T
tiripii
Vieras
Siskollani ja minulla molemmilla on lapsia, hänellä poikia ja minulla tyttöjä. vauva-aikana ei ollut mitään ongelmaa vaatteiden kierrättämisessä, mutta nyt kun lapset jo koululaisia, niin vaatteet eivät enää kelpaa. siis siskoni antoi minulle lastensa vanhat vaatteet. veljelläni on tyttö ja poika, ja luonnollisesti kaikki poikavaatteet menevät nyt hänelle. mutta he eivät sitten kierrätäkään tyttönsä vaatteita meille, vaan laittavat kaikki kirpparille / huutonettiin. eivät edes tarjoa meille, voisin hyvin maksaakin vaatteista kohtuudella. ja sitten laittavat vielä ne poikavaatteetkin sinne kirppikselle. mä olen laittanut ne saamani vaatteet eteenpäin ystäville joilla pienempiä lapsia. onko se nyt oikein tehdä bisnestä saaduilla vaatteilla? siskolleni en ole "uskaltanut" mainita asiasta. pitäisikö? siskollani tosin ei ole puutetta rahasta ja on monesti sanonutkin, että on vaan tyytyväinen kun saa kaappiin tilaa. Mua vähän harmittaa se, että mä saan sit metsästää omille lapsille kirppareilta vaatetta ja veljentytöltä jää juuri sitä kokoa mitä tarvittaisiin pieneksi. Joskus olen sanonut että saa tarjota minullekin niitä vaatteita, mutta kun minulta eivät kehtaa pyytää niin kovia hintoja kuin jossain huutonetissä ja ei niitä vaatteita sit ikinä ole tarjottu. ainiin, saadaan aina nyppyiset sukkahousut ja alusvaatteet. Nyt saa sanoa että mä valitan aivan turhasta, taitaa olla mulla se aika kuusta.