Onko tää normaalia asumisen jälkeä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras

Asumme vuokralla, vajaa vuos tässä tulee asuttua. Asunto ei ole vanha, 5 vuotta sitten rakennettu mutta laatu on mitä on.

Lasten makuuhuoneessa on ovi aivan seinän vieressä, väliseinän siis, ja se on ihan kelvoton seinä. Eräänä päivänä olin laulamassa lapsille iltalaulua, ja nojasin kevyesti oveen (ja kun joku kuitenkin kysyy, niin ei, en ole ole erityisen lihava ihminen, painoa minulla on noin 62 kiloa enkä nojannut oveen koko painollani). Oven kahvassa ollut muovinen stoppari tms painui seinän sisään, ja teki siihen siis sellaisen n. 5 senttisen reiän. Seinä on ontto, joten se näkyy hyvin.

Onko tuo normaalia asumisen jälkeä, ottaen huomioon todella huonon laadun, vai pitääkö meidän ihan tosissaan korvata tuollainen paskalla laadulla tehty kipsiseinä, jos menee kuminen stoppari läpi kuin ei mitään?

ei kai se sentään kipsiseinä ole :o mielestäni tuo on silkka vahinko jota ei tarvi korvata, kannattaa kyllä kysyä ihan asiasta.. meillä kaatui aikoinaan vuokra-asunnossa kirjahyllyn osa päin vessan ovea, johon tuli nyrkin kokoinen reikä, soitin saman tien vuokran antajalle ja selitin tilanteen, oli sitä mieltä että ei tarvi korvata. Muistelen tosin että jokunen purkki kittiä haettiin, voisko olla ratkaisu teillekin?

ei tosiaankaan vanhoista paska-asunnoista voi pyytää korvauksia, ei se voi olla uuden veroisessa kunnossa! tyhmää maksaa, ei ne voi sitä vaatii.. voihan ne kysellä, mut ei tarvrii maksaa.

onko tapetti vai maaliseinä? jos maali, ni mä ostaisin kittiä, löisin siihen kittiä päälle + maalia, enkä puhus mitään (näin kerran tein ku irtos juuriki sinitarran jäljiltä palanen kipsiseinää.. eikä ole jälkikäteen mitään kuulunu

Alkuperäinen kirjoittaja nti Dina:
ei kai se sentään kipsiseinä ole :o mielestäni tuo on silkka vahinko jota ei tarvi korvata, kannattaa kyllä kysyä ihan asiasta.. meillä kaatui aikoinaan vuokra-asunnossa kirjahyllyn osa päin vessan ovea, johon tuli nyrkin kokoinen reikä, soitin saman tien vuokran antajalle ja selitin tilanteen, oli sitä mieltä että ei tarvi korvata. Muistelen tosin että jokunen purkki kittiä haettiin, voisko olla ratkaisu teillekin?

On se, seinärakenne on ontto, siinä on koolaukset ja jotain kipsilevyä, todella ohut levy, jonka päällä tapetti. Siitä sais nyrkin läpi työntämällä.

Luultavasti paikkaan sen vaan itse. Mutta en ymmärrä, että miten tässä talossa mikään on voinut mennä rakennustarkastajalle läpi :o

Alkuperäinen kirjoittaja miisu:
Sen voi varmaan helposti peittää jollain. Ei ole kyllä ihan normaalia kulumista, kun on kuitenkin kolo seinässä.

No eikö talon pitäis olla sen laatuinen, että siellä voi normaalisti asua? Eihän normaalista seinästä mee edes tollanen kumitulppa läpi, se siis mikä laitetaan ovenkahvaan ettei se tekis jälkeä seinää... jos oliskin ollut pelkkä kahva, niin kulma olis ollut sellainen ettei olis ylettänyt rikkomaan seinää. (Ja ei, me ei olla sitä tulppaa laitettu).

Täällä on järjestään esim kaikkien kaappien saranat paskana, jouduin jo vaihtaan ovien puolisuutta kun kaappien lastulevyt on paskana niin ettei sarana pysy kiinni. Ja täällä on asunut vain perhe ennen meitä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja miisu:
Sen voi varmaan helposti peittää jollain. Ei ole kyllä ihan normaalia kulumista, kun on kuitenkin kolo seinässä.

No eikö talon pitäis olla sen laatuinen, että siellä voi normaalisti asua? Eihän normaalista seinästä mee edes tollanen kumitulppa läpi, se siis mikä laitetaan ovenkahvaan ettei se tekis jälkeä seinää... jos oliskin ollut pelkkä kahva, niin kulma olis ollut sellainen ettei olis ylettänyt rikkomaan seinää. (Ja ei, me ei olla sitä tulppaa laitettu).

Täällä on järjestään esim kaikkien kaappien saranat paskana, jouduin jo vaihtaan ovien puolisuutta kun kaappien lastulevyt on paskana niin ettei sarana pysy kiinni. Ja täällä on asunut vain perhe ennen meitä.

tietääkö vuokrantantaja nuista vioista.. jos menisivät vielä takuuseen?? siis kylhän rakennuttajallakin on vastuu siitä, että rakenteet kestävät..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja nti Dina:

On se, seinärakenne on ontto, siinä on koolaukset ja jotain kipsilevyä, todella ohut levy, jonka päällä tapetti. Siitä sais nyrkin läpi työntämällä.

Luultavasti paikkaan sen vaan itse. Mutta en ymmärrä, että miten tässä talossa mikään on voinut mennä rakennustarkastajalle läpi :o

kittailet vaan ja hiot tasaiseksi. Kuullostaa hullulta jos tuo pitäis korvata, kun ei alkuunkaan ole tehty elämää kestäväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Osaava ihminen paikkaa sen näppärästi helposti, mutta se ei onnistu tumpeloilta

Näin kuten mä tein =)

Mites kun seinä on halkeillut, ihan kantava seinä, niin sitä tuskin tarvitsee korvata? :whistle: :D

No ei, ellet itse ole tahallisesti halkeamia aiheuttanut

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Osaava ihminen paikkaa sen näppärästi helposti, mutta se ei onnistu tumpeloilta

Näin kuten mä tein =)

Mites kun seinä on halkeillut, ihan kantava seinä, niin sitä tuskin tarvitsee korvata? :whistle: :D

No ei, ellet itse ole tahallisesti halkeamia aiheuttanut

Heh, ei olla :D
Talo rakennettu vanhan suon päälle ja rivari rakennettu hätiköiden, niin ei ihme jos seinätkin halkeilee :|

Yhteistyössä