Onko tää ihan normaalia? (Imetys ja hikoilu)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Synnytyksen jälkeen hikoilin paljon. Sitä kesti muutaman viikon. Sitten se hikoilu väheni ja myös maidontulo väheni. Sain äidiltä vinkkejä miten maitoa tulee paremmin. Nyt reilu 2kk synnytyksestä maitoa tulee taas reilusti ja nyt oon alkanut taas hikoilla paljon. Nyt mietin johtuuko tosta imetyksestä.

Meillä on lapsi 8 kk, imetän ja hikoilen edelleen. Normaalisti kaipaan tähän vuodenaikaan yöllä paksumman peiton ja sukat jalkaan, etten palele. Nyt nukun ilman peittoa (Mies jo vaati paksumman peiton sänkyyn) ja ilman sukkia ja silti herään öisin hikimärkänä. Normaalia. Kiitä kuule onneasi, että ne 30 asteen helteet on ohi ja odota kylmää talvea, se on taivaallista!

Joo on normaalia. Mä aloin hikoilla jo odotusaikana. Nyt lapsi vuoden ja enää en hikoile, mutta ei kyllä ole kylmäkään kuten yleensä tähän aikaan vuodesta... ole odotusaikana työkavereilla kestämistä kun klikkailin valvomon ilmalämpöpumpun puhaltamaan jääkylmää ja istuin tyytyväisenä t-paidassa! :D

Alkuperäinen kirjoittaja kerro toinen imettäjä kanssa;24952102:
mitä vinkkejä sait , kun maitoa tuli enemmän

Pitää syödä enemmän, rasvaisempaa ruokaa, koska äidinmaito on jopa rasvaisempaa kuin punainen maito.
Juoda täytyy myös runsaasti ja sen olen muistanutkin.
Pitää myös nukkua tarpeeksi. Yöunet jäi mulla vähiin koska vauva oli itkuinen, mikä johtui nälästä. En heti tajunnut että maitoa ei tullut tarpeeksi. Nyt on käytössä myös lisämaito tarvittaessa.

Mä myös hikoilin loppuraskaudessa tosi paljon, mut se oli heinä-elokuuta ja tuntuu että nyt hikoilen vielä enemmän.

Yhteistyössä