Onko tää nyt sitä uhmaikää??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Häirikkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Häirikkö

Vieras
Pojalla ikää 1v9kk, ja elämä tuntuu olevan rankkaa. Itkua parkua jatkuvaa, mikään ei käy. Kaikki lelut on tyhmiä, niitä heitellään huudon kanssa. Syliin ei tulla kun kiukuttaa, vaan siitä kiemurrellaan pois ja jatketaan huutoa lattialla ja samalla potkitaan tyhjää tai hakataan jalkoja lattiaan.

Roikutaan äidin lahkeessa koko ajan; ruokaa laittaessa yritetään saada äiti työnnettyä pois hellan äärestä. Kun äiti ottaa syliin ja pojan katsomaan ruuanlaittoa, ei sekään ole hyvä.

Leikit on ihan tyhmiä. Ei auta vaikka istutaan lattialla ja kokeillaan joka lelua vuorotelleen. Paljon kivempaa on huutaa ja maata lattialla.

Ni tämäkö on nyt sitten sitä uhmaikää? Kun ei meidän esikoisella oo ikinä mitään vastaavaa ollu, ja nyt täällä isi ja äiti on vähän että :o

No, meidän tytöllä 1v4kk on ajoittain tismalleen yhtä vaikeaa!! Ihan parin viikkoa sitten alkoi. Aikaisemmin aina nauravainen ja iloinen tyttö ja nyt jos ei saa tahtoaan läpi, niin huudoksi menee! Ei kunnon itkua, vaan semmoista huutoa ja selällään maaten...

Ei kai se sen kummempaa uhmaa tarvii olla...lapset nyt vaan on semmosia. Tai sit meillä on ollu esikoisella uhma 1-vuotiaasta asti ja kuopuskin tai samoja aikoja alottaa ton uhmailun...

Lapset kiukkuaa ja kokeilee vanhempiaan ja rajojaan aika-ajoin. En mä ainakaan (enää) luokittele millon meillä on uhmakausi ja millon joku muutenvaankiukutellaan-kausi...

Alkuperäinen kirjoittaja Kohtalotoveri:
No, meidän tytöllä 1v4kk on ajoittain tismalleen yhtä vaikeaa!! Ihan parin viikkoa sitten alkoi. Aikaisemmin aina nauravainen ja iloinen tyttö ja nyt jos ei saa tahtoaan läpi, niin huudoksi menee! Ei kunnon itkua, vaan semmoista huutoa ja selällään maaten...

meillä myös neiti 1v4kk ja ihan samanlaista. Meidän esikoisella ei ole myöskään ollut tuollaista käytöstä kuin kuopuksella nyt. Ollaan oltu hiukan ihmeissään, kun neiti heittäytyy lattialle ja huutaa ja potkii. Meidän 3v poika ei ole heittäytynyt lattialle ikinä.

Alkuperäinen kirjoittaja tuu-tikki2:
Ei kai se sen kummempaa uhmaa tarvii olla...lapset nyt vaan on semmosia. Tai sit meillä on ollu esikoisella uhma 1-vuotiaasta asti ja kuopuskin tai samoja aikoja alottaa ton uhmailun...

Lapset kiukkuaa ja kokeilee vanhempiaan ja rajojaan aika-ajoin. En mä ainakaan (enää) luokittele millon meillä on uhmakausi ja millon joku muutenvaankiukutellaan-kausi...

Sepä just, kun ei meillä esikoisella ole ikinä ollut mitään vastaavaa. Kuullut olen vaan aina uhmaiästä yms. mutta nyt se tais tulla ihan käytännössäkin eteen. Ja just että kaksvuotiailla tulee joku uhma.

Alkuperäinen kirjoittaja Häirikkö:

Sepä just, kun ei meillä esikoisella ole ikinä ollut mitään vastaavaa. Kuullut olen vaan aina uhmaiästä yms. mutta nyt se tais tulla ihan käytännössäkin eteen. Ja just että kaksvuotiailla tulee joku uhma.
No sepä se just, lapset on erilaisia, jopa saman perheen lapset :)

Alkuperäinen kirjoittaja vanha pieru:
Alkuperäinen kirjoittaja Häirikkö:

No sepä se just, lapset on erilaisia, jopa saman perheen lapset :)

Tiedän :)

Yhteistyössä