Onko syytä olla huolissaan, kun lapsi ei vielä syö itse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mammatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mammatti

Vieras
Kun ikää on nyt vähän reilu 1v4kk eikä lapsi vieläkään syö itse, muutakuin sormilla. Haarukkaa ja lusikkaa ei siis oikein hallitse, ruoka ei pysy välineessä joten lapsi turhautuu ja alkaa syömään sormin. Mietin vain, kun minulle aina jaksetaan muistuttaa, että miksihän meidän lapsi ei VIELÄKÄÄN syö itse. Että voi olla jokin motorinen häiriö :O Onko syytä olla huolissaan, vai annanko mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos?

no syöhän hän itse - omilla sormillaan :)
anna mennä moiset ihmettelyt toisesta sisään ja toisesta ulos .

meillä on 1v8kk ja nyt on muutaman kuukauden mennyt lusikalla 95% suuhun ruoka. sitä ennen 95% pisteli sormilla menemään - keitotkin :D

No en kyllä usko tuohon motoriseen häiriöön. Mutta anna harjoitella sorminsyömistä ja lusilla jotain helppoa syötävää. Tai lusikka lapselle ja äidille/isälle, niin että ruokaa menee suuhenkin.

Ei tartte olla huolissaan...meilläkin lentää lusikka aika herkästi lattialle ja ruokailua jatketaan sormin :D

Eikä likka hallitse lusikkaa oikeastaan lainkaan...tunkee sen useammin väärinpäin kuin oikeinpäin suuhun ja enempi ruokaa on lattialla, kuin suussa :)

Likka on koonnut legoja yhteen jo 12kk iästä ja kokoaa palapelejäkin. Jotta ei ole meillä ainakaan motoriikassa vikaa, tuskin teilläkään.

Yhteistyössä