Onko tää masennusta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raivo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Raivo

Vieras
Kertokaa mulle kokeneemmat onko tää sitä synnytyksen jälkeistä masennusta...?

Oon tosi helposti ärtyvä/itkevä nykyään. Mies saa mut raivon partaalle tosi helposti ja tuntuu välillä että haluaisin olla mieluummin yksin kuin "ärsyttävän miehen" kanssa.

Vauvaa rakastan yli kaiken, mutta olen kärsinyt huonommuuden tunteita mm. siitä että imetys ei onnistunut. Vauva ei suostunut imemään vaan huusi vain kun tissiä olisi pitänyt imeä. Tätä jatkui useamman kuukauden kunnes luovutin koko homman. Vieraat ihmiset neuvoineen ja yliaktiiviset anopit ärsyttää yli kaiken!!

Vauva on nyt puolivuotias. Itsetuntoni on täysin nollassa. Tunnen itseni rumaksi ja lihavaksi ja epäilen mieheni pettävän minua (ilman syytä.. kai??) Olen tosi mustasukkainen kun mies töllää muita naisia.

Ainut asia mikä pitää minut elävien kirjoissa on vauva. Hän saa minut nauramaan. Mikään muu ei juurikaan..

Lääkäri tarjosi masennuslääkettä. Onko se oikea ratkaisu tähän? Saako sillä itsetunnon takaisin ja huononmuudentunteet pois? Kävin keskustelemassa psykologilla pari kertaa, mut ei siitä mitään apua ollut :'(

uskoisin että masennuslääkkeistä olisi sinulle apua...ja jos et enää imetä niin on paljon vaihtoehtoja..
eihän ne lääkkeet pelkästään aina riitä ja kannattaakin miettiä mitkä asiat sinua masentaa...oletko saanut tarpeeksi tehdä asioita, jotka sinua kiinnostaa? onko teillä ystäviä? ystävyyssuhteet ehdottomia. eli tämmöisetkin asiat voivat vaikuttaa...
ite koin syvän masennuksen 2 vuotta sitten. ei siinä miehestä ollut apua, ite täytyi läpi käydä. voin sanoa kokemuksesta että meillä ainakin tuohon aikaan riideltiin kaikkein eniten. välillä tuntui että mies tahallaan hankki riitaa... mutta kyllä se aurinko paistaa vielä risukasaankin!!!!!!!!!! ja usko vaan, kun siitä toivut on teillä sitäkin ihanampaa!!!!!!! puhu avoimesti miehellesi tuntemuksistasi. myös mustasukkaisuudesta! itellä se oli kans vahvimpana! itsetunnon menetyksen lisäksi. kerro miehelle että olet "sairas" ja lukekaa masennuksesta selviyyneiden juttuja!!! niistä ainakin itse sain voimaa ja kokemuksia muilta, joita sitten pystyin itteeni vertaamaan.. vauva vie kuiteskin niin paljon sinusta aikaa/voimaa, että oma aika vähint 1x/vko olisi poikaa!!!!!!!!!!

minulla on aivan samat oireet kuin sinulla paitsi lisaksi minulla
on hirvea vasymys.alkoi jo heti synnytyksen jalkeen.vaavini on nyt melkein 11 kuukautta eika vielakaan tunnu menevan ohi. talla hetkella mieheni hoitaa vaavia kun itse olen liian vasy tekemaan mitaan. onko muilla kokemuksia tallaisesta vasymyksesta? onko tama masennusta vai voinko olla sairas? :(

Yhteistyössä