onko synnytys supparit aina sietämättömän kivuliaita?

HelloShitty
oli ne hirveitä...mutta hengissä ollaan että kyllä niitten kaa pärjää. :D
sen verran kipeitä olleet että lievitystä olen ottanu jos on ollu mahis, eli esikoisen kaa. :LOL:
 
vieras
Mulla ollut aivan kamalat supistukset, mutta olen kuullut että toisilla kivut eivät ylly yhtä hurjiksi. Siksi toiset kestää synnytyksne pelkän ilokaasun varassa tai ilman mitään, mutta toiset tarvitsevat tehokkaampaa lääkitystä.
 
joo.

jos näitä jatkuu vielä puoli tuntia niin sit mä soitan ja meen näytille. ei tässä muuten mitään mut särkylääke ja suihku ei auta, ja selkä on... no.. menossa katki. mut mahassa ei tunnu kipeeltä melkee ollenkaan supistuksen aikana.
 
apsi
Mulla homma kesti vain reippaan 6h vaikka esikoista sain. Aika reippaasti sattui, kätilön mukaan pääosin siksi, että avautui niin nopsaan, eli kovilla supistuksilla melko alusta asti.
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla ollut aivan kamalat supistukset, mutta olen kuullut että toisilla kivut eivät ylly yhtä hurjiksi. Siksi toiset kestää synnytyksne pelkän ilokaasun varassa tai ilman mitään, mutta toiset tarvitsevat tehokkaampaa lääkitystä.
joo..ilokaasu riittäis mullekin mutta nyt nelosen synnytyksestä en saanu sitäkään (maskit oli loppu enkä saanu mitään irti pelkästä putkesta) niin sillon meinas epätoivo iskeä..eli täysin ilman lievitystä mentiin. |O
 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
vai voiko se olla semmosta jonka kans pärjää nippa nappa?
pärjää, välillä paremmin ja välillä nippanappa ;) synnytin luomuna ja pystyin istumaan jo samana iltana, eli selvästikin siitä on mahdollista selvitä yhtenä kappaleena...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
vai voiko se olla semmosta jonka kans pärjää nippa nappa?
pärjää, välillä paremmin ja välillä nippanappa ;) synnytin luomuna ja pystyin istumaan jo samana iltana, eli selvästikin siitä on mahdollista selvitä yhtenä kappaleena...
no mä kerkesin aatella että jos tää ei tän kipeempää tee niin en mä mitään epiduraalia tartte. mut näähän on vielä tän vaiheen sanomisia, että saa nähä parin tunnin päästä taas :D
 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
vai voiko se olla semmosta jonka kans pärjää nippa nappa?
pärjää, välillä paremmin ja välillä nippanappa ;) synnytin luomuna ja pystyin istumaan jo samana iltana, eli selvästikin siitä on mahdollista selvitä yhtenä kappaleena...
no mä kerkesin aatella että jos tää ei tän kipeempää tee niin en mä mitään epiduraalia tartte. mut näähän on vielä tän vaiheen sanomisia, että saa nähä parin tunnin päästä taas :D
eikun just noin se menee! mulle ne sanoi synnärillä kun soitin että tuut sitten kun et enää kestä olla kotona, ja tolla kriteerillä lapsparka ois syntynyt meidän keittiön lattialle :D
 
epeli
esikoisessa synnytyssupistukset sai mut oksentamaan,tahdoin kaikki puudutukset ja kivunlievitykset.kakkosessa otin vain ilokaasua ponnistusvaiheessa,muuten luomuna,oli kaksi viimosta vkkoa ollut samanmoisia supistuksia, mutta kyllä silti tajusi sairaalaan lähteä näytille, sen verta kipeää ne kuiteskin tekee ja kipu pahenee koko ajan.
 
vieras
Ei kannata odottaa, että supparit siirtyvät vatsaan. Mulla eivät koskaan siirtyneet, vaan olivat koko ajan selässä. Toisaalta hyvin ehdin sairaalaan, kyllä ne riittävän kipeiksi pahenivat. Jos olisin odottanut sietämättömiä olisin ollut siinä vaiheessa 8-9 cm auki. Ihan kiva, että tuli lähdettyä aiemmin.
 
mami
Kyllä ne on kamalia mutta tuskin niihin kukaan on kuollut. Eikä minulle ainakaan epiduraali auttanut, tuli kamala paineen tuntu takamukseen. Toinen syntyi luomuna ja kolmannen kohdalla alkoi supistukset niin yhtäkkiä ja koveni yhtäkkiä, että tuli kipushokki.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kannata odottaa, että supparit siirtyvät vatsaan. Mulla eivät koskaan siirtyneet, vaan olivat koko ajan selässä. Toisaalta hyvin ehdin sairaalaan, kyllä ne riittävän kipeiksi pahenivat. Jos olisin odottanut sietämättömiä olisin ollut siinä vaiheessa 8-9 cm auki. Ihan kiva, että tuli lähdettyä aiemmin.
Mä lähdin kotoa kun kivut muuttui sietämättömiksi ja olin vasta 3 cm auki. No ne kivut muuttui kyllä niistä sietämättömistä vieläkin kovemmiksi..

Ei mullakaan ekassa synnytyksessä mahaa koskenut yhtään, vaan kivut oli selässä ja jaloissa. Ponnistamisen tarve tuli 3 tuntia ennen kun olin auki, ja siinä vaiheessa kun olisi pitänyt ponnistaa olin jo tajunnan rajamailla.

Mutta kyllä siitä näköjään hengissä selviää :D
 

Yhteistyössä