Onko täällä kellään muulla sellaista tilannetta, että joka kuukausi rahaa jää sama summa elämiseen?

Meillä jää suunnilleen sama summa joka kk. Johtuen siitä, että meillä on erikseen laskutili, jonne siirretään sama summa joka kk. Ollaan laskettu kaikki laskut ´(vakuutukset, autoverot ym. harvemmin tulevatkin) ja katottu, paljon menee keskimäärin kuussa. Sillai missään kuussa ei oo yhtäkkiä isoa laskua, eikä tarvi sinnitellä pienemmällä summalla.

Meillä jää suunnilleen sama summa joka kk. Johtuen siitä, että meillä on erikseen laskutili, jonne siirretään sama summa joka kk. Ollaan laskettu kaikki laskut ´(vakuutukset, autoverot ym. harvemmin tulevatkin) ja katottu, paljon menee keskimäärin kuussa. Sillai missään kuussa ei oo yhtäkkiä isoa laskua, eikä tarvi sinnitellä pienemmällä summalla.

Niin ja sitten meillä on myös ruokatili, jonne siirretään aina sama summa kuussa. Me on laskettu paljonko yleensä menee ruokaan, bensaan ja päivittäistavaroihin rahaa. Kaikki loput mitä jää, laitetaan säästöön. Ja ne rahat, jotka ei mee lasku- tai ruokatilille vaan jää omille tileille, kumpikin saa käyttää mihin itte lystää.

Meillä on sama systeemi ja juurikin siitä syystä, että ei tule niitä tiukkoja kuukausia. Eikä tarvitse miettiä, että mitä laskuja milloinkin tulee. :)

Meillä, nyt kun palaa töihin, menoja on keskimäärin 3000-3500. / kk. Tässä siis kaikki pakollinen, ruoat, laskut, lainat kaikki. Mulla on laskumapin alussa kuukausibudjetti mistä näkee millainen kk tulossa. Nyt olen just menossa päivittämään sitä, koska kilpailutin sähkön, muuttuu laskutusjaksot ja sitten ostin öljyä jo nyt (yleensä vasta syksyllä), niin menen nuo menot tuonne muuttamaan.

Tuo toimii jotenkin.... Olen vähän impulssiherkkä tyyppi. Olen nyt kieltäytynyt menemästä esim. Puutarhakauppaan, koska pian sieltä lähtis mukaan uusia kukkia vaikka kuinka jos tilillä on rahaa.

Ruokakaupassa meillä on tili, ja siitä seuraan että ruokaan ja päivittäistavaroihin sais mennä semmonen 600/kk. Joskus kyllä enemmänkin, mut toi systeemi sopii mulle. Kun huomaa että kuukautta on vaikka viikko jäljellä, saldo 550, tulee tarkistettua kauppalistaa aika hyvin. Mutta alkukuusta, kuten tänään, voi ostaa huolettomammin kaappeja täyteen.

Yhteistyössä