä mustikoita?

Parashan olis koittaa "purkaa" sitä tunnetta jollaki muulla tavalla...tekemällä jotain työtä.

Niinpä. Kunpa saisin sen fiiliksen kanavoitua vaikka siivoamiseen tai johonkin muuhun hyödylliseen. Duunissa en kyllä ajattele enkä himoitse ruokaa, mutta kotona sitäkin enemmän.

Rusinat on muuten hyvä idis, ihan sen takia että en niistä tykkää ja kun niitä väkisin itseeni tungen, niin ennemmin tai myöhemmin napostelun luulisi loppuvan... :whistle: :D

Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
Mä pääsin karpilla, hiiliihydraattikoukusta ja sen myötä kaikesta tolkuttomasta syömisestä.

Haluatko hieman kertoa mistä sun karppi ruokavalio koostui ja mikä oli "the se" naposteltava joka piti sut erossa hiilareista?

Alkuperäinen kirjoittaja .:
varsiselleriä. Syöminen kuluttaa enemmän kaloreita kuin siitä saa. Popcornia, itse tehtynä. Popcornikoneella saa aika vähärasvaisiakin vielä.

Aina kun tekee mieli syödä, juo lasillisen vettä.

Päiväkirjaan ajatusten purkaminen voisi kanssa auttaa, sitähän lohduttelee kurjaa oloaan syömisellä. Pää pitäisi siis saada kuntoon, ettei tarvitsisi ulkoista lohduketta pärjätäkseen.

Popparit on kanssa ihan hyvä idea. Nii-i, sen kun keksisin mikä sen syömisen fiiliksen aiheuttaa. *huoh* Välillä vaan tuntuu että se tapa on niin pinttynyt vuosien saatossa ja aina vain vahvistuu entisestään. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:
Haluatko hieman kertoa mistä sun karppi ruokavalio koostui ja mikä oli "the se" naposteltava joka piti sut erossa hiilareista?

Munia, kalaa, kanaa, lihaa, juustoja, kasviksia, joitain juureksia (ei perunaa eikä punajuurta, pähkinöitä(niille sä taisit olla allerginen), vähän marjoja, kotomaista omenaa. Mun herkut on tumma suklaa, turkkilainen paksu jogurtti, viinit ja konjakki - niitäkin rajoitetusti. Kukin räätälöi omansa. :)

Mä syön myös jos on paha mieli, illalla on ihan alaston olo jos en syö jotain (siis en nälkään todellakaan syö), ja jos on univajetta se tekee ruokahalua kun keho yrittää jostain ottaa sitä korvaavaa energiaa. Ja mulla on nykyään aina univajetta.

Illat on varsinkin hankalia kun ei silloin voi kamalasti tehäkään muuta kuin istua koneella/lukea/kattoa telkkaria, joku siivouis ei onnistu kun lapset nukkuu. Ja esim. tenttiin kun on paljon nyt pitänyt lukea mun keskittymiskyky on ihan olematon jos ei jatkuvasti suu käy. Paino nousee aina kun on paljon kouluhommia :ashamed:

Olen tunnesyöppö, ihan täysin... :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:

Munia, kalaa, kanaa, lihaa, juustoja, kasviksia, joitain juureksia (ei perunaa eikä punajuurta, pähkinöitä(niille sä taisit olla allerginen), vähän marjoja, kotomaista omenaa. Mun herkut on tumma suklaa, turkkilainen paksu jogurtti, viinit ja konjakki - niitäkin rajoitetusti. Kukin räätälöi omansa. :)

Kiitos!

Alkuperäinen kirjoittaja ihkuraksupoksu:
Mä syön myös jos on paha mieli, illalla on ihan alaston olo jos en syö jotain (siis en nälkään todellakaan syö), ja jos on univajetta se tekee ruokahalua kun keho yrittää jostain ottaa sitä korvaavaa energiaa. Ja mulla on nykyään aina univajetta.

Illat on varsinkin hankalia kun ei silloin voi kamalasti tehäkään muuta kuin istua koneella/lukea/kattoa telkkaria, joku siivouis ei onnistu kun lapset nukkuu. Ja esim. tenttiin kun on paljon nyt pitänyt lukea mun keskittymiskyky on ihan olematon jos ei jatkuvasti suu käy. Paino nousee aina kun on paljon kouluhommia :ashamed:

Olen tunnesyöppö, ihan täysin... :snotty:

Vaikutat niin mun kohtalotoveriltani! :o Ihan kun olisi mun näppikseltäni, sillä erotuksella että minä opiskelen vain työhön liittyviä juttuja.

Yhteistyössä