Onko täällä 4-vuotiaiden TYTTÖJEN äitejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolissaan

Vieras
Kertokaa vähän tytöistänne. Olen miettinyt, että onko omat välini tyttööni liian etäiset :( Tyttö viihtyy paljon yksinään, rakastaa kuuntelusatuja joiden parissa saattaa itsekseen istua useamman tunnin. On kyllä puhelias ja kiinnostunuit pienemmistä sisaruksistaankin, mutta viihtyy paljon enemmän yksinään kuin muut lapseni. Välillä tuntuu etten oikein saa kontaktia häneen. On aika vakava lapsi.

Mitä teidän samanikäiset tykkäävät leikkiä? Kuvailkaa heidän leikkejään ja sosiaalisuuttaan. Kuinka "riiippuvaisia" he ovat teistä äideistä? leikkivätkö paljon yksinään ja ovatko omatoimisia?

Meillä sitten taas aivan päinvastainen lapsi. Ei haluaisi koskaan leikkiä yksin. On ollut aina kotihoidossa. Värittääkään ei haluaisi yksin vaan pitäisi saada joku seuraksi. Usein väritelläänkin sitten yhdessä, kuunnellaan musiikkia, tanssitaan ja lauletaan :) Mieheni sitten taas enemmänkin leikkii tytön kanssa ( minä en oikein taida osata leikkiä ). He rakentavat legoilla, leikkivät lääkäriä, piilosta jne.

Tykkää osallistua ruoan laittoon ( voisit varmaan pyytää häntä sellaisiin touhuihin mukaan? :) ), leipomiseen, tykkää askarrella, laulaa ja tanssia, leikkiä legoilla ja pukeutua ( roolileikkejä! ).
Onko tytöllä kavereita? Leikkiikö heidän kanssaan?

Meillä heinäkuussa 4 vee.Hän on aika äidin tyttö,olen ollut kotona hänen kanssaan koko hänen ikänsä.Pikkuveljen kanssa leikkii paljon mutta toisinaan pyytää että pääsee yläkertaan leikkimään ihan yksin.Ja mielikuvitusleikkejä on kovasti paljon.

Puhuu liki taukoamatta kyllä!!
Itte kausi on tullut taas vahvempana jotein on kovasti omatoiminen!

Lapset on erilaisia,ei tuo musta hälyyttävältä kuulosta.

on tytöllä pk:ssa kavereita, yksi oikein hyvä "bestis" jonka kanssa leikkii. Tulee kuulemma toimeen kaikkien kanssa.
Olen yrittänyt saada tyttöä mukaan ruoanlaittoon jne mutta ei ole kiinnostunut. Kaikista mieluiten se kiskoisi vaatteita alas vaatekaapeista ja sovittelisi niitä päällensä :)

Meillä on alkanut prinsessakausi. Ihannoi kaikkea prinsessajuttuja. Eläinleikit on myös pop. Isosiskon kanssa leikkivät kissoja, koiria, heppoja jne. Lautapelit myös kiinnostaa kovin. Välillä viihtyy yksinkin leikkien, mutta monesti kaipaa kyllä leikkikaveria. Omatoimisuus on vähän niin ja näin. Halutessaan on, mutta usein yrittää saada palveluksia.

Yhteistyössä