Onko täällä ketään joka ei omista imuria?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laalaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

laalaa

Vieras
Inhoan imurointia ja mieluummin tamppaan matot, lakaisen lattiat, käytän tomuliinoja tai mikrokuitumoppia. Tähän asti olen kuitenkin aina omistanut imurin, joten silloin tällöin on tullut imuroituakin.

Nyt olen imuriton, ja mietin, onko imuri nykyisin oikeasti välttämätön kapistus. Nykynaisen niksikirjan mukaan ei - staattiset liinat toimivat paremmin ja ovat terveellisempiä. Tiedän että sillä voi imuroida myös patjat ja sohvat, mutta en ole ikinä ennenkään niitä imuroinut vaikka imuri on ollutkin... ja pölypunkit alkavat olla sukupuuttoon kuollut laji.

heh :laugh: Mä en pärjäis ilman imuria...kyl ainakin meillä niin tarpeellinen kapistus.Millähän tän talon muuten sais puhtaana pidettyä , hiekat yms..jota kengissä kulkee, :o
Niin kai sit pärjäis jos ois vaik yks tai kaxs huonetta ..ja pieni perhe. B)

mun kaverilla ei ole imuria.. mä en tajua miten se jaksaa.. imurilla lähtee kaikki niin kätevästi.. ei tarvii ensin kasata roskia ja sit lakaista..

ja imuri imee ilmastakin paremmin pölyä..

Moni tuttuni tekee niin, että matot vain ulos ja sitten vetaisevat roskat pois sellaisella kuivauslastalla. Sitten pyyhintä kostealla. Itse kyllä tykkään imurista. Olen niin laiska mattojen ulkoiluttaja ja imurilla saa vetaistua ahtaat huonekalujen raot.

meillä on imuri, mutta sillä imuroidaan vain tuulikaappi, johon kenkien mukana tulee hiekkaa + kokolattiamatolla päällystetyt (yööök) portaat. Muuten matot pihalle ja kuitumopilla parketit pölyttömiksi. Sänkypatjoja joskus imuroin myös.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
mun kaverilla ei ole imuria.. mä en tajua miten se jaksaa.. imurilla lähtee kaikki niin kätevästi.. ei tarvii ensin kasata roskia ja sit lakaista..

ja imuri imee ilmastakin paremmin pölyä..
Imurihan just nostaa sitä pölyä ilmaan... siksi allergiaperheille suositellaan muita konsteja.

Mä inhoan imuria, sen ääntä ja kömpelyyttä. Ja nyt oon ihan ihastunut monitoimimoppiin ja staattisiin liinoihin. Niillä saa kevyesti vedettyä koko lattian eikä tarvitse lakaista kuin ehkä vähän jos jää jotain kasaa siihen viimeiseen nurkkaan. Siis kun vetelee yhdellä vedolla koko huoneen.

Minusta on hullu ajatus viedä matot ulos ja tampata pölyt siihen tamppaajan hengitysilmaan. Hyvillä suodattimilla varustettu imuri on paljon parempi vaihtoehto, matot voi viedä tuulettumaan imuroinnin jälkeen.

Yhteistyössä