onko tää sitä kuuluisaa uusavuttomuutta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyvää joulua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hyvää joulua

Vieras
vai tietämättömyyttä? laiskuutta? tyhmyyttä? mitä?

oon katellut kaupassa kun ihmiset ostaa valmiiksi paistettuja kinkkuja,rosollit,laatikot,kaikki valmiina...eikö enää osata vai viititä tehdä itse?onhan se pirun vaikeeta keittää porkkanat ja pilkkoa,siihen rosolliin siis.
laatikoita ei vaivauduta tekeen,kun "saarioisten äidit tekee" -p***aa! ja sitä te sitte syötte jouluna,juhlana? lämmitätte niitä hirveissä alumiinifolio vuoissa ne laatikonne ja vietätte juhlaa?
harva tietää myöskään joulun kalapöydästä,saati juustotarjoiluista... ai ette tykkää? tuskimpa olette edes maistaneet! 99% ihmisillä syödään jouluna eineksiä. kun ei viititä kun valmiinakin saa. just sitä sontaa. ja sitä te syötte.

Viime jouluksi tein kaiken itse. Ja vieläkin niitä on jemmassa. Tänä jouluna en vaivaudu, kun ei ne näköjään meidän perheelle maistu ;) vain saarioisten lanttulaatikon ostin, saapa nähdä syökö sitäkään kukaan.

moni haluaa varmaan päästä helpolla. Jos normaalistikin syö paljon eineksiä ja valmisruokia, ei varmaan tunnu mitenkään mauttomilta ne Saarioisten laatikot. Minä teen itse muuten paitsi en maksalaatikkoa.

Haluatko ap tappelun aikaiseksi kun noin kiukkuisesti asian esitit?

:hug: kaikilla kun ei ole aikaa viettää viikkoa keittiössä ennen joulua... Toiseksi, itse kun vietän joulun yksin, niin ei ole mitään järkeä ostaa 10 kilon kinkkua ja tehdä julmetun isoja annoksia laatikoita. Onks muuten pakko syödä rosollia jos ei taho...? :whistle:

Koska ei haluta stressata :xmas:
Ei oo idea raataa hulluna ennen joulua ja sitten kiukutella masentunena ja ihan pohjaan palaneena joulu. Tärkeämpää on yhdessä olo, kun se mitä syödään.
Juustotarjotin, eli juustot, nyt kai jokatapuksessa ostetaan kaupasta, vai miten sitä juustoa tehdään ite? Tarjottimelle pelkkää piimäjuustoa ja kutunjuustoa vai??

Mitäs se sua kaivelee mitä muut syö?
Meillä ei kukaan syö mitään laatikoita, ei tykätä (juu, maistettu on tarpeeksi!). Kalapöytää ei tule koska mies on pahasti allerginen kalalle. Juustotarjoilu... no miten se nyt jouluun liittyy?
Meillä paistetaan kinkku, tehdään karjalanpaistia ja karjalanpiirakat ostetaan valmiina kaupasta. Ja ihan kivasti menee joulu, hyvää joulua sullekin! ( löysää tonttulakkia vähän)

hyvää joulua sullekin!ja kysymys kuuluu,mistä lähtien se on ollut sinun pään särky mitä toiset joulu pöydässä syö,pitäisikö tutkia vaan sitä omaa napaa:)

Olen puolestani seurannut ja kuunnellut näitä täydellisiä emäntiä, jotka tekevät kaiken itse, sillä vain sehän on kyllin hyvää!! Sitten ollaan mainostamassa kaikille kuinka on kiire, joulustressi painaa jne. Meillä anoppi tekee laatikot ihan omasta halustaan, jollei tekisi, ostaisin valmiina. Katson joulun odotuksessa arvokkaammaksi lasten kanssa yhdessäolon ja ajan antamisen heille. Kun lapset ovat vanhempia ,ehkä voisin tehdä itse. Ja ne saarioiset voi siirtää kauniisiin vuokiinkin.

Ei uusavuttomuutta vaan käytännöllisyyttä. Tosin meillä ei lämmitellä edes Saarioisten laatikoita. Laatikot ei oo missään muodossa hyvää ruokaa, joten tehdään kunnollista hyvää ruokaa josta tulee oikea juhlan tuntu. :saint:

Aina tehtiin kaikki porukalla ite (syödään vanhemmilla). Kauhee vouhotus ja stressi. Nyt 2 jouluna ollut valmiit tuotteet ja on paljon rennompaa ja jä enemmän aikaa yhdessä oloon ja lasten kanssakin kerkeää touhuamaan enemmän ja tekemään pipareita ja leikkimän ja peuhaamaan kun ei tarvii hikihatussa keittiössä huhkia!
Ruoka on silti hyvää kun sen hyvässä ja rennossa seurassa syö!!

Mää en jaksa itteäni tappaa ja joulumieltäni pilata järjettömällä kokkaamisella. Tehdään ite, mitä osataan ja viittitään, muut ostetaan. Ja laatikoita meillä ei syö kukaan, joten miksi niitä pitäs tehdä... Rosolliki on aika karmeaa, joten sitäkään meillä ei ole, eikä tule. =)

Mitäs muuten se sit on, kun itse tehdyt laatikot tehdään niihin alumiinivuokiin? Mä nääs ostin vuokia kun piti peruna- ja lanttulaatikko tehdä, mut se nyt tais jäädä. Osit alumiinivuoat ihan siksi, kun minusta on nätimpää, että kaikki on samanlaisissa alumiinivuoissa, joiden ympärille voi vaikka kietoan kauniin jouluisen nauhan, kun että ne olis kaikki erilaisissa ja erivärisissä vuoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja hyvää joulua:

oon katellut kaupassa kun ihmiset ostaa valmiiksi paistettuja kinkkuja,rosollit,laatikot,kaikki valmiina...eikö enää osata vai viititä tehdä itse?onhan se pirun vaikeeta keittää porkkanat ja pilkkoa,siihen rosolliin siis.
laatikoita ei vaivauduta tekeen,kun "saarioisten äidit tekee" -p***aa! ja sitä te sitte syötte jouluna,juhlana? lämmitätte niitä hirveissä alumiinifolio vuoissa ne laatikonne ja vietätte juhlaa?
harva tietää myöskään joulun kalapöydästä,saati juustotarjoiluista... ai ette tykkää? tuskimpa olette edes maistaneet! 99% ihmisillä syödään jouluna eineksiä. kun ei viititä kun valmiinakin saa. just sitä sontaa. ja sitä te syötte.

No jaa, asiastahan voidaan olla montaa mieltä... Meillä ei juurikaan käytetä eineksiä, paitsi joskus maksalaatikkoa, mutta silti joululaatikot ostan aina valmiina kaupasta. En tykkää yhtään itse tehdystä perunalaatikosta mutta saarioisten laatikko on hyvää... Ja meillä menee niin vähän laatikoita jouluna ettei ole hirveästi järkeä alkaa niitä itellä väsäämään. Eikä se ole kiinni siitä ettenkö osaisi, olen tehnyt laatikot ite silloin kun asuin vielä vanhempieni luona!

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
aika pitkälti oon samaa mieltä sun kanssa, mutta sitä ei paskasta tehä. ajattelin korjata...

:laugh: :laugh:
mut siis aika pitkälti olen samaa mieltä mäkin.. meillä syödään itsetehtyjä ja jouluna ei ole sellaisia ruokia mitä ei tykätä syödä =) eli pakkopullaimellettyä perunalaatikkoa ei ole,kun ei meillä siitä kukaan pidä =)

Alkuperäinen kirjoittaja hyvää joulua:

Aivan. Niin on tullut tehtyä usein. viime jouluna ostin joulumarkkinoilta kotitekoista ja tänä jouluna olen tehnyt itse. Toisaalta en välttämättä edes huomaa eroa kaupan laatikkooon.

Juustoja on ja pidämme koko perhe juustoista.
Kalaa on vain sellainen valmis pakkaus, pieni, suolalohta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sanot sonnaksi ruokaa??ajattelehan ihmisiä millä ei ole ruoan murustakaan!häpeä!!

Niinpä! Ensimmäisenä tuli mieleeni juuri tämä ja seuraavaksi se, että on myös ihmisiä, jotka ovat niin väsyneitä etteivät jaksa laittaa ruokaa...siinäkin kohtaa on mahtavaa, että on olemassa valmisruokia!

Ap, vedä vain itsesi piippuun ja äkäile jouluna väsyneenä, ruuan takia. Minä en viitsi. Kinkun toki paistan itse mutta kaikki muut ostan valmiina.
Mies leipoo piparit ja tortut lasten kanssa, ja minä tein satsin pikkuleipiä.
Yllätyt ehkä, meidän pöydästä löytyy myös kalaa, lipeäkalaa myöten.

Meillä vain minä pidän laatikoista, muut syövät niitä pitkin hampain, joten ostan laatikot (en näe tuntikausia vaivaa vain itseni vuoksi). Sen sijaan leivon, teen salaatteja, ruotsalaistyyliin lihapullia, karjalanpaistia, jälkiruokia, kaloja itse, ihan tekemisen ilosta ja siksi kun todella itsetehty maistuu paremmalta. Eineksiä käytän muuten harvoin, suosin lähiruokaa ja leivon leivät useimmiten itse.
Jokainen tavallaan. Ärsyttävää hyökätä noin.

Kukin taplaa tyylillään.
Minä paistan kinkun ja teen rosollin ite.Porkkanalaatikko ite,muita kun meillä ei tykätä syödä.Tietyt on ite valmistettuna "parempia" ja sillä tavalla pääsee tunnelmaan.Lapset otan mukaan valmisteluihin,näin ei ole se aika heiltä pois.

Yhteistyössä