A
amanda
Vieras
oon jo monta vuotta ajatellu hankkivani sakkiksen. millainen se rotu on? kertokaa oma mielipide ja kaikki tarpeellinen tieto tästä rodusta.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja yksinyhdessä:Ei oo nyt sakemannia, kun aika ei pieniltä lapsilta tällä hetkellä riitä, mutta kolme on ollut. Ekaks tuli mieleen et tällä hetkellä jalostus ollu niin kiivasta, että tosi vaikeaa saada ihan terve pentu kennelistä tai kasvattajalta. (tää on siis vaan huhu ja olen toivottavasti IHAN väärässä!) Mut ihan paras rotu!!! Hyvin koulutettuna ja kun riittävästi saa virikkeitä ja hyvin hoitaa niin uskollinen, lempeä, kaikkensa antava, suojeleva, leikkisä, viisas, rakastettava ja komea perheenjäsen!!
Alkuperäinen kirjoittaja Tauno:Alkuperäinen kirjoittaja yksinyhdessä:Ei oo nyt sakemannia, kun aika ei pieniltä lapsilta tällä hetkellä riitä, mutta kolme on ollut. Ekaks tuli mieleen et tällä hetkellä jalostus ollu niin kiivasta, että tosi vaikeaa saada ihan terve pentu kennelistä tai kasvattajalta. (tää on siis vaan huhu ja olen toivottavasti IHAN väärässä!) Mut ihan paras rotu!!! Hyvin koulutettuna ja kun riittävästi saa virikkeitä ja hyvin hoitaa niin uskollinen, lempeä, kaikkensa antava, suojeleva, leikkisä, viisas, rakastettava ja komea perheenjäsen!!
Niinkuin sinäkin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Nyky sakemannit on tosi rumia...peräpää roikkuu ja jalostettu liikaan,tosi huono lonkkaisia.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Nyky sakemannit on tosi rumia...peräpää roikkuu ja jalostettu liikaan,tosi huono lonkkaisia.
Alkuperäinen kirjoittaja Blushing:Jos aikoo hankkia sakemannin, kannattaa tutustua näyttely-, käyttö- ja sekalinjan eroihin. Rodusta löytyy kaikenlaista laidasta laitaan niin luonteen kuin terveydenkin osalta. Hyvä ja terve koira on hyvinkin mahdollista saada, mutta se vaatii paljon paneutumista siihen, että miettii tarkkaan millaisen koiran haluaa ja mihin tarkoitukseen. Kannattaa myös käydä läpi paljon kasvattajia eikä ihastua pariin ekaan vastaantulevaan. Ja treenikentille ehdottomasti tutustumaan rotuun vaikkei aikoisi itse virallisesti harrastaakaan. Ja vaikkei seka- tai käyttölinja kiinnostaisi, kandee käydä niitä kasvattavien luona jotta muodostuu realistinen käsitys koirien luonne-eroista. Se minkä joku kasvattaja näkee hyvänä luonteena, voikin olla toisen mielestä arka ja pehmeä...
Tutkimista, kriittisyyttä ja pohtimista. Sitä se vaatii.
Alkuperäinen kirjoittaja amanda:Alkuperäinen kirjoittaja Blushing:Jos aikoo hankkia sakemannin, kannattaa tutustua näyttely-, käyttö- ja sekalinjan eroihin. Rodusta löytyy kaikenlaista laidasta laitaan niin luonteen kuin terveydenkin osalta. Hyvä ja terve koira on hyvinkin mahdollista saada, mutta se vaatii paljon paneutumista siihen, että miettii tarkkaan millaisen koiran haluaa ja mihin tarkoitukseen. Kannattaa myös käydä läpi paljon kasvattajia eikä ihastua pariin ekaan vastaantulevaan. Ja treenikentille ehdottomasti tutustumaan rotuun vaikkei aikoisi itse virallisesti harrastaakaan. Ja vaikkei seka- tai käyttölinja kiinnostaisi, kandee käydä niitä kasvattavien luona jotta muodostuu realistinen käsitys koirien luonne-eroista. Se minkä joku kasvattaja näkee hyvänä luonteena, voikin olla toisen mielestä arka ja pehmeä...
Tutkimista, kriittisyyttä ja pohtimista. Sitä se vaatii.
mitä tarkoitat käyttö ja sekalinjoilla?? onko sakemanneissa hulluutta tai aggressiivisuutta?
Alkuperäinen kirjoittaja yksinyhdessä:tosi vaikeaa saada ihan terve pentu kennelistä tai kasvattajalta.
Alkuperäinen kirjoittaja palma:Alkuperäinen kirjoittaja yksinyhdessä:tosi vaikeaa saada ihan terve pentu kennelistä tai kasvattajalta.
Mikä on kennelin ja kasvattajan ero?
Alkuperäinen kirjoittaja yksinyhdessä:Ei oo nyt sakemannia, kun aika ei pieniltä lapsilta tällä hetkellä riitä, mutta kolme on ollut. Ekaks tuli mieleen et tällä hetkellä jalostus ollu niin kiivasta, että tosi vaikeaa saada ihan terve pentu kennelistä tai kasvattajalta. (tää on siis vaan huhu ja olen toivottavasti IHAN väärässä!) Mut ihan paras rotu!!! Hyvin koulutettuna ja kun riittävästi saa virikkeitä ja hyvin hoitaa niin uskollinen, lempeä, kaikkensa antava, suojeleva, leikkisä, viisas, rakastettava ja komea perheenjäsen!!