Onko Suomessa elämäänsä tyytyväisiä yrittäjiä ollenkaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja henkisesti yrittäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Graafista alaa. En ole yksin yrittäjänä mutta osittain ja se on henkisesti raskasta. Ei työn ja työkavereiden puolesta sillon kun homma pelaa mutta työntekijät on tehty niin kalliiksi työnantajille ettei siinä ole mitään järkeä ja vakuutukset ja verot siihen päälle vielä. Meillä on onneksi hirmu hyvät työntekijät jotka ei turhia sairaslomia pidä joten vapaatakin sit järjestetään jos joku sitä tarvitsee. Kädestä käteen eletään mutta toistaiseksi ollaan pysytty pystyssä.

...yrittäjä. On ehkä tyytyväinen, mutta me ei nähdä koskaan. On töissä aina ja joka päivä. Perhe voi huonosti, mutta mies saa tehdä työtä itselleen. Kyllä se välillä kuulemma miestäkin rasittaa, ettei ehdi tehdä kotona mitään eikä ehdi olla perheen kanssa, muttei halua luopuakaan.

Mullakin mies on yrittäjä ja luulen hänen oleva oikein tyytyväinen valintaansa. Hän on raksapuolella, pikkubutiikki, hetkellä yksi vakituinen työntekijä.
Mä luulen, että hän on tyytyväinen ihan sen takia, että hänelle se työ ei kuitenkaan ole yrittäjyydestä huolimatta se kaikkein tärkein juttu, perhe tulee aina ekana. Eli mun mies on kotona paljonkin ja osallistuu lasten hoitoon ja perus arjen pyörittämiseen vähintään yhtäapljon kun minäkin. Ottaa rennosti, tekee sitä mitä halua ja sen verran kun kerkee, ilma stressiä :)

Alkuperäinen kirjoittaja jeps:
Mullakin mies on yrittäjä ja luulen hänen oleva oikein tyytyväinen valintaansa. Hän on raksapuolella, pikkubutiikki, hetkellä yksi vakituinen työntekijä.
Mä luulen, että hän on tyytyväinen ihan sen takia, että hänelle se työ ei kuitenkaan ole yrittäjyydestä huolimatta se kaikkein tärkein juttu, perhe tulee aina ekana. Eli mun mies on kotona paljonkin ja osallistuu lasten hoitoon ja perus arjen pyörittämiseen vähintään yhtäapljon kun minäkin. Ottaa rennosti, tekee sitä mitä halua ja sen verran kun kerkee, ilma stressiä :)

Mulla on sama tilanne että firma selviää vaikka en ole enempää kun 8h päivässä töissä ja vaikka yksi työntekijä puuttuisi niin se ei vie kaikkea vapaa-aikaa, mutta tiedän niitäkin jotka joutuvat tekemään töitä 24h

Meillä on perheyritys on ja ollaan aika tyytyväisiä. Välillä tehdään töitä todella paljon, vapaa-ajalla suunnitellaan ja automatkoilla soitetaan puheluja. Jotkut kaverit luulee, että meillä on helppoa, mutta oikeasti tämä on niin elämäntapa, että käytännössä aina puuhataan. Ulkopuolisen työvoiman käyttö on tosiaan kallista ja hankalaa. Pari meillä on ja molemmat nykyiset ovat kullanarvoisia. Laiska, epäluotettava tai aina sairaslomalla oleva työntekijä on tosi kallis. Irtisanominen on hankalaa ja hidasta ja sinä aikana ei työt etene. Oma palkka jää välillä saamatta.

vaikea sanoa olenko tyytyväinen tai ei, ainakin teen mistä tykkään, toisalta se on helppoa, mut toisalta vaikea, verot aika suuret, voitto ei aina kovin hyvää, välillä ok ja teen 9t töitä joka päivää, mulla sekä verkkokauppa että liike Turussa. Mistä tyytyväinen en ole niin se on sijainti ja mun kauhea logo ja nimi

Yhteistyössä