Onko syytä tehdä LS ilmotus ?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PAAPER
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

PAAPER

Vieras
Meidän pihassa lapset 9-11vuotiaat huutavat ja leikkivät arki iltaisin 22.30 asti.
Kukaan ei saa lapsia hallintaan. Tai no lapsien vanhempia ei tavoiteta.
Lapsille on käyty useaan kertaan sanomassa, että pihassa ei tarvii huutaa enään siihen aikaan.
Tuolla pihalla ne kiljuu, ja huutaa. On oikein mukavaa yrittää itse nukkua, ja herätä aamuisin töihin.
Ensinnäkin, eikö tuon ikäiseten kuuluisi olla jo nukkumassa tuohon aikaan, jos aamulla on koulua?
Tai ainakin sisällä? vai eikö lapsilla mitään kotiintulo aikoja enään??

miten niin vanhempia ei tavoiteta. eivät ole kotona vai eivät avaa ovea? vai lapset ei suostu kertomaan missä asuvat?

Yhden pojan vanhemmat eivät ainakaan olleet kotona, ja noihin rappuihin ei päästy. Kun ei tiedetä ovikoodia, eikä noi pennut suostu kertoo.
Joo, siis tänään jos ne tossa vielä riehuu niin soitan poliisit.
Ensinnäkin noi heittää kaikki karkkiroskat tohon pihaan.. Kesällä ne sitten huutaa puoleen yöhön tuossa.
Muutamille vanhemmille on kesällä sanottu, mutta asenne oli "lapset on lapsia" O_o
JA siis sillinkun toi naapuri kävi valittaa vanahemmille, kello oli 23.00.
Ja pihan nuorin oli 5 vuotias.

Yhden pojan vanhemmat eivät ainakaan olleet kotona, ja noihin rappuihin ei päästy. Kun ei tiedetä ovikoodia, eikä noi pennut suostu kertoo.
Joo, siis tänään jos ne tossa vielä riehuu niin soitan poliisit.
Ensinnäkin noi heittää kaikki karkkiroskat tohon pihaan.. Kesällä ne sitten huutaa puoleen yöhön tuossa.
Muutamille vanhemmille on kesällä sanottu, mutta asenne oli "lapset on lapsia" O_o
JA siis sillinkun toi naapuri kävi valittaa vanahemmille, kello oli 23.00.
Ja pihan nuorin oli 5 vuotias.

no minusta jos vanhemmat ei oo kotona eikä lapsi oo selvästikään ite osannu huolehtia nukkumaanmenosta niin lastensuojeluilmoituksen voi tehdä.
kerrostalossa kai tulee hiljaisuus 22 tai 23? sen jälkeen ei saa pihallakaan metelöidä, joten silloin voi valittaa isännöitsijälle eikä vanhemmille

no minusta jos vanhemmat ei oo kotona eikä lapsi oo selvästikään ite osannu huolehtia nukkumaanmenosta niin lastensuojeluilmoituksen voi tehdä.
kerrostalossa kai tulee hiljaisuus 22 tai 23? sen jälkeen ei saa pihallakaan metelöidä, joten silloin voi valittaa isännöitsijälle eikä vanhemmille

Joo, ja noita lapsia on kyllä sellaset 8 kappaletta jokailta tossa.
En tosiaan tajua, mitä ne ulkoan tuohon aikaan....

me leikittiin aikonaan lapsina tohon aikaan vielä kesäiltaisin piiloa yms onneks kukaa ei ilmottanu lastensuojeluun:( kivaa oli

Onhan se nyt vähän eri asia leikkiä kesäiltana piilosta nätisti, kuin huutaa, kiljua ja roskata keskellä yötä.. Teillä oli varmaan vanhemmatkin tavoitettavissa silloin? Tässä kun ei vanhempiinkaan saada minkäänlaista yhteyttä...

Siis lapsoset leikkii omalla pihallaan, ja sua ärsyttää se? Milloin teillä alkaa hiljaisuus? Jos klo 23, niin ihan turhaan valitat. Jos taas klo 22, niin senkus soitat poliisin paikalle, tulee se ls-ilmo samalla tehtyä. Itse kuitenkin pitäisin pelkän ls-ilmon tekemistä tuossa tapauksessa lähinnä vittuiluna.

Itsekin leikin jo alle kouluikäisenä kesäisin 23 asti rivarimme pihalla naapurilasten kanssa, eikä meistä kukaan ollu mistään sossuperheestä vaan kivempaa keskiluokkaa. 11-vuotiaana kävin jo diskoissa.

ootko ihan varma iästä..? tuossa 11-13 iässä kun aletaan jo valvomaan hiukan myöhempään. jospa heillä alkaa koulu myöhemmin ja saavat siksi olla pihalla myöhempään..ja menevät iltapalalle ja nukkumaan suoraan? en kyllä huolestuisi kun niitä noin paljon.. se näyttää olevan vain heidän rytminsä..ja ilmeisesti noudattavat kuitenkin sääntöjän, kun yleensä hiljaisuus tulee 22 tai 23 aikaan.

lapset on lapsia ja pitävät ääntä. pitäskö vanhempien pitää lapsensa väkisin sisällä, jos ne nyt vähän huutavat ja sattuvat roskaamaan.. paremmin ne lapset uskoo jos itse sanot niille vaikka siitä roskaamisesta että siivoavat jälkensä.

Niin ja mikset itse sano lapsille että ei tartte huutaa, voisitteko yrittää leikkiä vähän hiljempaa? niin ainakin meidän pihoilla on sanottu ihan ystävällisesti lapsille ja jopa päikkäriaikaan, että voitteko leikkiä ja huutaa vähän kauempana tai pomputtaa sitä koripalloa vähän kauempanan kun ikkunan alla kun lassileevi nukkuu :D kyllä lapsetkin ymmärtävät aika paljon kuitenkin.. kimpassa vaan tyhmyys tiivistyy ja meteli suurenee helposti :)

Siis lapsoset leikkii omalla pihallaan, ja sua ärsyttää se? Milloin teillä alkaa hiljaisuus? Jos klo 23, niin ihan turhaan valitat. Jos taas klo 22, niin senkus soitat poliisin paikalle, tulee se ls-ilmo samalla tehtyä. Itse kuitenkin pitäisin pelkän ls-ilmon tekemistä tuossa tapauksessa lähinnä vittuiluna.

Itsekin leikin jo alle kouluikäisenä kesäisin 23 asti rivarimme pihalla naapurilasten kanssa, eikä meistä kukaan ollu mistään sossuperheestä vaan kivempaa keskiluokkaa. 11-vuotiaana kävin jo diskoissa.

Että, on ihan normaalia että kakarat huutaa ja kiljuu kerrostalon pihassa 22.00 jälkeen?
Nuorimmat noista on koulussa TOKALLA luokalla.
Joo, ja kyllä häiritsee kun ei saa itse nukuttua.
Ja siis MINÄ en ole ainut jota tuo ärsyttää.

[QUOTE="Miranda83";23156832]ootko ihan varma iästä..? tuossa 11-13 iässä kun aletaan jo valvomaan hiukan myöhempään. jospa heillä alkaa koulu myöhemmin ja saavat siksi olla pihalla myöhempään..ja menevät iltapalalle ja nukkumaan suoraan? en kyllä huolestuisi kun niitä noin paljon.. se näyttää olevan vain heidän rytminsä..ja ilmeisesti noudattavat kuitenkin sääntöjän, kun yleensä hiljaisuus tulee 22 tai 23 aikaan.

lapset on lapsia ja pitävät ääntä. pitäskö vanhempien pitää lapsensa väkisin sisällä, jos ne nyt vähän huutavat ja sattuvat roskaamaan.. paremmin ne lapset uskoo jos itse sanot niille vaikka siitä roskaamisesta että siivoavat jälkensä.[/QUOTE]

Joo, olen iästä aivan varma. KAikki noista ipanoista on samalla ala-asteella missä mun lapsi oli. Hiljaisuus alkaa 22.00 tossa pihassa.
JA on käsketty leikkiä hiljempaa, mutta ei auta.
Joka tapauksessa, isännöitsijä on nyt puuttunut asiaan jo. Sain juuri äsken tietää. Noi lapset juoksee ja huutaa myös tuossa naapurirapussa ilta kymmeneen asti. Ja se on sit ihan normaalia vai?????????

Onhan se nyt vähän eri asia leikkiä kesäiltana piilosta nätisti, kuin huutaa, kiljua ja roskata keskellä yötä.. Teillä oli varmaan vanhemmatkin tavoitettavissa silloin? Tässä kun ei vanhempiinkaan saada minkäänlaista yhteyttä...

Tosiaan meijän talon se, luottamusmies on yrittäny otaa vanhempiin yhteyttä.
Tuon nuorimman lapsen kumpikaan vanhempi ei ollut kotona kello 22.00 jälkeen.
tälläkin hetkellä ne juoksee ja kiljuu tossa pihassa. JA ne kiljuu niin lujaa, ettei töllöstä kuule mitään.
On tervettä, että lapset leikkii mutta jotain rajaa. Kyllä mulle opetettiin, että ettei tarvitse karjua yms..
Niin, ja siis esim kesällä noi lapset ei oo päivällä ollenkaan tossa. Ne tulee tohon pihaan vasta illalla,

Eilen illalla naapurin täti soitti poliisin paikalle. Huuto jatkui pihassa sinne 23.00 asti.
Yhden lapsen vanhemmat tavoitettiin, ja hän olikin umpi tunnellissa.
En tiedä miten asiat eteni, mutta 3 noista sisarruksia, joista nuorin juuri täyttäynyt 7vuotta =O
Vanhin 12-vuotta.
Ja joku näistä muista oli kuulemma heillä yökylässä. En tiedä miten asialle nyt tehdään, mutta toivon, että noiden lapsien vanhemmat vaikka pikkasen ottais aivoja käteen...

[QUOTE="Vieras";23164556]On syytä tehdä ls-ilmoitus, ehdottomasti.[/QUOTE]

Mä aattelin, että olen tiukkis, koska ajattelen samallalailla.mutta vaikka noi kaikki ois 11.vee, niin mitä ne tekee ulkona 22.00 jälkeen?
Ei ne koulun diskotkaan ysiä myöhempään kestä..
Eipä tarvii ihmetellä miks ollaan koulussa väsyneitä ja sielät myöhässä, jos ulkona hypitään yöhön asti.

no soitappa seuraavan kerran poliisi paikalle, lähtee lastensuojeluun ilmoitus automaattisesti..

Ei lähde, jos asut Helsingissä. Meidän pihalla jatkuvasti varhaisteinit aiheuttavat ongelmia, ja olen useampaan kertaan soittanut poliisit paikalle. Usein sanovat jo hälytyskeskuksessa, että ei ole vapaita yksiköitä tuollaiseen, ja joskus harvoin kun poliisi on tullut paikalle, lapsia on lähinnä naurattanut tilanne ja ovat olleet innoissaan, kun tapahtuu jotain jännää.

[QUOTE="Miranda83";23156832]

lapset on lapsia ja pitävät ääntä. pitäskö vanhempien pitää lapsensa väkisin sisällä, jos ne nyt vähän huutavat ja sattuvat roskaamaan.. paremmin ne lapset uskoo jos itse sanot niille vaikka siitä roskaamisesta että siivoavat jälkensä.[/QUOTE]

Ei mutta vanhemmat voisivat opettaa lapsensa kunnioittamaan toisia ihmisiä ja toisten omaisuutta siinä määrin, että eivät kohtuuttomasti huuda etenkään ilta-aikaan ja roskaa pihalle.
Ja ainakin meillä kun menee pihalla meuhkaaville ja sotkeville lapsille jotain sanomaan, niin vastauksena on lähes poikkeuksetta sitä "haista vittu"-tyyppistä vastausta.

Eilen illalla naapurin täti soitti poliisin paikalle. Huuto jatkui pihassa sinne 23.00 asti.
Yhden lapsen vanhemmat tavoitettiin, ja hän olikin umpi tunnellissa.
En tiedä miten asiat eteni, mutta 3 noista sisarruksia, joista nuorin juuri täyttäynyt 7vuotta =O
Vanhin 12-vuotta.
Ja joku näistä muista oli kuulemma heillä yökylässä. En tiedä miten asialle nyt tehdään, mutta toivon, että noiden lapsien vanhemmat vaikka pikkasen ottais aivoja käteen...

No mitä sinä enää pohdit ls-ilmoitusasiaa. Poliisit ovat sen jo automaattisesti tehneet, jos heidät on paikalle kutsuttu.

[QUOTE="minä";23164733]No mitä sinä enää pohdit ls-ilmoitusasiaa. Poliisit ovat sen jo automaattisesti tehneet, jos heidät on paikalle kutsuttu.[/QUOTE]

Aloittaja pohti asiaa EILEN iltapäivällä, ennen illan tapahtumia + poliisia.