Onko sylikummi jotenkin muita kummeja tärkeämpi/merkittävämpi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on pääosin 2 kummia jokaisella lapsella, ja jompikumpi on sit tietty sylikummi... mutta kumpikaan ei ole "tärkeämpi", vaan molemmat on ns. samanarvoisia lapselle ja vanhemmille.
Avio/avopari-kummeista ovat itse saaneet päättää, kumpi lasta pitelee ja "ei parikummeista" ollaan aina kysytty sylikummia ja sit kummia.

Meän yhen lapsen "sylikummi" ei kuulu ees kirkkoon. Elikkä sillä ei oo vissiin sylikummia ollenkaan...

Mutta silti se oli "mukamas tärkeempi" kummi lapselle. Elikkä kyllä se sylikummius jotenki merkkas.

Hankala selittää tuo "mukamas tärkeempi", ku en ees perusta kummitouhuista...

Mun mielestä kummit on samanarvoisia, niin kuin toisessa ketjussa selitinkin, olen kummina veljeni mlelmmille lapselle samalla lailla vaikka vain toisen sylikummi. En sitä ikinä ajattele sen enempää.. Mutta olihan se ristiäisissä kunnia pitää vauvaa sylissä.. :)

Olin myös mieheni siskon vauvan sylikummi. Kaikki muut kummit oli miespuolisia, joten varmaankin siitä syystä kunnia lankesi minulle..

Jos sylikummi tarkoittaa sitä, että kasteen aikana pitää vauvaa sylissä, meillä ei sellaista olekaan. Esikoista piti isä ja kuopusta minä. En pitäisi sylikummia merkittävämpänä kuin muita kummeja. Itse olen kummipojan sylikummi enkä nosta itseäni muita kummeja ylemmäs. Kaksi kummityttöä on myös, ja molempia on pitänyt sylissä äiti tai isä.

Yhteistyössä