Onko täällä ketään jolla olis vähän enemmänkin tietoa e-pillereistä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niii...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niii...

Vieras
3 laattaa mercilonia syötynä. Vaivana välivuoto ja helkkarin runsas tyhjennysvuoto. Myös kuivat limakalvot. Pyysin jo saada merkkiä vaihtaa ja olen nyt saanut e-reseptillä Yasminelle pillerit. Nyt pähkäilen mahtaako ne kuitenkaan olla yhtään parempi vaihtoehto?

Aikaisemmin on ollut käytössä cerazette, zoely, cilest, microgynon, femoden.

cerazette aiheutti jatkuvaa vuotoa samoin zoely. Cilest toimi aluksi hyvin mutta myöhemmin alkoi myös välivuodot vaivata. Microgynon oli muuten ok mutta iho meni hirveäksi. Femoden oikeastaan kaikista paras lukuun ottamatta taukoviikon päänsärkyä.

Nyt pähkäilen kokeilenko edes tuota yasminellea vai varaanko ajan johonkin yksityiselle ja pyydän femodenia?

Jostain muistan lukeneeni että yasminelle on hyvin mieto pilleri... Niin mahtaakohan se pitää vuodot kurissa...

Mulla yasminellet on käytössä. Voin syödä vaan kaksi laattaa putkeen. Jos aloitan syömään kolmatta niin tyhjennysvuoto alkaa kuitenkin. Mielessä on käynyt merkin vaihto koska haluaisin syödä kolme laattaa putkeen. Tyhjennys vuoto on todella runsasta ja kivuliasta.

Menisin yksityiselle gynelle juttelemaan vaihtoehdoista. Jos on pakko käyttää hormonaalista ehkäisyä, niin hormoonikierukka voisi olla yksi vaihtoehto. Se käy myös synnyttämättömille naisille.

Mulla on ollut hormonikierukka ja kapselikin. Ne ei vaan toimi mulla vaatii sen estrogeenin muuten vuodan jatkuvasti ja limakalvot pilalla.

vuodeksi vielä kun löytäisi joten kuten sopivat pillerit. Sen jälkeen saa kolmas lapsi tulla ja sitten sterilisaatio.

Yhteistyössä