Onko täällä ketään, joka on väsynyt pph:n työhönsä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pph"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pph"

Vieras
Ja mahdollisesti lopettanut? Minulla on tilanne sellainen, että olen ollut pph 3 vuotta ja nyt on erittäin raskas ja haastava ryhmä hoidettavana. Työpäivät on vähintään 10 tuntia. Millä sais voimia jatkaa työtä vai lopettaako vain, koska ei jaksa?

PPh:t on niin kovin yksin työssään, niin ei saisi olla. Oletko kunnallinen? Oletko puhunut esimiehesi kanssa ryhmästäsi? Jos nyt on hankala ryhmä, ehkä ensi vuonna ei ole. Pyydä erityislastentarhanopettaja antamaan vinkkejä toimia ryhmän kanssa.

Ja lisäys, että työni teen kunnolla, mutta illalla olen aivan poikki ja viikonloput eivät tunnu riittävän palautumiseen :( En ymmärrä ihmisiä, jotka jaksavat tätä työtä montakymmentä vuotta :(

No mä oon nyt vaihtamassa vaikka on helppo ryhmäkin. Oon vaan puutunu tähän yksinoloon ja kaikesta ittekseen selviämiseen. Aika aikaansa kutakin.

Sun pitää miettiä omalla kohdallasi, jaksatko vielä vai et. Kyllähän joka paikassa välillä työ ottaa päähän, mutta jos se alkaa olla jatkuvaa, niinkun mulla, niin silloin on parempi lopettaa ennen kun muuttuu kiukkuiseksi vanhaksi akaksi.

Perhepäivähoito on minun mielestä ihana hoitomuoto, soisin sen jatkuvan ja voimistuvan, mutta en kyllä osaa sanoa, millä jaksamista saisi lisää.
Mihin sinä olet erityisesti väsynyt?

Yhteistyössä