Onko täällä EI-uskovaisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Niina

Vieras
Miksi et ole tullut uskoon? Oletko joskus ollut uskossa?

Itse en ole uskossa. Kiinnostunut olen asioista mutta lähinnä kaikki menee yli ymmärrykseni. Uskovaisten kanssa olen näistä monet kerrat jutellut mutta jokaisella niin oma käsityksensä ja versionsa... Ettei oikein tiedä mitä pitäisi uskoa :D

En ole uskossa. Olen kyllä ollut riparilla isosena :laugh:

Hassua, että ilkeimmät ihmiset joihin olen törmännyt ovat olleet uskovaisia. He vissiin kuvittelee, että he voivät käyttäytyä huonosti ja ilkeillä ym. koska heidän synnit on jo valmiiksi anteeksi annetut. :o

Alkuperäinen kirjoittaja Meade:
En ole uskossa. Olen kyllä ollut riparilla isosena :laugh:

Hassua, että ilkeimmät ihmiset joihin olen törmännyt ovat olleet uskovaisia. He vissiin kuvittelee, että he voivät käyttäytyä huonosti ja ilkeillä ym. koska heidän synnit on jo valmiiksi anteeksi annetut. :o

sama juttu.. mitä enemmän ihminen on uskonut, sitä ilkeämpi hän on ollut. en tiedä mistä johtuu. en voi tietenkään yleistää mutta näin on käynyt minun kohdallani. yksikin tyttö on erittäin suvaitsematon ja ei kunnioita ketään muita kun niitä jotka ovat hänen kaltaisiaan.. surullista..

En oo vaa nähny mittään pointtia siinä, et oisin uskossa. Höpö höpö juttuja ja selviän elämästä muutoinkin. Välillä rukoilen (ehk sen kerran viidessä vuodessa), ny rukoillu tosin jo pari kertaa ku oon raskaana ni tän raskauden vuoks. Mut en koe olevani mitenkään uskossa, en myöskään usko jeesukseen tms. Uskon vain korkeampaan voimaan tai kohtaloon, mitä ne sitten ikinä ovatkin.

Minä uskon humalaan, viinaan kaikkivaltiaaseen. Krapulan ja päänsäryn luojaan. Joka sikisi lasipullossa, syntyi ALKOn tehtaassa ja on tuleva tuomitsemaan väärinkäyttäjiä.

mä en kuulu kirkkoon, en oo koskaan kuulunu... et tunneilla ollaan käyty kaikki uskonnot läpi ja oon itekkin niitä tutkinut.. mutta mikään niistä ei vaan "kolahda"
mä uskon että jokainen ihminen määrää oman kohtalonsa siltä osin kuin pystyy ja loput määrää ympäröivä maailma ja tilanteet..
myöskin uskon enempi tieteellisesti todistettuihin asioihin ja ylipäätään tieteen selityksiin asioista..

Mä erosin kirkosta noin vuosi sitten. Sitä ennen keskustelin suurinpiirtein vuoden erään jehovan kanssa, ja pohdin näitä asioita ihan tosissaan. Loppupeleissä tulin siihen tulokseen etten voi uskoa jumalaan.
Edelleen etsin omaa uskoani. Vaikka toisaalta pärjään hyvin näinkin. Ehkä ei ole olemassa mitään korkeampaa voimaa joka säätelee meidän elämää.

Ateisti. en todellakaan ole koskaa uskonut. ihan hullun juttua..ihmiset uskoo johonkin ja rukoilee ja messuaa kuin hullut jonkun sellaisen takia mitä ei todellakaan ole..miettikään nyt..jumala loi maan..voi luoja.lisään vielä että täällä me ollaan vain kerran ja sekin aika pitäisi viettää hiljaa rukoillen ja tehden niin miten joku "jumala " on käskenyt meidän tekemään..ei helkkari sallikaa mun nauraa..eli totaali ateisti olen :laugh:

En ole miekään uskossa vaikka lapsena ja nuorena paljon seurakunnan jutuissa kävinkin. Mutta entiseltä kotipaikkakunnalta muuton takia niin en ole käynyt nykyisen seurakunnan jutuissa missään, ei vaan innosta. Mulla on uskovaisiakin ystäviä ja eikä se mua haittaa ollenkaan, ei kukaan ole yrittänyt käännyttää mua kun tietävät ettei ne onnistu siinä. Koska vois mennä välit poikki jos sitä yrittäisivät.

Yhteistyössä