Onko tää ahdistusta, masennusta vai paniikkia..vai mitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kertokaa kellä kokemusta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kertokaa kellä kokemusta

Vieras
Eli mulla särkee päätä koko ajan. Sellainen vihainen ilme kasvoilla koko ajan..tyyliin kulmat kurtussa. Puren hampaita usein yhteen ja sydän tykyttelee oudosti, usein jopa muljahtelee. Välillä ahdistaa hengitystä. Keskittymisvaikeuksia.... Esim. kirjoittaesssa pitää tavata päässä miten joku sana kirjoitetaan, ja kirjaimet menee sikin sokin kirjoittaessa(näppiksellä). Myös arkiaskareita tehdessä, huomaan että ajatus katkeaa tämän tästä, ja välillä tulee "black out", eli unohdin mitä olinkaan seuraavaksi tekemässä. Vaikea keskittyä kuuntelemaan muiden juttuja..en pysty kunnolla seuraamaan keskustelua. Sosiaalisissa tilanteissa menen ihan lukkoon...en uskalla oikein puhua, kun tuntuu että pää lyö tyhjää ja sisällä on todella hermostunut ja jännittynyt olo. Silmiin katosominen hankalaa. Puhe puuroutuu myös helposti sosiaalisissa tilanteissa. Mikään ei huvita ja jatkuvasti olen "kireä".
Huimausta, keinutusta ja epötodellista oloa usein :(
Siis kamalaa!!

Sinulla on sosiaalisten tilanteiden pelko tai yleinen ahdistuneisuus häiriö. Veikkaan jälkimmäistä... Ei välttämäti masennusta. Lueppa nuo:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Yleistynyt_ahdistuneisuush%C3%A4iri%C3%B6

ttp://therapiafennica.fi/wiki/index.php?title=Ahdistuneisuushäiriöt

Itse kärsin juuri tuosta, tuo laukesi vaikean elämäntilanteen takia =(

Ja lisäys... Minulla masennuslääkkeet pahensivat oloa. Kokeile ensi muut keinot ja vikana lääkkeet! Yritä päästä juttelemaan jonnekkin ja selvitä fyysinen puoli myös. Jos rahaa mene yksityiselle, siellä paljon parempi ja nopeampi palvelu =)

Juotko kahvia? Tai syötkö jotain piristäviä mielialalääkkeitä? Stimulantteja kun ovat niin aiheuttavat herkemmillä ihmisillä suurimpia osia noista vaivoista. Voihan se myös olla monen muun asian summa, mut jätä se kahvi (jos juot) ihan ekana väliin.

t:10v juomatta kahvia ja mulla loppui kaikki tuonkaltaiset oireet, tai jos ei kokonaan loppunut niin ainakin lieveni.

Mulla on noita oireita masentuneena ja ahdistuneena. Poden siis masentuneena myös ahdistusta.
Oireita pahentaa; unenpuute, tupakka, alkoholi, ja kofeiini. Kolme jälkimmäistä kannattaa lopettaa ( jos siis käyttää niitä ) uniongelmat sitten voi olla kinkkisempi juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja horuksen silmä:
Mulla on noita oireita masentuneena ja ahdistuneena. Poden siis masentuneena myös ahdistusta.
Oireita pahentaa; unenpuute, tupakka, alkoholi, ja kofeiini. Kolme jälkimmäistä kannattaa lopettaa ( jos siis käyttää niitä ) uniongelmat sitten voi olla kinkkisempi juttu.

Miten sulla on hoidettu noita oireita?

Yhteistyössä