Onko täällä hiilareista / karppaamisesta tietäviä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äimänä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äimänä

Vieras
Mun kaveri laihtui karppaamisella melkein 30kg, mutta en silloin häneltä kysellyt mitään kun ei itseä koko karppaushössötys kiinnostanut yhtään :ashamed:

Nyt viikko sitten päätin kuitenkin kokeilla. Selvitin netistä asioita ja päätin, että en ala miksikään "himokarppaajaksi" vaikka yritänkin alkuun pysyä siinä 20grammassa hiilareita päivässä.

No, yhden kyläilyn ja yhden työjutun takia olen kahtena päivänä syönyt perunaa ja muutakin missä varmasti on hiilarit paukkunut, mutta en kehdannut sitten kysellä vaan söin mukisematta. Eilen join 4 lonkeroa, mutta söin vähähiilarisesti..

Aamulla kävin vaa´alla ja ihmetykseni on suuri, multa on lähtenyt 3kg viikossa??!! Voiko tää olla totta?! Ja aina olen punninnut aamupainon...

Kyllä mun kaveri on mulle ollut ihan elävä todiste, että tää toimii ainakin joillakin, mutta että näin tehokkaasti?! Nesteitähän noi varmaan on, mutta silti, oon ihan äimän käkenä.

Tehokastahan se on :D Itselläni lähti ekan kk:n aikana (tiukkaa ketokarppausta) 10 kiloa.

Kai se repsahtaminen hiilareihin silloin tällöin harvakseltaan on ok, eikä pilaa koko prosessia. Kaikissa dieeteissähän tunnutaan sallivan näitä mässäilypäiviäkin, kunhan niitä ei ole tiheään.

mä aloitin just eilen laihdutuksen, sillä vanhalla systeemillä eli kaloreita laskemalla. itse
olen joskus kokeillut tuota karppausta. ja minusta ei siihen ole. ja sain vain ihan hirveän
päänsäryn. tuo 30 kiloa tuntuu olevan aika yleinen kilomäärä, jonka laihduttajat on tuolla
karppauksella saaneet tiputettu. niin myös mun ystävä. ja äkkiä tippui. olisko mennyt
puoli vuotta

HEi!!
Mulla ja miehellä ainakin toimi. ja emme todellakaan olleet mitään himokarppaajia, emme edes laskeneet kovin tarkkaan kuinka paljon niitä hiilareita tuli syötyä (veikkaan että noin 30-40g/päivä). ja paino laski tasaisesti ja vointi oli mitä loistavin. Ja pidimme myös tärkeänä pitää ns. hiilaripäiviä noin kerran kahteen viikkoon. Eli yksi päivä, jolloin syödään hiilareita oikein olan takaa.... Jokseenkin mitä pidempään karppasimme sitä vaikeampi oli pitää hiilaripäivää, kun ei ne hiilari-ruuat enää maistuneetkaan.

Suosittelen sivustoa karppaus.info - sieltä löytyy kaikenlaista tietoa, sekä keskustelupalsta ja reseptejä.

(Puhun menneessä muodossa sen vuoksi, että raskauteni ja pahan raskauspahoinvointini vuoksi karppaus on nyt ollut tauolla, mutta aiomme jatkaa heti synnytyksen jälkeen.)

Hyvin tippuu..Mä oon jättäny pois leivän, pastan ja perunan, sipsit ja karkit. Hedelmiä tarkkailen, muuten syön ihan reilusti, en näe nälkää. Hyvin on paino tippunu 6vk ->8kg.
Mä en laske hiilareita, enkä kaloreita. Ihan vaan näppituntumalla mennää, syödään..

Ja kerran viikossa "syö mitä vaan päivä".. hyvin toimii.

Viimeksi muokattu:
Multa lähti ekassa kuussa reipas kolme kiloa, nyt on lähtenyt yhteensä päälle 10kg, aloitin vuodenvaihteessa. Ketokarpannut olen vain pari viikkoa, muuten en ole laskenut hiilareita vaan edennyt näppituntumalla.

Nesteet lähtee tosi nopskaan kun jättää viljat pois, ja se on yllättävää miten paljon sitä voi olla vaikkei vaikuttaisikaan turvonneelta. Multa lähti ekan kerran aloittaessani 4 kiloa olikohan kolmessa päivässä.

Todellisen laihdutuksen näet sitten jatkossa. Jos ei mitään tapahdu niin kokeile erilaisia määriä eri juttuja, näin löydät sulle sopivan tyylin karpata. Itelleni sopii täysin viljaton hyväkarppaus reilulla rasvamäärällä. Tosin en laihduta, mutta näin pysyy nesteet, vatsavaivat, finnit ja ihottumat poissa. Olokin on virkeämpi, iho ei kuivu ja hiukset kiiltää :)

Olen karpannut 9 kuukautta, painoa on lähtenyt 6 kiloa ja nekin silloin alussa. Silti aion jatkaa. Ehkä ne muutamat kilot, jotka haluasin pois, lähtevät ajan kanssa. Entisellä ruokavaliolla paino nousisi tasaisen varmasti. Mielestäni tämä on hyvä ruokavalio. Parasta on, että verensokeri pysyy tasaisena.

[QUOTE="mirus";25843391]Oletteko syöneet rasvaa reilusti, vai samaan tapaan kuin ennen?[/QUOTE]
Aluksi tuli syötyä reilummin rasvaa, mutta nykyään sut normisti. Kevyttuotteita ei syödä. Rasvan määrä on kuitenkin selkeästi enempi kuin ennen, mikä onkin hyvä. Aiemmin noudatin useita vuosia vähärasvaista ruokavaliota ja sen seurauksena tuli hormonitoiminnan häiriöitä ja jouduin syömään Terolut-kuuria ja ottamaan hormonikierukan. Kierukan kanssakaan ei oikein meinannut asettua, mutta nyt ruokavalion kanssa tilanne on parantunut.

Itellä on alusta alkaen lähtenyt n. 1kg viikossa, samoin on senttien suhteen eli n.1cm viikossa. Eilen söin esim. 90g proteiinia, 45g hiilihydraatteja ja 75g rasvaa. Mitään turvotusmuutoksia en ole huomannut.

Yhteistyössä