Onko täällä äitejä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti minäkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti minäkin

Vieras
...jotka eivät käy lastensa kanssa kerhoissa, muskareissa ym? Vai käyttekö kaikki jossain?
Lähinnä siksi kyselen, että esikoinen on 3v ja on kotihoidossa. Virikkeitä yritän tarjota joka päivä (muovailua, askartelua, piirtämistä ym), mutta nyt olen alkanut ajatella, että riittääkö se. Poika on reipas, hyvin kehittynyt, mutta ujo joitakin ihmisä kohtaan ja lähinnä jälkimmäisen takia olenkin ajatellut, että olisiko pojan hyvä mennä esim. osapäivähoitoon. Poika osaa tosi hienosti leikkiä muiden lasten kanssa, eikä tee kiusaa (mitä nyt pikkuveljelleen joskus).

Autoa ei ole, eli kävelymatkan päässä pitäisi olla sitten kerho tms.
Tässä samaisessa pihapiirissä on vuotta vanhempi poika ja vuotta nuorempi tyttö, joiden kanssa esikko leikkii muutamia kertoja viikossa.
Pitääpä alkaa ottaa selvää näistä kerhoista ym.

Minun lapseni eivät ole pahemmin kerhoissa käyneet. Esikoinen kävi oisko ollu kuukauden kerhossa 2 kertaa viikos 4h kerrallaan. mut hänen mielestään 4h oli liikaa (se oli minimi aika)ja minusta oli väsyttävää odotella busseja ku ne ei osunut kohilleen ja kävellä pitkää ylämäkeä joten se jäi siihen. Laps oli silloin 4v. Nyt koht 5 vuotiaana ilmoitin hänet virikepaikalle. pari kertaa viikos 3h. Koska itse niin kovasti sinne halusi. Pihapiirissä ei ole yhtäkään lasta kenen kanssa leikkiä ja tottakai kaipaa niin hirveästi ikäistään seuraa. Itseäni pelottaa mahdolliset flunssat ym. Varsinkin tän kuopuksen kohdalla. et siis isompi tuo sairaudet myös tälle pienemmälle.
Mut ap sullahan on siin pihal samanikäistä seuraa. eikö heidän kanssaan voisi leikkiä enemmän. Käydä kyläs puolin ja toisin. Ei ainakaan tarvitsisi pelätä sairauksia niin helposti. Itse en laittaisi kerhoon jos olisi edes yksi leikkikamu naapuris.
Mut voithan kokeilla sitä kerhoa. Pääseehän sieltä pois jos se ei tunnukkaan hyvältä ajatukselta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.03.2007 klo 15:09 Haarahius kirjoitti:
Minun lapseni eivät ole pahemmin kerhoissa käyneet. Esikoinen kävi oisko ollu kuukauden kerhossa 2 kertaa viikos 4h kerrallaan. mut hänen mielestään 4h oli liikaa (se oli minimi aika)ja minusta oli väsyttävää odotella busseja ku ne ei osunut kohilleen ja kävellä pitkää ylämäkeä joten se jäi siihen. Laps oli silloin 4v. Nyt koht 5 vuotiaana ilmoitin hänet virikepaikalle. pari kertaa viikos 3h. Koska itse niin kovasti sinne halusi. Pihapiirissä ei ole yhtäkään lasta kenen kanssa leikkiä ja tottakai kaipaa niin hirveästi ikäistään seuraa. Itseäni pelottaa mahdolliset flunssat ym. Varsinkin tän kuopuksen kohdalla. et siis isompi tuo sairaudet myös tälle pienemmälle.
Mut ap sullahan on siin pihal samanikäistä seuraa. eikö heidän kanssaan voisi leikkiä enemmän. Käydä kyläs puolin ja toisin. Ei ainakaan tarvitsisi pelätä sairauksia niin helposti. Itse en laittaisi kerhoon jos olisi edes yksi leikkikamu naapuris.
Mut voithan kokeilla sitä kerhoa. Pääseehän sieltä pois jos se ei tunnukkaan hyvältä ajatukselta.

Täytin netissä jo päivähoitolomakkeen siitä osapäivähoidosta, että jos vaikka poika kolmisen tuntia olisi leikkimässä. Se hoitopaikka ois tässä 200m päässä ja sen johtajalta jo kyselin, että ottavatko lisää lapsia ja kuulemma kyllä ottavat =)
Tässä pihapiirissä tosiaan on ne lapset, mutta se vanhampi (poika) käy osapäivähoidossa ja se tyttökin on harvoin ulkona. Lisäksi meillä on täysin eri päivärytmi, kuin heillä (meillä muksut nukahtaa viim.20.00, he voivat ulkoilla vielä siihen aikaan). Siitä ei ole paljonkaan aikaa, kun äiti ja tyttö olivat meillä kylässä, mutta kutsua sinne emme ole saaneet emmekä tietenkään viitsi tunkeilla.

Yhteistyössä