Onko syytä huolestua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sairas ja raskaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sairas ja raskaana

Vieras
Mulla alkoi perjantai-iltana kurkkukipu, joka muuttui yöllä yskäksi. Nyt oon yskiny eilisen ja tän päivää, kurkkukipua ei oikeestaan enää ole. Tänään tuntuu et lähteny lima irtoomaan, räkä valuu. Kuumetta ei ole, yleiskunto ihan ok. Oon nyt 11. viikolla raskaana.
Tarviisko huolestua jo nyt? Missä vaiheessa pitäis ottaa yhteyttä lääkäriin?

Alkuperäinen kirjoittaja -:
ei tarvi mennä lääkäriin yhtään sen herkemmin kuin normaalistikkaan jollet epäile jotain tulehdusta.

No mä oon sairastellu harvoin, eikä kuumekaan herkästi nouse, joten en yhtään tiiä miten esim. keuhkoputkentulehdus oireilee...
Mut nouseeko aina kuume jos on joku tulehdus elimistössä?

Mulla ollu yli vkon kauhea yskä, rv 37, tuntuu että kohtu repeää. Kävin lääkärissä pe ja sano että ihan normaalia yskää ja määräsi Panacodia.

Eikös Panacod ole tavallinen kipulääke? Ainakin ite sain sitä joskus sairaalassa tablettina...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulla ollu yli vkon kauhea yskä, rv 37, tuntuu että kohtu repeää. Kävin lääkärissä pe ja sano että ihan normaalia yskää ja määräsi Panacodia.

Eikös Panacod ole tavallinen kipulääke? Ainakin ite sain sitä joskus sairaalassa tablettina...

panacod on kolmiolääke koska siinä on kodeiinia.

Raskaana ollessa flunssaan ei taida olla lääkettä, jäätelö ja kuuma mehu oli ne millä minä taistelin vastaan kurkkukipua, yskänlääkkeitä ei suositella eikä nenäsumuttutteita, panadoll oli ainut jota söin kipeään olotilaan. Tsemppiä teille flunssaisille jos se tulee ärhäkkänä niin se on kyllä ihan hirveä!

Vielä tuli mieleen että keväisen kurkkukivun tainnutin luontaistuotekaupasta saatavilla tapleteilla, ne kyllä toimi. Niissä oli joku takuukin että kurkkukivun pitäisi laantua 24 tunnissa!

Panacod on reseptilääke ja sitä saa syödä raskaana ollessa mutta mulla aiheuttaa huonoaoloa.

Yhteistyössä