Onko synnytystä käynnistelty kun turvotusta ollut runsaasti? Verenpaine vähän kohonnut, pissa puhdas jne... rv 39

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tömppäkoipi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tömppäkoipi

Vieras
Oi voi kun on turvonnut ja hankala olo =(
Kävin aamulla neuvolassa ja 1500g oli tullut viikossa painoa lisää.. Jalat on niin turvoksissa ettei kohta mitkään kengät mene jalaan... Sormet kuin tömpät jne.. Pissa oli puhdas. Verenpaine oli pikkasen kohonnut viimeviikosta...
Sain uuden ajan perjantaille ja katotaan uudestaan noi paineet ja tää turvotus...

Onko se riittävä peruste käynnistykselle että on valtavasti turvotusta ja muutenkin hankala olla???

Niin ja iskias tai joku vastaava juilii toises pakaras niin ettei meinaa päästä kävelee. Nukkuminen jo tosi hankalaa...

Tulipas melkoinen valivali tästä =D

En tiedä, mutta meikäläisen synntytys käynnistettiin vasta, kun virtsassa oli proteiinit (vai mitkä lie olikaan) ++ ja verenpaine oli 133/100 jotta en usko, että nuo sinun syysi ovat riittävät, koska vauvallahan ei sinun tapauksessasi mitään hätää ole. Minun tapauksessa vauvalla oli hätä ja ambulanssilla lähdettiin sairaalaan. Käynnistys aloitettiin aj kesti 4 vuorokautta saada vauva ulos :/

Täällä ei ainakaan tunnu riittävän syyksi, kun kukaan ei ole missään vaiheessa sanallakaan asiasta maininnut, vaikka mulle tulee painoa välillä 2 kg/viikko. Viikkoja nyt yht. 36+4 ja painoa tullut jo yli 20 kg koko raskauden aikana. Paineetkin välillä nous, mutta ovat taas laskeneet takas. Pissi on puhdas... mut tosiaan, olen saanut sen käsityksen, että loppuun saakka katsovat tämän pelin... Sf mitta alkaa vaan olla niin suuri, että mahtaa tulla joku 5 kiloinen ja 60 cm tapaus täältä masusta...

Ei minultakaan käynnistetty esikoisesta. Viimeiset 5 vk tuli painoa 1-1,5 kg/vk, päänsärkyä, paineet 150/100, pissa puhdas. Kävin jo äitipolilla rv 41+1, mutta ei käynnistetty. Onneksi synnytys käynnistyi itsekseen seur. päivänä.

mullakin oli pissa puhdas kuopuksesta mutta verenpaineet oli 158/110 ja oli päänsärkyä,näköharhoja,turvotusta ja huimausta, ja kyllä mulla käynnistettiin ja viikkoja mulla oli sillon kasassa 37(menin sairaalaan) ja käynnistys alotettiin 37+2 ja 37+4 syntyi pikkuneiti.Ja oli viimeinen käynnistys mulla sen verran vauhdilla meni että mukana ei pysynyt. Ja painoa mulle tuli -10kg.

Alkuperäinen kirjoittaja heidiS23:
mullakin oli pissa puhdas kuopuksesta mutta verenpaineet oli 158/110 ja oli päänsärkyä,näköharhoja,turvotusta ja huimausta, ja kyllä mulla käynnistettiin ja viikkoja mulla oli sillon kasassa 37(menin sairaalaan) ja käynnistys alotettiin 37+2 ja 37+4 syntyi pikkuneiti.Ja oli viimeinen käynnistys mulla sen verran vauhdilla meni että mukana ei pysynyt. Ja painoa mulle tuli -10kg.

Vähän eri tilanne kuin ap:llä. Sulla selvästi korkeat paineet ja muut subjekt. oireet.

voi ei. pahimmassa tapauksessa siis vielä kolmeviikkoa jos ei ala itsekseen syntymään =( Esikoinen käynnistettiin rv 42. Sillon ei ollut ainuttakaan supparia. Nyt on vähän joskus satunnaisesti supistellu...

Mä toivon tosissaan ettei tule nyt kauheita helteitä. miten mä sitten pystyn olemaan???

Olen yrittänyt juoda vettä mahdollisimman paljon , pitänyt jalkoja koholla... Suolankäyttöä vähentänyt jne...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja heidiS23:

Vähän eri tilanne kuin ap:llä. Sulla selvästi korkeat paineet ja muut subjekt. oireet.

Mulla ne silti meinas neuvolassa että ei ole mitään mutta kun menin itse sairaalaan suoraan niin eivät enään päästäneet kotiin odottaan.

Yhteistyössä