Onko sun mielestä ½ tunnin työmatka pitkä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Autolla siis.

Oon tottunut ajamaan pyörällä töihin. About 15 min menee, eli ihanan lähellä on.
Nyt etsitään taloa ja aika ihana löytyi, mutta vaatis auton laittoa ja työmatka siis noin ½ tuntia, ehkä 20 min hyvällä säällä. =) Kauheaa miettiä muuttamista "noin kauas", kun on tottunut asumaan tässä lähellä...

Mun kaveri asuu 1h ajomatkan päässä työpaikastaan.

Itse asuin edellisestä työpaikastani 100m päässä. Sanoisin että aluksi matka tuntuu pitkältä ja "turhauttavalta" kun jää vähemmän aikaa nukkumiseen, mutta pian siihen tottuu.

Ei, aika lyhyt. Mutta riippuu myös siitä, millaista tietä ja miten pitkä matka siinä on, sekä onko paljon ruuhkaa silloin kun itse ajelee töihin. Jos se on pelkästään ajoa kaupungin läpi, niin itsellä meinaisi mennä hermot aloittaa työpäivä ruuhkassa.

[QUOTE="Milla";24049581]Mun kaveri asuu 1h ajomatkan päässä työpaikastaan.

Itse asuin edellisestä työpaikastani 100m päässä. Sanoisin että aluksi matka tuntuu pitkältä ja "turhauttavalta" kun jää vähemmän aikaa nukkumiseen, mutta pian siihen tottuu.[/QUOTE]

Siis se ½h matka, ei se sata metriä :D

[QUOTE="vieras";24049588]Ei, aika lyhyt. Mutta riippuu myös siitä, millaista tietä ja miten pitkä matka siinä on, sekä onko paljon ruuhkaa silloin kun itse ajelee töihin. Jos se on pelkästään ajoa kaupungin läpi, niin itsellä meinaisi mennä hermot aloittaa työpäivä ruuhkassa.[/QUOTE]

Ei varmaan kovin isoja ruuhkia. Ei ainakaan kaupunkiajoa. Lähinnä semmoista pienempää maantietä pitkin.. varmaan muitakin työmatkalaisia, muttei mitään mullistavaa..

No, kai tuohonkin tottuis.

On se varmaan kilometreissä mun mielestä pitkä, mutta toisaalta olen käynyt töissä 6 km päässä kotoa ja talvella joutui usein kävelemään kun pyörällä oli vaikeampi päästä eteenpäin märässä hangessa (mulla ei ole ajokorttia saati autoa, eikä julkisiakaan oikein kulkenut), niin matkaan kului pahimmillaan vajaa tunti. Ja varmaan monilla isoissa kaupungeissa asuvilla menee helposti puoli tuntia autolla ihan liikenteen takia, vaikka matka ei olisi kamalan pitkä.

En pitäisi pahana jos pääsisin puolessa tunnissa työpaikalle, oli kulkutapa mikä hyvänsä pyörästä bussiin :)

ei. Mulla on työmatkaa 33 km yhteen suuntaan ja siitä selviää kesällä puolessa tunnissa, talvella menee 40 min. Puolet moottoritietä ja toinen puoli kaupunkiajoa.

Siihen tottuu. Saanpahan olla yksin omien ajatusteni kanssa edes sen 2x30 min päivässä. Iltaisin se on sitä jatkuvaa äiti-äiti-äitiä...

Ei se ihan kamala ole mutta pidentää tietysti lasten päivähoitopäiviä mikäli sinä viet ja haet heidät. Mulla on 45 min suuntaansa ja työaika 8-16 tarkoittaen että lapset on 7.15-16.45 päiväkodissa, eikä paljon joustovaraa ole vaikka kelit olis huonot :(

Yhteistyössä