Onko syytä huoleen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ieras

Vieras
Minua vähän huolettaa, kun mein tyttö on melko lyhyt. 10 kk neuvolassa oli vasta 71,5 cm. Muutama kk sitten käytiin lastenlääkärillä tämän asian kanssa, ja kaikki oli hänen mielestä ok. Ja vaikka kuinka kaikki sanoo, että jokainen kasvaa omaan tahtiin, niin silti mietityttää, että mitä jos kaikki ei olekaan kunnossa. Mietin mitä hullumpiakin asioita, esim. että mitä jos meidän lapsi jää kääpiöksi... Tai että jos hän on jotenkin sairas... Ääh, oon välillä ihan väsyny tämän asian kanssa. Välillä se unohtuu, enkä mieti sitä, mutta aina se jostain putkahtaa esiin, esim. jos kuulen että jonkun muun lapsi on tuossa iässä ollut jo ainakin 75 cm. Yks päivä mun kaverikin sanoi vaan että: " Mun siskon tyttö oli kyllä paljo pitempi tuossa iässä." Sillonki tuli vaan harmillinen olo... Ja tietenkin tyttö on mulle tärkeintä, oli mikä vaan, mut huolettaa.....

Joo.. No hermoilet kyllä aivan varmasti ihan suotta. Meidän likka oli 1v neuvolassa sentin pidempi. Kilojakin oli vaan 7,5. Pikkunen ollut aina mutta tasaiseen tahtiin kasvanut. Sehän se huolestuttavaa neuvolankin mielestä on jos kasvu yhtäkkiä hidastuu tosi paljon, ei se jos kasvaa tasaiseen tahtiin mutta vähän hitaammin kuin muut.

Pitäisiköhän mun olla huolissani päinvastaisesta kehityksestä? Lapsi täytti 7 ja uusimmat hiihtokengät ovat kokoa 39 ja pituutta löytyy pilkkua vaille 140 cm...

Ei toi ole lyhyt, ihan normaali. En mä ainakaan tunne yhtäkään 10kk ikäistä joka olis 75cm. Saman ikäisiä tulee paljon kerhossa nähtyä ja kyllä meidän likka on ihan keskikastia pituuden puolesta. Painoa on vähän vähemmän kuin useilla, mutta ihan tarpeeksi kuitenkin.

Mä en ymmärrä minkä takia revitään niin pahasti ressiä heti jos oma lapsi on muka jotenkin erilainen kuin mitä muut sanoo. Ne ei välttämättä edes muista oikein, kunhan ihmiset haluaa aina kehua että meidän lapsi on jollain tapaa parempi. Toi on ihan samaa kuin kilpailla sillä miten monta hammasta lapsella on. Wtf?!

Siis en ap tarkoita nyt että sä tekisit jotenkin väärin, ymmärrän huolestumisen jos sitä ympäristökin on lietsonut, en vaan pysty ymmärtämään miten 10kk lapsen pitäisi olla 75cm pitkä ja painaa ties mitä.

Ei kaikkien tarvitse sopia samaan muottiin, mutta silti voi olla ihan terve :) Mä olisin enemmän huolissaan jos mun lapsi ei menisi pituutensa ja painonsa suhteen sopusuhtaisella käyrällä, huolimatta siitä mitä ne pituus ja paino on.

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Ei toi ole lyhyt, ihan normaali. En mä ainakaan tunne yhtäkään 10kk ikäistä joka olis 75cm. Saman ikäisiä tulee paljon kerhossa nähtyä ja kyllä meidän likka on ihan keskikastia pituuden puolesta. Painoa on vähän vähemmän kuin useilla, mutta ihan tarpeeksi kuitenkin.

Mä en ymmärrä minkä takia revitään niin pahasti ressiä heti jos oma lapsi on muka jotenkin erilainen kuin mitä muut sanoo. Ne ei välttämättä edes muista oikein, kunhan ihmiset haluaa aina kehua että meidän lapsi on jollain tapaa parempi. Toi on ihan samaa kuin kilpailla sillä miten monta hammasta lapsella on. Wtf?!

Siis en ap tarkoita nyt että sä tekisit jotenkin väärin, ymmärrän huolestumisen jos sitä ympäristökin on lietsonut, en vaan pysty ymmärtämään miten 10kk lapsen pitäisi olla 75cm pitkä ja painaa ties mitä.

Ei kaikkien tarvitse sopia samaan muottiin, mutta silti voi olla ihan terve :) Mä olisin enemmän huolissaan jos mun lapsi ei menisi pituutensa ja painonsa suhteen sopusuhtaisella käyrällä, huolimatta siitä mitä ne pituus ja paino on.

Puhut totta! Enkä mä silleen ole huolissani, sitä vaan alkaa miettiä kaikenlaista. :/

Mulla on parilla kaverilla saman ikäinen lapsi, toinen on vain 3 päivää meijän neitiä vanhempi ja on jo 77 cm pitkä. Eli on sit vissiin yyperpitkä. Ja toinen lapsi on sit jotain 74 cm. No, en mä enää ole huolissani. Sitä vaan aina miettii kaikennäköstä, kun neljän seinän sisällä päivät tuon flikan kanssa on :) Vaikka paras lapsi ja tärkein se on! <3

Meidän tyttö oli 1v neuvolassa 71 cm... tiedän, että on lyhyt, ja sellaseksi vanhempiensa pituuksien perusteella jääkin, mutta ei mulla oo käynykään mielessä huolestua.

Yhteistyössä