Koska tyttölapsi ei pidä pinkistä, niin olen pulassa. Kaupat on täynnä pinkkiä ja onhan sitä meillä kaapissakin. Mutta on muitakin värejä, ostan aina sinistä, vihreää ja oranssia kun näen.
Tyttö ottaa itse aamulla kaapista vaatteet, enkä todellakaan ala kritisoida hänen valitsemiaan, jos ne on tarkoituksenmukaiset. Annan siis yleensä neuvon, että "laita leggingsit ja pitkähihainen" tms. Jos väri ei natsaa, niin sitten ei. Esim lila plus oranssi on aika kuvottavaa, mutta sou? Tärkeämpää on omatoimisuus.
Enkä tosiaan osta merkkivaatteita enää ikinä! Yksi molo-paita, 40e, värjääntyi harmaaksi ekassa pesussa (vaikka pesin sen todella vaaleitten kanssa - siinä vaaleassa paidassa oli mustat reunukset, eli värjäsi itse itsensä). POP-vaatteisiin olen myös saanut pettyä, esim. tunikan toinen hiha kutistui - toinen ei. Pituuseroa 4 cm. En voinut viedä takaisin, kun se oli ollut kaapissa kuukausia, eikä mulla ollut kuittia. Muutenkin niitten koot on ihan eri planeetalta kuin muitten. Ostan tytölle 146-150 cm housuja (hän on vähän pullea 129 cm 33 kg), niin POPin 134/140cm housut on afrikan kokoiset, ne mahtui mulle! Ja mä sentään painan 66 kg/161cm, eli paksu on äiteekin.
Eli jesperjunior ja henkkamaukka on todistautuneet parhaiksi. H&M kestää pesua ehdottomasti parhaiten, myös "muovikuvat" kestää - toisin kuin esim maxomorrain kuvat halkeilee.