Onko tää rakkautta?Mistä senkin tietää??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HH
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HH

Vieras
Ollaan oltu yhdessä 21vuotta ja neljä lasta.Tyytyväisiä elämään. Mietin vaan että onko tää rakkautta vai mitä?Ei suurempia konflikteja ole,vaikka opiskelut, työttömyydet ym koettu yhdessä.Seksi sujuu,puhumme asioista jonkun verran ja ollaan hyvin erillaisia luonteelta.....Mietinpähän mitenkähän mekin ollaan näin kauan oltu yhdesää?Perustuuko tää rakkauteen vai mihin?

Eli onko tarpeen eritellä? Rakkaudella on monta nimeä, sanotaan. Kiintymys, tottumus, kaipaus... Kuulostaa siltä, että elämänne on mallillaan - jos arki sujuu, niin eikö se sitten ole rakkautta? Eri asia jos miettisit vähä väliä jaksanko tätä...

Osittain varmaan siihen tottumukseen. Onhan se suuri hurma ja uutuudenviehätys mennyt jo ajat sitten mutta nyt pitääkin miettiä miten sitä liekkiä saa puhallettua yhä suurempaan liekkiin ettei kaikki ole tasapaksua ja yhtä rutiinia. Kyllä se rakkaus teidät myös yhdessä pitää vaikkei se enää niin palavalta saata tuntuakaan kuin alkuaikoina.

Alkuperäinen kirjoittaja Miksi mietit?:
Eli onko tarpeen eritellä? Rakkaudella on monta nimeä, sanotaan. Kiintymys, tottumus, kaipaus... Kuulostaa siltä, että elämänne on mallillaan - jos arki sujuu, niin eikö se sitten ole rakkautta? Eri asia jos miettisit vähä väliä jaksanko tätä...

En mieti tuota jaksamista parisuhteen kohdalta koskaa.Ajoittain kyllä arjen pyöritämisen kannalta muuten, lapsilla harratsekuskauksia 8 eri harrastukseen ja välimatkat pitkiä...

rakastamista. tuskin suurta kiihkoa on koskaan noin pitkän ajan jälkeen. rakkaus voi kehittyy vähitellenkin ja on sekin rakkautta jos tuntee syvää kiintymystä toista kohtaan. mun mielestä seksi on asia, joka erottaa romanttisen rakkaussuhteen muista rakkaussuhteista. olethan kiintynyt ystäviin, sisaruksiin ja muihinki läheisiin ihmisiin. mun mielestä seksi vois olla jopa avainkysymys tässä. halua ei tunneta tottumuksen vuoksi. jos toinen jaksaa edes jotenkin sytyttää vielä, on pakko olla rakkauttakin.

Alkuperäinen kirjoittaja tähtihedelmä:
rakastamista. tuskin suurta kiihkoa on koskaan noin pitkän ajan jälkeen. rakkaus voi kehittyy vähitellenkin ja on sekin rakkautta jos tuntee syvää kiintymystä toista kohtaan. mun mielestä seksi on asia, joka erottaa romanttisen rakkaussuhteen muista rakkaussuhteista. olethan kiintynyt ystäviin, sisaruksiin ja muihinki läheisiin ihmisiin. mun mielestä seksi vois olla jopa avainkysymys tässä. halua ei tunneta tottumuksen vuoksi. jos toinen jaksaa edes jotenkin sytyttää vielä, on pakko olla rakkauttakin.

Kuullosti kivalle.Kiitti.

Sitä vaan tottuu toiseen, on sulautunut vuosien saatossa toiseen kiinni kuin sulanut steariini. Ei kaipaa parempaa kun kaikki on tässä: miehessä johon alunperin rakastuit, joka on lastesi isä ja varmasti myös paras ystäväsi. Teillä on 21 vuotta yhteistä kirjoitettua tarinaa jota ei voi pyyhkiä pois kuolemakaan.

Lyhennettynä: Teillä on sama sydän, mutta eri elämät ja se on tärkeää jos aikoo toisen ihmisen kanssa elää loppuelämän.

Alkuperäinen kirjoittaja HH:
Alkuperäinen kirjoittaja tähtihedelmä:

Kuullosti kivalle.Kiitti.

Samaa mieltä tähtihedelmän kanssa. Jos seksi yhä sujuu eikä arki töki, niin rakkautta varmaan - eri asia kuin rakastuminen, pakko sanoa että onneksi. Hieman samaa itsellä, 18v kun mentiin kihloihin ja 15v naimisissa. Aika usein mietin, kuinka erilaisia ollaan. Silti vällyjen alla on mukavaa ja kyllä tässä muutakin on, vaikka välillä keittää ja rajusti. Ennen kaikkea - ilman tätä ei olisi näitä maailman ihanimpia lapsia. Rakkautta varmaan...

kyllä, te rakastatte toisianne, kuules ehkä enemmänkin kuin ne jotka olleet yhdessä pari vuotta ja ovat ihan kiinni toisissaan
pitkän ajan jälkeen se rakkaus on tiukempaa, se nyt on vain erilaista

Yhteistyössä