Onko täällä ketään keltä luomi (naamasta) poistettu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja --
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

--

Vieras
Mulla on siis naamassa ns. marilyn luomi, sellainen tumman ruskea ja hieman koholla. Nyt se on kuitenkin ihan 2-3 päivän aikana alkanut vaihtamaan väriä ja on ainakin 2 kertaa isompi kuin ennen.

Maanantaina aijon lääkärillä käydä näyttämässä. Mutta mites jos päädytään luomen poistoon? Miten se tehdään? Ja koska luomi on tavallaan ylähuulessa niin miten mahtaa syöminen ja puhuminen onnistua? Eli miten pitkä mahtaa toipumis aika olla?

Kiitos jos jollain kokemusta.

Mulla ainakin puudutettiin ja sit leikataan, menee noin kaks minuuttia. Riippuu tietenki onko hankalammassa paikassa. Jälki jää varmasti jos on taipumusta esim arpikudokseen. Mut kyllä sekin haalenee.

ei oo kyllä kasvoista, mut olkapäästä on. ihan vaan puudutus ja pieni viilto ja jollain ne kai tonki sen pois sielt. tikki tai kaks, jälki edelleen näkyvissä mut ei pahasti. aikaa tosta joku 10v kai

Miulta on poistettu luomi leukaluun kohdalta tuosta sivulta. Ihan normi puudutus, poisto ja tikkaus. Arpi on edelleen paljon vaaleampi kuin muu iho mutta ei se ainaskaan minua haittaa (tosin en itse näe sitä kuin toisen peilin avulla).

Mulla poistettiin pari vuotta sitten tuosta kaulalta, ihan kasvojen ja kaulan rajalta, iso hieman koholla ollut luomi polttamalla. Iho puudutettiin ennen polttamista. Toimenpide kesti n. 5min eikä sattunut yhtään. Ei oo tullut takas eikä ole edes arpea enää näkyvillä. Tämä siis ihan terveyskeskuslääkärin tekemä toimenpide.

Alkuperäinen kirjoittaja olkkis74:
Mulla poistettiin pari vuotta sitten tuosta kaulalta, ihan kasvojen ja kaulan rajalta, iso hieman koholla ollut luomi polttamalla. Iho puudutettiin ennen polttamista. Toimenpide kesti n. 5min eikä sattunut yhtään. Ei oo tullut takas eikä ole edes arpea enää näkyvillä. Tämä siis ihan terveyskeskuslääkärin tekemä toimenpide.

Millä se poltettiin? Jäikö siitä joku rahka siihen ja tippu sit myöhemmin pois? Käykö tollanen polttaminen kaikenlaisille luomille ja tehäänkö niitä yleisesti tk:ssa?

Sori kyselyikä... :D Mul on monta poistettavaa luomea, 1 kasvoissa ja toinen kaulalla, muutama vaatteiden peitossa (mut hankalassa paikassa, useempaan kertaan auenneita ja vielä kasvaneetkin tuplakokoon). Ei vaan ne tikit yhtään houkuttas, kun on osa paranemisen kannalta aika hankalasti.

Mulle sanottiin myös, että kasvoista kannattaa aina plastiikkakirurgin poistaa, niin jälki on mahdollisimman pieni. Olkapäistä, selästä ja kainalosta multa on poistettu pikkuluomia, ihan vain puuduttamatta tai paikallispuudutuksessa. eikä tikkejä, laastari vain päälle. Vinkkinä, mee yksityiselle!

Multa joskus syylä poistettu polttamalla, ja arvet näkyy edelleen vaikka tästä yli 10 vuotta reilusti aikaa.

Saiskohan tuohon luomen poistoon nukutuksen? :S Kun itse olen muutenkin lääkärikammoinen, niin tuskin osaisin olla paikallani kun naamaa sörkkivät. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Kesis..:
Mulle sanottiin myös, että kasvoista kannattaa aina plastiikkakirurgin poistaa, niin jälki on mahdollisimman pieni. Olkapäistä, selästä ja kainalosta multa on poistettu pikkuluomia, ihan vain puuduttamatta tai paikallispuudutuksessa. eikä tikkejä, laastari vain päälle. Vinkkinä, mee yksityiselle!

Yksityiselle oonkin menossa, mä en meidän arvauskeskuksen kautta lähe enää minnekkään, niin moneen kertaan oon sieltä tylyä palvelua saanu/vääriä diaknooseja ja lopulta yksityisellä yks käynti ja kaikki taas kunnossa.

mitähän maksaa jos käy yksityisellä poistattamassa pari luomea kasvoista?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Yksityiselle oonkin menossa, mä en meidän arvauskeskuksen kautta lähe enää minnekkään, niin moneen kertaan oon sieltä tylyä palvelua saanu/vääriä diaknooseja ja lopulta yksityisellä yks käynti ja kaikki taas kunnossa.

Kannattaa varata suoraan aika esim. korvakirurgille. Ei ne normi lääkärit voi asialle mitään tehdä koska on niin hankalassa paikassa. Multa poisti korvakirurgi ja tuli siistiä jälkeä. Soita sinne vastaanottoon, sieltä osaavat varata toimenpideajan sopivalle lääkärille kun kerrot mikä vaivana. Teet turhan reissun huomenna jos ei ole aika sopivalle lääkärille.

Mulla poistettu ihan kohtalaisen kokoiseksi kasvanut luomi leuasta. Poistin terveyskeskuksessa, vaikka plastiikkakirurgia suositeltiinkin. Tk-lääkäri vielä ennen nippaisua varmisti, että varmastiko annan "amatöörin" poistaa näkyvällä paikalla olevan luomen...
Vaalea arpihan siinä on, mutta ihan siistin näköinen. Ja varmasti paljon siistimpi, kuin se karvoja kasvava luomi!

Alkuperäinen kirjoittaja mami:

mitähän maksaa jos käy yksityisellä poistattamassa pari luomea kasvoista?

Multa poistettiin kolme luomea pari viikkoa sitten ja hintaa kertyi n. 200e. Yksikään ei ollut kasvoissa, vaan toimenpiteen teki tavallinen kirurgi. Patologit tutkii usein 3 luomea samalla hinnalla, joten sen takia kannattaa poistattaa samalla kerralla useampi, jos vaan poistettavia luomia löytyy.

Multa poistettiin poskesta näppulä/luomi - ei tiedetty mikä se ja siksi poistettiin. Sain lähetteen kunnalliselta yksityiselle koska kunnallisella ei poisteta kuulemma kasvojen alueelta luomia. Sen teki joku korvalääkäri tms., ei kuitenkaan plastiikkakirurgi ja ihan hienosti poisti. Tikkejä oli muistaakseni 5 kpl mutta tällä hetkellä tuota jälkeä tuskin enää huomaa.

Joskus 20 vuotta sitten multa poistettiin myös poskesta, syvältä, iso "mötikkä". Siitäkään ei tiedetty mikä on ja tämä poisto tehtiin TYKS:sin plastiikkakirurgisella klinikalla. Tähän tuli tikkejä paljon, kymmenkunta ja tämän paraneminen kyllä kesti pitkään ja oli kipee. Tosin pattikin oli iso ja syvällä. Vieläkin arven näkee vaikka leikkaava plastiikkakirurgi olikin tosi kokenut. Tämän leikkauksen puudutus myös sattui aivan sairaasti, kasvoissa on kuulemma niin paljon hermoja että puudutuksetkin tuntuu ihan eri lailla kuin muualle kehoon.

Myös "tavallisia" luomia poistettu vaikka kuinka mutta nämä ovat menneet kivuttomammin.

olen poistattanut pieniä luomia yksityisellä, jäädyttämällä... vähän nipistää mutta saa saunoa tms ihan normaalisti ja jää vain pieni, vaalea jälki jota tuskin huomaa :)

Yhteistyössä